Gå til innhold

Dere som reagerte på corona vaksine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge etter merket du noe? Eller med en gang? Hvilke symptomer? 

Jeg tok vaksine onsdag forrige uke. Lørdag begynte jeg med veldig hodeverk, nå også vondt i kroppen og trøtt, og feberfølelse de siste dagene. 

Kan vaksinen gi symptomer flere dager etterpå? Eller mer sannsynlig corona? 

Jeg har testet meg i dag. 

Anonymkode: 4d13e...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merket det senere samme dag. Ble kvalm og slapp. Varte 3 dager eller så, med litt varierende styrke. Skal ta dose 2 snart og er litt spent, har hørt bivirkningene kan være verre med nr 2.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 3 - 4 timer, hadde lette influensasymptomer, litt frossen, hodeverk, vondt i armen og kløe på stikkstedet. Borte neste dag.

Samme ved vaksinasjon nr 2. I tillegg ble jeg snørrete en dag etterpå. Ellers var jeg i fin form.

Fikk Pfizer vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 timer etter moderna ble armen vond, hovne lymfekjertler, frysninger og feberfølelse. Varte ca et døgn.

Dundrende hodepine kom 5-6 dager etter og varte ca 3 dager sammen med elveblest på armen og utslett på beina.

Først nå 14 dager senere at jeg er helt bivirkningsfri!

Paracet og fungerte forsåvidt greit for å dempe hodepinen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden… Var nødt til å inn her på Kvinneguiden å se om det «forhåpentlivis» er andre som har ekstreme bivirkninger etter vaksinen. Først; jeg er ingen vaksinemotstander, jeg er 34 år og hat fulgt hele vaksinasjonsprogrammet (utenom svineinfluensa). Jeg var fast bestemt på å ikke ta coronavaksina, og jeg har fortsatt sterke meninger om dette. Likevel måtte jeg dessverre ta et valg og jeg følte nesten ikke jeg hadde noe valg.

Dermed; 1.dose med Pfizer fikk jeg på tirsdag. I dag er det søndag og jeg er helt fullstendig utmattet. Dette startet på torsdag og nå blir det bare verre og verre. Gele i armer og bein, og etter en liiiten gulvvask nå i sted måtte jeg legge meg. Har sånn «indre skjelvninger» eller hva jeg skal kalle det🤪Er helt utmattet og dette gjør meg skeptisk til å ta dose to. Jeg er en energibombe som alltid har mange baller i lufta, trener og er frisk og rask. På nettet står det jo bare at det er vanlig med bivirkninger noen dager etter og står jo ikke noe om det jeg opplever. Er jo ikke sikkert det er vaksinen, derfor jeg vil høre litt her om det er andre som har opplevd det sånn etter bare 1.vaksine. Nå er jeg lita av vekst og kanskje litt sensitiv, men… Vet jo ikke om det har noe å si. Syntes det skulle vært mye mer info. Ikke rart man blir skeptisk og mange ikke vil vaksinere seg. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Moderna-vaksinen, og etter første dose ble jeg bare litt øm i armen, stiv og muskelverk-aktig liksom.

Etter dose to seks uker senere, var det derimot helt andre boller. En halvtime etter vaksinen ble satt begynte jeg å føle meg ør, og dette vedvarte hele kvelden. Ikke noe farlig. Men neste dag våknet jeg med full feber på 39 og følte meg skikkelig influensasyk. Dette varte en dag.
Neste dag igjen var feberen borte, men jeg følte meg litt forkjølet liksom (ikke snørr og hoste, bare følelsen av å ha forkjølelse) Dette varte i tre dager.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok første dose pfeizer for 16 dager siden. To første dagene var det vondt i armen, dag tre og fire var det vondt i hodet, kvalm, slapp og svimmel. Litt bedre dag fem og seks, deretter gikk det nedover. Helt utslått/utslitt, orker ikke gjøre noe, får høy puls av rolige bevegelser, blir kvalm om jeg tvinger meg til noe (eks handle, hente barn etc) og vondt i hodet av skjermbruk og lesing. Er 100% sykmeldt. 😢 Testet meg for korona - negativ. Dag 16 nå som sagt, håper noen kan gi meg håp om at det går over snart 😢

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dose 1 merket jeg ingenting, fikk bare vond og øm arm og problemer med å løfte armen over hodet dagen etter men det gikk fort over. Etter dose 2 fikk jeg umiddelbart vondt i armen (sånn som jeg hadde etter dag 1 med dose 1) men det gav seg fort det også. Fikk ikke vondt i hodet eller ble snørrete eller noe med noen av de.

