Gjest Prøver Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Det er sikkert mange som har spurt om dette, men jeg skulle hatt mensen idag, og den er ikke kommet. Vanligvis får jeg menssmerter en til to dager før mensen, men ikke denne gang. Hadde en rar "murring" i magen i går kveld da jeg skulle legge meg, men har ikke merket noe annet uvanlig.Noen som kjenner seg igjen? Når kan jeg teste om jeg er gravid? Så lurer jeg på hva jeg skal se etter når det gjelder folat-tilskudd. Hvilke merker som finnes, og hva som er bra
Malama Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Du kan normalt ta test fra deen dagn mesen ikke kommer, altså i dag. Det er best å teste med morgenurin fordi konsentrasjonen da er høyest. Så, i morgen tidelig om du er tolmodig, i kvled om du ikke er det. Og er den negativ, vent et par dager og test igjen om mensen fortsatt ikke kommer. Mngden HCG, som slike tester reagerer på, dobles på ca 3 dager. Folat er et vitaminm, et B-vitamin. Det bør ALLe ha, men de som rpøver å bli gravid eller er gravid bør ha dobbel dose i forhold til andre. Man kan få det i maten, men det er ikke så lett å oppnå full dose, drfor selges det i pilleform på apoteket. Det finnes også egene vitaminpillr for gravide og prøvere, dissehar den doble folatmengden. Les mer om folat på http://www.folat.org/
Gjest Prøver Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Tusen, tusen takk for god hjelp. Da venter jeg til i morgen, og krysser fingrer for om jeg er heldig
Gjest Prøver Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Tusen takk for støtten. Gruer og gleder meg
Gjest Prøver Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Skulle hatt mensen onsdag. Testen i morges men fikk negativt. Bør jeg teste igjenn om noen dager? Er det noen som har fått negativt først og så positivt etter noen dager? Vanligvis får jeg også en liten blødning etter sex, når det er noen dager før mensen, men har ikke merket noen ting eter sex denne gangen. Jeg har ikke noen andre syntomer enn denne "murringen" på kveldene. Kjenner noen seg igjen?
Gjest Prøver Skrevet 22. september 2005 #7 Skrevet 22. september 2005 Ser det er mange som har sett innom, men ingen svar. Noen som kan hjelpe meg please
Malama Skrevet 22. september 2005 #8 Skrevet 22. september 2005 DErsom testen var negativ, mensen er forsinka, så vente du et par dager, go om mensen fortsatt ikke kommer, så tester du igjen. Ja, det er meget mulig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå