Gjest Spacegirl Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Jeg har slitt med depresjoner i mange år, og har prøvd diverse antidepressiva som gjorde meg bedre men absolutt ikke frisk. For et halvt år siden fikk jeg ECT-behandling (elektrosjokk) og ble faktisk helt frisk av dette. Jeg bruker antidepressiva for å vedlikeholde effekten av ECT-behandlinga. Men er det noen her som har erfaring med ECT-behandling og hvor lenge var dere friske? Varer effekten av ECT-behandling bare en stund eller er det sansynlig at effekten er varig? Jeg har prøvd å spørre legen om dette, men får bare unnvikende svar, så jeg lurer på om noen her har erfaringer eller meninger? Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg nå er frisk nok til å komme meg bort fra uføretrygd og har lyst til å begynne å studere. Men hvis det er sannsynlig at depresjonen vil komme tilbake, at ECT-behandling bare holder symptomene borte i en periode, så må jeg vurdere det på nytt. Jeg har allerede så mange avbrutte studier bak meg at det er ingen vits i å begynne enda en gang hvis det er usansynlig at jeg vil klare å gjennomføre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå