Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen Antifosfolipid syndrom? Jeg har fått det påvist og fått beskjed om å gå på Albyl E ved neste svangerskap men har lest at en del også går på både Albyl E og fragmin dersom de har denne sykdommen. 
Lurer da hvorfor legen har notert ned bare Albyl E? 

Anonymkode: 9bae2...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det og går på Albyl-E 75mg og Fragmin 5000IE. 

Ta en prat med legen din. Hvis ikke legen vil skrive ut Fragmin så prøv å ring til gynekologisk poliklinikk på sykehuset og spør om du kan snakke med en lege eller jordmor der. Så du har noe å henvise til til legen din. 

Anonymkode: f6fcd...ecf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta en prat med legen din. Hvis ikke legen vil skrive ut Fragmin så prøv å ring til gynekologisk poliklinikk på sykehuset og spør om du kan snakke med en lege eller jordmor der. Så du har noe å henvise til til legen din. 

Takk. Var gynekolog fra Ullevål som skrev bare Albyl E og ikke fastlegen. Burde jeg ring dit?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan gikk det med graviditeten din? :)

Skrevet

Albyl e er ikke nok, jeg ville oppsøkt annen gynekolog :)

Skrevet
Neutral90 skrev (6 minutter siden):

Albyl e er ikke nok, jeg ville oppsøkt annen gynekolog :)

Ok jeg må da bare sikkert gi beskjed til gynekologen jeg har blitt henvist til?

Da legen som skrev bare Albyl E i journalen var legen fra Ullevål. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2021 den 19.22):

Hvordan går det hittil med graviditeten? Får du bra oppfølgning?

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei igjen

Fant denne helgen ut at jeg er gravid igjen (krysser fingrene for at alt går bra). 
Jeg begynte på Albyl e medisiner ca 3 uker siden i prøveperioden og det klaffet. 
Ringte gynekologen i går som jeg har blitt henvist til og idag fikk jeg beskjed om at han mener Albyl e holder, og har vist forhørt seg med andre (tror kanskje legen fra Ullevål). Jeg leverte blodprøve svar på verdiene osv.. og fikk beskjed om at han skal se på det og hvis jeg skal på mer blodfortynnende så sier de ifra. 

Lurer på hvorfor jeg får beskjed om at albyl e holder, kanskje fordi jeg har mistet en gang? Men har man Antifosfolipid så burde man få alt som hjelper?.. 

Har fått time til første ultralyd om noen uker. 

Merker dette stresser meg :(

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2021 den 16.25):

Har noen Antifosfolipid syndrom? Jeg har fått det påvist og fått beskjed om å gå på Albyl E ved neste svangerskap men har lest at en del også går på både Albyl E og fragmin dersom de har denne sykdommen. 
Lurer da hvorfor legen har notert ned bare Albyl E? 

Fått fragmin nå også. Gynekologen ville bare vente til uke 7 for å se at alt var fint. 🥰

Here we go.. 

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2021 den 19.22):

Hei 

Hvordan har det gått hittil i svangerskapet med blodfortynnende medisiner? :)

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fødte en fin og frisk baby 19. mai 22 🙏♥️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...