Men ca 10-12 dager etter dose 2 (tok den 22 juli) merket jeg at jeg var så indre varm. Da var det veldig varmt her i sommer også, men jeg kokte innvendig uten å ha feber. Pulsen fløy opp og ned. Også fikk jeg hjerte flutters hvor det tidvis kjennes ut som om hjertet skjelver. Spesielt når jeg legger meg ned. Aner ikke om dette kan tilskrives vaksinen da jeg har hatt tilfeller av dette tidligere på grunn av astma og medisinene jeg tar. Jeg er også i midten av 40 årene så symptomene kan også være overgangsalder. Er noe mer sliten enn vanlig og jeg er veldig aktiv. Løper mye toppturer og trener tung styrke men de siste 3 ukene har øktene vært hardere å gjennomføre. Skal bestille time hos fastlegen for å sjekke hormonnivåer og hjerteskjelven.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også ingen vaksine motstander her 👋 Første dagene etter 2. vaksinen hadde jeg veldig sterk hodepine. I ca 5 dager.  De siste dagene har jeg merket tung pust / trykk i brystet , vet ikke om det er angst for kommende eksamener som jeg snart skal ha, men det gir ingen mening - da jeg ikke har følt på et slikt trykk med mindre noe skikkelig ille har skjedd. Er vanligvis ikke nervøs før eksamener helle.  Har også nettopp kommet hjem fra ferie - så normalt er jeg rolig og oppladet. Er fullvaksinert og tok dose 2. for 2 uker siden. Har kjent hodepine og litt ubehag i kroppen generelt. Mulig det kommer av sol - jeg er usikker. Jeg kjenner på litt engstelse for at jeg kastet meg på vaksinen så «kjapt», igjen, ikke motstander - men skulle likt å ventet til det kom inn mer data fra Norge. :) Men det går nok over🤞

Endret av Becky
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Connie80 skrev (På 21.8.2021 den 12.53):

Jeg tok første dose pfeizer for 16 dager siden. To første dagene var det vondt i armen, dag tre og fire var det vondt i hodet, kvalm, slapp og svimmel. Litt bedre dag fem og seks, deretter gikk det nedover. Helt utslått/utslitt, orker ikke gjøre noe, får høy puls av rolige bevegelser, blir kvalm om jeg tvinger meg til noe (eks handle, hente barn etc) og vondt i hodet av skjermbruk og lesing. Er 100% sykmeldt. 😢 Testet meg for korona - negativ. Dag 16 nå som sagt, håper noen kan gi meg håp om at det går over snart 😢

God bedring 😕 ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nesten umerkelig støl i armen. Kan ikke engang sammenlignes med "smerten"  (stølheten) etter en hard treningsøkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nærmest hukommelsestap første dagen. Klarte ikke å formulere setninger riktig. Neste dag var dette over, men de to påfølgende ukene hadde jeg mye verk i ledd, sliten, varmefølelse osv.

Nå er det vel ca 5 uker siden 1 dose, og alt er normalt igjen. Kommer til å ta dose 2 forutsatt at det er samme type som dose 1.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer IKKE til å ta noen tredje dose. Har følt meg elendig helt siden første dose. Masse diffuse «vondter» som flytter seg rundt i kroppen. Kluss med de to siste syklusene, flimring for øynene som kommer og går og en slapphet som aldri gir seg. Tenkte dette kom til å gå over, men virker ikke som det gjør det…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk begge doser i februar, og kommer heller ikke til å takke ja til en eventuelt tredje dose.

To-tre timer etter første dose startet en plagsom hodepine som jeg fortsatt sliter med. Har ikke konstant vondt i hodet, men har bølger med hodepine flere ganger daglig.

Jeg fikk Pfizer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa er i 70 årene, frisk som en fisk og blir veldig sjeldent syk. Det vil si hatt influensa 1 gang de siste 10 årene, og drar årlig på legesjekk og alt er fint. Etter dose 2 fikk han blodpropp I begge lungene. Dette skjedde ca 1 mnd etter han tok sprøyta. Legene sa at det kunne være en bivirkning siden flere har fått blodpropp men kunne ikke si for sikkert. Vanskelig å bevise at noe er fra sprøyta med mindre noe skjer med en gang den er tatt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bivirkningene oppstår innen 3 døgn leste jeg et sted. Jeg tok dose 2 en torsdag, ble ikke dårlig før søndag kveld. Var syk i 4 dager. Etter dose 1 hadde jeg kun vondt i armen i et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått inn på Legemiddelverket sine sider for å finne ut om andre har registrert samme bivirkninger: 

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner

Ellers må dere melde det inn, og dra til legen med dette for sikkerhets skyld. Det beste er at legen melder det inn som mistanke om bivirkning, da legens meldinger blir behandlet først.

Krysser fingrene for at alle blir bra igjen, da vaksinasjon foreløbig er vår eneste vei ut av dette. Men det hadde vært fint om de kunne ferdigbehandle alle bivirkningsrapportene før vi må ta et valg om dose 3.

Endret av T1gerlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å melde inn på Helsenorge. Noen opplever å bli avvist ved tlf til fastlegen. Det betyr ikke at du selv ikke skal registrere bivirkningen selv på Helsenorge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
Afropuffs skrev (14 minutter siden):

Pappa er i 70 årene, frisk som en fisk og blir veldig sjeldent syk. Det vil si hatt influensa 1 gang de siste 10 årene, og drar årlig på legesjekk og alt er fint. Etter dose 2 fikk han blodpropp I begge lungene. Dette skjedde ca 1 mnd etter han tok sprøyta. Legene sa at det kunne være en bivirkning siden flere har fått blodpropp men kunne ikke si for sikkert. Vanskelig å bevise at noe er fra sprøyta med mindre noe skjer med en gang den er tatt

Meldte legene det inn som mistanke om bivirkning? Det er avgjørende for at de skal vurdere om han bør ta dose 3, og evt. få erstatning fra staten i ettertid dersom det viser seg å være vaksinen. Den er trygg for de fleste, men slike ting bør tas på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...