Gå til innhold

PCOS, mange egg, liten effekt av menopur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet man ikke skal sammenligne seg med andre erfaringer, men jeg klarer bare ikke å tenke på noe annet enn ivf om dagen, så jeg søker noen solskinnshistorier.

Jeg har PCOS og er igang med første ivf-behandling. Har høy AMH, mange og små follikler og gynekologene er redde for overstimulering. Har gått noen runder med lavdose menopur nå, og økt sakte men sikkert mellom hver ultralyd. Det skjer ikke særlig mye med follikelstørrelsen og i dag sa også gynekologen at jeg har litt tynn livmorslimhinne. Jeg ser allerede bekmørkt på hele prosessen og har katastrofetanker om at jeg aldri blir gravid 🙄 Ny dose fra i dag og ny UL om noen dager. Gynekologen har allerede sagt jeg må forberede meg på at det ikke blir noe nytt på neste UL heller.

Noen med lignende erfaring som plutselig reagerte positivitet på stimuleringen uten å bli overstimulert?

Anonymkode: 4e667...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. 

har opplevd det samme som deg x-antall ganger. Noen ganger reagerte jeg på menopur og andre ikke. Har hatt to uttak og ett innsett med menopur. Ble så lei av alt det tulle i det offentlige, da vi hadde så mange avbrutte forsøk bak oss. gikk til klinikk hausken og fikk høye doser gonal-f, ble litt overstimulert, ventet 14 dager og så satt inn, og da satt det. Er nå 14 uker på vei. fikk også 2 til på frys. Noen vi aldri gjorde i det offentlige. Skulle vi gjort ting på nytt hadde vi etter det første forsøket gått rett på privat klinikk. 

jeg anbefaler ingen å gå i det offentlige hvis en har «råd» til å gå privat. Følte meg mye bedre sett og fikk hjelp til alle de negative tankene jeg hadde. 

lykke til! 

Anonymkode: ec94d...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. 

har opplevd det samme som deg x-antall ganger. Noen ganger reagerte jeg på menopur og andre ikke. Har hatt to uttak og ett innsett med menopur. Ble så lei av alt det tulle i det offentlige, da vi hadde så mange avbrutte forsøk bak oss. gikk til klinikk hausken og fikk høye doser gonal-f, ble litt overstimulert, ventet 14 dager og så satt inn, og da satt det. Er nå 14 uker på vei. fikk også 2 til på frys. Noen vi aldri gjorde i det offentlige. Skulle vi gjort ting på nytt hadde vi etter det første forsøket gått rett på privat klinikk. 

jeg anbefaler ingen å gå i det offentlige hvis en har «råd» til å gå privat. Følte meg mye bedre sett og fikk hjelp til alle de negative tankene jeg hadde. 

lykke til! 

Anonymkode: ec94d...ee6

Tusen takk for svar og lykkeønskninger!

Vi har forsåvidt råd til privat klinikk, kanskje det hadde vert det beste med tanke på hvor mørkt jeg ser på hele prosessen allerede nå, og vi er så vidt i gang. Har hatt en naiv tankegang med at alt kom til å gå av seg selv så snart man begynner på sprøyter, uten å forstå hvor mye som faktisk skal klaffe for at det skal gå.

Nå ser jeg bare en årelang kamp med overstimulering, ingen befruktning av egg, ingen festing av egg, spontanaborter og alt fandens oldemor har å tilby. Jeg er vanligvis rasjonell og rolig, men merker at denne prosessen allerede tærer. Igjen, takk for innspill, skal virkelig vurdere privat. Kan jeg spør hviler sykehus dere var tilknyttet når dere hadde offentlig? Vi er tilknyttet St.Olavs Hospital.

Anonymkode: 4e667...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...