Gå til innhold

Epost-svindlere prøver seg igjen. Hva har du fått i det siste av epost-svindelforsøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag kom det en epost. Den utgir seg for å være fra "Posten A.S." (med punktumer som vi ikke bruker i Norge i dag ved AS benevnelser)

Den hadde en noe merkelig og oppstyltet ordlyd, og jeg får det for meg at her har det sittet noen nigerianere (som gjerne er litt svulstige i språket i sine epostsvindler) og fått det oversatt maskinelt.

Den lyder som følger (ikke trykk på linken som følger med!!)  og legg merke til den snodige, siste setningen som ikke akkurat er norsk uttrykksmåte :fnise:

"

Kjære klient,

Vi har mottatt pakken din Nr: 2938456, du må betale  27,49 kr for å behandle leveransen av pakken

Betal skatt (27,49 kr) i henhold til instruksjonene nedenfor.

Logg Inn

Vennlig hilsen ,

MERK: en forsendelse kan bli forsinket. For eksempel innlevering av den ugyldige filen eller registreringer etter en viss grense

Vennligst godta uttrykket for vårt høyeste hensyn.

Anonymkode: a5460...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg er visst observert foran web kamera mens jeg koser meg. 

Første gang jeg fikk en slik e-post hadde jeg ikke en gang web kam ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får rundt 30 spammail i måneden jeg🥵

Anonymkode: 05384...720

Altså spam er en ting, men jeg spør etter svindelforsøk. Er det 30 svindelforsøk du får, mener du?

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså spam er en ting, men jeg spør etter svindelforsøk. Er det 30 svindelforsøk du får, mener du?

ts

Det er en god blanding! Veldig mange om at jeg har vunnet penger og må registrere meg for å få dem overført til kontoen min.

Anonymkode: 05384...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 time siden):

Jeg er visst observert foran web kamera mens jeg koser meg. 

Første gang jeg fikk en slik e-post hadde jeg ikke en gang web kam ...

Det fikk jeg også mail om her om dagen. Det som var litt rart, var at tittelen på eposten var et passord jeg brukte tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått svindelmail på en stund, men her om dagen fikk jeg en sms om at min bank-ID var sperret, og en lenke de tydeligvis ønsket at jeg skulle gå inn på. Særlig.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får aldri noe sånt jeg.. nesten litt misunnelig kjenner jeg.

Anonymkode: 18f42...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (1 time siden):

Jeg har ikke fått svindelmail på en stund, men her om dagen fikk jeg en sms om at min bank-ID var sperret, og en lenke de tydeligvis ønsket at jeg skulle gå inn på. Særlig.... :rolleyes:

Akkurat samme sms som jeg fikk for bare et par dager siden! Lot meg ikke lure, akkurat.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt endeløse problemer, facebook hacking, social engineering, daglige oppringer fra utlandet, virus, romance scam,  absolutt alt etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få hver eneste måned. Alltid en eller annen person med masse skrivefeil som har arvet penger av en død slektning eller lignende og som tilfeldigvis har valgt ut meg, en helt totalt random person på den andre siden av kloden som den heldige til å motta 5,000,000,000 USD 😂

Og selvsagt utpressing fra "posten" 

Endret av infectedsopp
la til mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat samme sms som jeg fikk for bare et par dager siden! Lot meg ikke lure, akkurat.

ts

Nettopp, jeg har aldri vært den skarpeste kniven i skuffen, men det går en grense for meg også. xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrankDrebin skrev (28 minutter siden):

Nettopp, jeg har aldri vært den skarpeste kniven i skuffen, men det går en grense for meg også. xD 

Du klarte i alle fall å bruke ordtaket korrekt! 😄 Leste en som her om dagen som skrev "ikke akkurat det skarpeste mennesket i skuffen". Det virker rimelig tøft å bli stappet ned i en skuff med masse andre mennesker, og ligge så trangt nedi der og konkurrere om hvem som er det skarpeste mennesket i skuffen! 😄

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du klarte i alle fall å bruke ordtaket korrekt! 😄 Leste en som her om dagen som skrev "ikke akkurat det skarpeste mennesket i skuffen". Det virker rimelig tøft å bli stappet ned i en skuff med masse andre mennesker, og ligge så trangt nedi der og konkurrere om hvem som er det skarpeste mennesket i skuffen! 😄

ts

Haha, ja, det skal godt gjøres for et menneske å få plass i en skuff. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste e-post svindelen var av såkalt ei som ville krydre meg med fitta si, og som ikke skulle klage på noe om jeg var en eldre skallet mann 🤪😂

Anonymkode: 9f3aa...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Føsleguri

Jeg fikk en mail i dag om å bekrefte bitcoin-bestillingen min.

Greit nok at det har blitt noen vinkvelder i sommer, men jeg tror jeg hadde husket hvis jeg hadde bestilt bitcoin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mail, men har fått tre sms nå om å gå inn å åpne opp igjen min Vipps. Med en lenke. 

Anonymkode: 1a244...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Ikke akkurat den, nei, men får til tider slike mail. Det er ikke spesielt vanskelig å gjennomskue at det er svindel. Posten ville aldri gjort det sånn og vil tro at de er litt mer nøye på rettskriving og ikke ser ut som de har brukt google translate når de formulerer seg. 

Noen går sikkert på det, men da er kanskje ikke den digitale kompetansen særlig høy. Noe slike svindlere lever godt ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

infectedsopp skrev (På 8/17/2021 den 18.23):

Pleier å få hver eneste måned. Alltid en eller annen person med masse skrivefeil som har arvet penger av en død slektning eller lignende og som tilfeldigvis har valgt ut meg, en helt totalt random person på den andre siden av kloden som den heldige til å motta 5,000,000,000 USD 😂

Og selvsagt utpressing fra "posten" 

Utpresning er ganske vanlig. Noen ville nesten bruke din døende mor mot deg, eller hive deg ut av din egen leilighet. Noen sender jo til og med nakenbilder som de har stjålet fra nettet, og prøver å presse deg på den måten? Hva blir det neste, sultne flyktninger? Og alt er egentlig bortkastet, for penger eller noe annet har man jo ikke. Men så vet man ikke egentlig hvem som er hvem, eller hva som er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...