Gå til innhold

Hvor lang tid etter fødsel var du klar for å være sosial igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger man litt tid før man er klar for å treffe venninner igjen? Er det masete om venninner spør hvordan det går og om man vil treffes?

Anonymkode: f149d...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du uten barn? Tenker i så fall at det kommer an på hvordan babyen er og hvordan relasjonen mellom far og barn er. For noen tar det dager, for andre måneder. Ingen fasit, man gjør som man selv føler for.

Anonymkode: 5fb9b...6b2

• Liker 1
Skrevet

Ja litt vesentlig med eller uten barn. Jeg har vært i god form etter min fødsler, og har ønsket å vise frem den lille med èn gang. Allerede dagen etter hjemkomst har jeg invitert til kaffeselskap av flere venninner og familievenner. Vært rundt på arbeidsplassen og vist frem etter 1 uke og sånt.

Men om du mener venninner som vil treffes uten barn så varierer det. Kommer an på barnet, følelsene der og da osv. Jeg hadde et rolig barn som sov mye en gang og da dro jeg ut på bar med noen venninner en kveld da barnet var 4 mnd. En annen gang var jeg på julebord da barnet var 8 mnd. Men har generelt ikke hatt voldsomt behov for å forlate babyen min så mye over lang tid det første året. Om venninner vil være med meg så får de komme på besøk til meg, eller ta det over telefon.

Skrevet

Har vært klar samme dag/dagen etter. Men har prioritert å la familien besøke oss første tiden. Denne gangen (nr tre) hadde jeg venninner på lunsj etter 2,5 uke. 

Anonymkode: 65964...277

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde venninner på besøk etter fødselen og besøkte familie og var på hyttetur, men det var litt slitsomt. Men nå 6-7 uker etter fødselen er jeg mye mer gira på å være sosial, både med og uten barn.

Anonymkode: c8b8f...659

Skrevet

Jeg fikk masse besøk allerede på sykehuset begge gangene og det var kjempe koselig. Besøkende fortsatte etter vi kom hjem og vi reiste også på besøk selv.

KS på begge to satte ingen demper på meg. Brukte bare litt lengre tid på å gå og sette meg, ellers gikk skravla som bare det 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte å dra på cafe, trille turer i byen med venninner ogsånt på dag 5 etter fødsel. Syntes faktisk det var mindre slitsomt enn barselbesøk av familie osv fordi det er lettere å holde lille rolig når andre ikke trenger å holde henne osv. Skal sies at formen er fin etter føden, men kjenner det spesielt i stingene og må bruke Ibux/Paracet selv om jeg prøver å komme meg litt ut. Treffene er også relativt korte på Max 2 timer. 

Anonymkode: e0f2f...2de

Skrevet

Jeg var dårlig og vi hadde masse oppstartsproblemer, så gikk sikkert en mnd før jeg møtte venninner (med babyen såklart). Lå 2 av de ukene på sykehuset.

Anonymkode: 9a760...dcd

Skrevet

Det er kjempekoselig å bli tenkt på selv om man ikke orker også. Min nærmeste venninne der vi bodde da barnet ble født kom på døra med en ferdigstekt lasagne, salat og hvitløksbaguetter den dagen vi kom hjem fra sykehuset. Hun satte det på trappa, gikk tilbake i bilen og sendte meg og mannen en melding om at det stod noe på trappa. Jeg får tårer i øynene av å tenke på det fremdeles. Hun kom på skikkelig besøk fire dager senere, hadde med litt klær vi skulle få låne og ble i maks en time. Så koselig, og helt perfekt for oss ❤

Anonymkode: b3b73...f39

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kjempekoselig å bli tenkt på selv om man ikke orker også. 

Dette! 

Jeg føler at alle bare antar at vi ikke orker besøk eller har tid eller ork til å prate, jeg kunne ønske flere tok kontakt. Man orker liksom ikke invitere til noe og varte opp, men hadde vært kjempekoselig om noen stikker innom en liten tur eller inviterer meg med på en tur.

Dere som leser her som har venninner som nettopp har fått barn, ikke vær redd for å spørre om å komme på besøk eller gå en tur! Bare ha lave forventninger til oppvartning og ikke bli lenge.

Anonymkode: c8b8f...659

• Liker 3
Skrevet

et år har gått ...så aldri ....

Anonymkode: cc987...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...