Gå til innhold

Mistet bare «babyen» rett i do en dag, blitt gravid igjen bare to uker etterpå.. hvordan..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan Skal man klare å slappe av ? Hva er sjangsen for å miste på nytt? 

jeg mistet i starten av uke 7…så er sikkert ikke baby man skal kalle det, men likevel..fikk småvondt i magen ved et middagsbesøk. Da jeg reiste meg kjente jeg det på vei til do. Aldri kjent så mye ligge i trusa mi før…Aldri sett så mye blod og det bare kom ut av meg, det stoppet liksom aldri de ti min jeg satt der... det gikk ca 15 dager etter dette -da hadde vi sex én gang og jeg hadde visst EL da for nå er jeg gravid… 4+2 ca.. hvordan skal jeg takle dette med aborten.. ofte er man jo redd for å småblø eller få kramper så miste men følte graviditeten min bare ble revet vekk i ett enkelt dobesøk. Plutselig var jeg ikke gravid lengre..bare sånn på en time. 
noen som har noen lykkelige historier ?

jeg er 36 å sikkert noe med alderen min…at jeg aborterte(?)

💛takker for svar❤️

Anonymkode: 75651...1ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen gode råd, men mistet selv i uke 7-8 og så en rund liten geleklump som lignet på det som skulle være babyen. Det var utrolig hart å skylle det ned i do når man gleder seg så mye. Hadde ikke hørt så mye om SA den gangen så hadde ikke falt meg inn. 

neste graviditet varte ut og ble til baby og det hjalp etterhvert for meg å tenke at den første ikke var levedyktig, at kroppen derfor ryddet opp ❤️ Det går heldigvis fint nå men var veldig sårt da. Følte ingen helt forsto at det kunne være så vondt når jeg bare var så kort på vei..

Anonymkode: af185...788

• Liker 3
Skrevet

Er du helt sikker på at det faktisk var en spontanabort den blødningem du opplevde? Eller kan det tenkes at det gikk bra til tross for store mengder blod, og at du fremdeles er i samme graviditet nå? Mulig dumt spørsmål, men tenker det er greit å være obs på muligheten. 

Anonymkode: 1e66d...0d7

• Liker 9
Skrevet

Uff, det er veldig trist å miste et barn, selv om det "bare" er et noen uker gammelt foster. Det er dessverre veldig vanlig å oppleve sa, men heldigvis får de fleste barn til slutt!

Jeg mistet i uke 5, og ble gravid på 1 eggløsning etter sa. Og det svangerskapet gikk helt fint. 

Det hjelper å komme over uke 12, eller uke 8 hvis du har sett liv på tul,  da er det overveiende sannsynlig at det går bra😊

Anonymkode: b3be3...278

• Liker 2
Skrevet

Kjenner igjen følelsene. Jeg måtte ta hjemmeabort grunnet MA i uke 10 i forrige svangerskap. Er gravid igjen nå, og har grudd meg utrolig mye til all oppfølging og undersøkelser i svangerskapet. Går liksom rundt og forventer dårlige nyheter hele tiden. Men jeg har kommet til uke 22 nå, og alt ser fint ut. 

Man har rett og slett ingen kontroll over om det går bra eller ikke. Følg kostholdsråd for gravide og håp på det beste. Det er større sjanse for at det går bra enn at det går dårlig! 

Anonymkode: 3d877...2aa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du helt sikker på at det faktisk var en spontanabort den blødningem du opplevde? Eller kan det tenkes at det gikk bra til tross for store mengder blod, og at du fremdeles er i samme graviditet nå? Mulig dumt spørsmål, men tenker det er greit å være obs på muligheten. 

Ikke dumt spørsmål .. testet meg 17 dager etter SA, å den var så svak positiv så det tror jeg ikke! 

Skrevet

Har du testet negativt etter du mistet? Har hørt om kvinner som mister en tvilling, mens den andre vokser videre. 

Anonymkode: 9fe60...53a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan Skal man klare å slappe av ? Hva er sjangsen for å miste på nytt? 

jeg mistet i starten av uke 7…så er sikkert ikke baby man skal kalle det, men likevel..fikk småvondt i magen ved et middagsbesøk. Da jeg reiste meg kjente jeg det på vei til do. Aldri kjent så mye ligge i trusa mi før…Aldri sett så mye blod og det bare kom ut av meg, det stoppet liksom aldri de ti min jeg satt der... det gikk ca 15 dager etter dette -da hadde vi sex én gang og jeg hadde visst EL da for nå er jeg gravid… 4+2 ca.. hvordan skal jeg takle dette med aborten.. ofte er man jo redd for å småblø eller få kramper så miste men følte graviditeten min bare ble revet vekk i ett enkelt dobesøk. Plutselig var jeg ikke gravid lengre..bare sånn på en time. 
noen som har noen lykkelige historier ?

jeg er 36 å sikkert noe med alderen min…at jeg aborterte(?)

💛takker for svar❤️

Tok du ultralyd som bekreftet SA, og blodprøver som viste nedgang i HCG og ned i 0? Noe som helst som bekrefter SA? 

Hva får deg til å mene at du er gravid nå, og hvordan vet du hvor langt på vei du er? Så tidlig er det ikke mulig å se noe på ultralyd. 

Har du hatt ultralyd på noe tidspunkt i det hele tatt? 

Anonymkode: 8ded6...8c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok du ultralyd som bekreftet SA, og blodprøver som viste nedgang i HCG og ned i 0? Noe som helst som bekrefter SA? 

Hva får deg til å mene at du er gravid nå, og hvordan vet du hvor langt på vei du er? Så tidlig er det ikke mulig å se noe på ultralyd. 

Har du hatt ultralyd på noe tidspunkt i det hele tatt? 

Anonymkode: 8ded6...8c8

Dette vil nok jeg undersøkt. Ta kontakt med fastlegen din og forklar situasjonen, be om blodprøver og evt henvisning til ultralyd. 

Og lykke til ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke dumt spørsmål .. testet meg 17 dager etter SA, å den var så svak positiv så det tror jeg ikke! 

Litt søkt kanskje, men noen ganger bli test svak om man har høy hcg. Dette er er fenomen som har et navn jeg ikke kommer på, men du finner masse på google. Folk som blir skremt over svak test uti graviditeten.. og noen kan ha skrekkelig store blødninger under graviditet. Så en ul hadde kanskje ikke vært så dumt.

Anonymkode: 085f6...868

Skrevet

Ville absolutt tatt en ultralyd slik at du får sjekket hvor langt på vei du er :)

om det ser tidlig ut så ville jeg booket en ultralyd til etter uke 8, er det liv da så bruker det å gå bra 😊 

lykke til!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt søkt kanskje, men noen ganger bli test svak om man har høy hcg. Dette er er fenomen som har et navn jeg ikke kommer på, men du finner masse på google. Folk som blir skremt over svak test uti graviditeten.. og noen kan ha skrekkelig store blødninger under graviditet. Så en ul hadde kanskje ikke vært så dumt.

Vet du hvorfor noen kan ha store blødninger uten SA? Hvor kommer liksom blodet fra? Og hvorfor blir ikke med på veien ut?

Anonymkode: 8678e...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tenkte også det, evt at det var mer enn ett og at hun mistet det ene. 

Anonymkode: a721f...426

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hvorfor noen kan ha store blødninger uten SA? Hvor kommer liksom blodet fra? Og hvorfor blir ikke med på veien ut?

Anonymkode: 8678e...417

Det kan f.eks være en blodansamling (intrauterint hematom) f.eks. Altså en blødning som har dannet seg mellom fostersekk og livmor. Det er noe som øker risiko for abort, men i de fleste tilfellene går det bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har du testet negativt etter du mistet? Har hørt om kvinner som mister en tvilling, mens den andre vokser videre. 

Anonymkode: 9fe60...53a

Jeg mistet en tvilling og blødde som en stukket gris i 14 dager. Ble født ett stort og friskt barn etterhvert 😊Dette skjedde i ca uke 7-9.

• Liker 1
Skrevet

Hm, det kan jo også hende du fremdeles har litt hcg igjen etter forrige svangerskap? Tar det ikke tid før det er nede på 0? Klem til deg, uannsett kjip opplevelse ❤️ men tenker du må gå til legen og høre. 

Anonymkode: 9a475...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...