AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Hei :-) som sagt fødte jeg for 4 måneder siden og har ikke trent et sekund før eller etter graviditeten min. Jeg har delte magemuskler etter fødsel og magen ser slik ut: jeg forstår at alle mammakropper er forskjellige, men det jeg lurer på er om denne magen kan trenes tynn igjen eller ikke. Hvis ikke så går det helt fint for meg, men da trenger jeg ikke å ha urealistiske forventninger. for det er nettopp urealistiske forventninger jeg vil unngå, derfor ønsker jeg å høre sannheten. Er ellers veldig tynn, magen som er bittelitt stor/medium. Anonymkode: 4c8b7...0c5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Den ser jo bare litt oppblåst ut. Ja, du kan trene denne «tynn» som du spørr om. Anonymkode: 283fc...bad 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 Det der er jo bare manglende kjernemuskulatur og bekkenbunnsmuskulatur. Du har veldig mye svai i ryggen her, plasser bekkenet godt under ryggraden isteden, så vil du se at magen blir mindre tutende. Anonymkode: f47e1...0fa 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Delte magemuskler kan ikke trenes sammen nei, men gi det ett år før du konkluderer. Finn en behandler (kiropraktor, osteopat etc.) som kan kvinnehelse og få øvelser for bekkenbunn og diastase. Det skal trenes ganske annerledes enn man umiddelbart tror. Anonymkode: 4976d...765 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 Ville tatt kontakt med House of Femme i Trondheim. Om du ikke bor i nærheten vet jeg også at de kan vre behjelpelige over nett. Anonymkode: 05ca9...46f 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 Magen din er tynn, og du ser kjempebra ut! Skjønner ikke hva du snakker om! Anonymkode: 4ece4...bc6 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 Delte magemuskler! Og jo, det kan faktisk trenes opp med Hypopressiv trening, jeg og mange venninner har hatt kjemperesultater! ❤ https://hypopressivtrening.no/ Anonymkode: 92857...cee 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Synes du ser bra ut! Virker som du fortsatt har fin elastisk hud også. Husk at det tar 9 mnd å bake ferdig babyen, du må gi kroppen minimum 9 mndr til for å komme seg, og så tenke på å trene opp muskler og core. Har du fått tømt livmoren skikkelig etter fødsel? Hvis du kjap etter fødsel starter fort opp med prevensjon som hindrer eggløsning og dermed mensen, får ikke kroppen nok tid til å rense seg. Rester etter svangerskap kommer ut med hver mens, og det kan ta en stund før alt er ute. Finnes urter som kan hjelpe på, badstue hjelper å rense, og massasje. Kroppens, eller tarmenes bakterieflora kan også være litt off. Hjelp til med naturlige probiotika, sauerkraut ( kål i salt), kefir, etc Og stress ned, stress ødelegger kroppens balanse og evne til å reparere seg, og opprettholde riktig bakterieflora Lykke til Anonymkode: 1b9c6...97c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Syns du ser fin ut Anonymkode: 35b61...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 Du ser ut sim jeg gjorde etter planlagt keisersnitt og det tok ca.1/2 år før jeg begynte å trene litt igjen. Magen ble flat til slutt Anonymkode: d37fa...baa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå