AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #21 Del Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Klassisk hvit kan være stilig i boliger som allerede har sjel, men det er vanskelig å jobbe med i nye, mer nøytrale bygg, spør du meg. Men male kan man heldigvis gjøre selv! Og synd at 3-stavs er standard hos dere - jeg hadde nok oppgradert. Jeg synes gulv er kjempeviktig, det er store flater som påvirker rommet i stor grad, kanskje spesielt hvis man har en minimalistisk eller nordisk stil. Anonymkode: 83ca4...88c Enig, hvite vegger kan være superfint i gamle hus, spesielt i kombinasjon med mur, tre ect. Her i vår hvite lille gipsboks på 80 kvm med PLAFONDER i taket derimot er det ikke mye sjarmerende. Vi skal bytte ut og male men alt til sin tid 😅 enig i at gulv er viktig! 🥰 Har bred 1-stavs Boen-parkett nå og synes virkelig den er helt fantastisk! AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har kjøpt prosjektert enebolig 2 ganger. Første gangen la vi til mange ekstra stikkontakter og elpunkter. Dette var før de nye reglene kom, så var lite standard fra før. Ellers gjorde vi endringer på bad og kjøkken. Tror begge deler kom på rundt 20k, elektrikeren var dyrest, med 25k. Med hus nr 2 gjorde vi endringer på kjøkken, men det ble faktisk billigere enn den løsningen fra før. Greia var at det skulle være moderne kjøkken med en stor vifte på den ene veggen, denne kostet ganske mye. I tillegg dyre løsninger på både kjøkkenfronter og div. Endret alt til klassisk stil, med skap over hele veggen og vifte i skap. Noe som gjorde at jeg ikke betalte mer enn ca.1000kr i mellomlegg. Ellers fikk vi bygget en bod ekstra til 8000kr, med spesiallaget dør. På bad fikk jeg oppgradert alt og lagt til litt ekstra for en veldig bra pris. Fikk veldig gode rabatter av det lokale rørleggerfirmaet, så tror alt kom på 14k. Men det var med en spesialbygd dusjdør. Det elektriske er ett kap for seg selv. Her hadde vi mange problemer med det firmaet som ble brukt. Vi la ikke til så mye, men flyttet en del punkter. La til en del utekontakten og lys ute. I tillegg til at de skulle legge en kabel fra hus til garasje. Det var så mye feil, mange ledninger som ikke gikk til noe. Feil brytere, de la ikke ledninger som de skulle. Mye feil, så vi var nødt til å få inn noen andre og fikse alt. Så dette vet jeg ikke pris på, men ble en sak med utbygger og det firmaet. Vær nøye med å følge opp alt! Anonymkode: 0b983...860 Tusen takk for et veldig godt og utfyllende svar! Synes dere fikk mye for pengene 😊 Vi kommer nok til å endre gulv, legge til 100-150k på kjøkkenet, oppgradere trapp til lukkede trinn samt bygge inn trapperommet i alle etasjer og endre både fliser og armaturer på 2 veldig små bad og sette inn et badekar. Kommer også til å betale for maling i alle rom. Fryktelig spent på alt sammen, så det hjelper veldig å lese deres erfaringer! Da vi tok over leiligheten nå så betalte vi en uavhengig takstmann for å gå igjennom og se etter feil og mangler. Kommer til å ha med på det og på overtakelse når vi flytter igjen. Anonymkode: 07102...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå