Gå til innhold

Hvordan komme ut av sølibat... etter 20 år (jeg er mann)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tiden flyr, og livet er topp. Aldri en kjedelig dag. Aktiv fritid. Fin familie. God helse. DIGGER jobben. Alt på stell ellers... og er veldig fornøyd med meg selv og hva jeg har oppnådd. .....men.....

Men når det gjelder dette med date/forhold og sånn, "hoppa jeg av" når jeg var rundt 16... og har ikke gjort noen stunts, bortsett fra noen korte innhopp på nettdate... uten at det førte til noe som helst. (Ikke det helt store da jeg holdt på heller).. hvorfor?.....det har bare blitt sånn. 

Er ikke alt for sosial, men har null stress med å møte nye folk....men trives i for seg godt i eget selskap. Og det å leve alene er jo blitt en vane.

Har prøvd ulike måter å presentere meg på datingsider på en så ærlig og konkret måte som mulig..men det skremmer tydeligvis folk. (Bilder pleier å få likes)

Ville dere være skeptisk til en som ikke har gjort noe som helst på den fronten på drøye 20 år?

PS... sex er det siste jeg tenker på...mulig jeg er aseksuell.... ikke godt å vite. 

Endret av reCAPTCHA
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.Bli kjekk

2.Bli rik

Anonymkode: c8c74...017

• Liker 2
Skrevet
reCAPTCHA skrev (1 time siden):

Har prøvd ulike måter å presentere meg på datingsider på en så ærlig og konkret måte som mulig..men det skremmer tydeligvis folk. (Bilder pleier å få likes)

Jeg vet ikke helt konkret hva dette betyr, men "jeg har ikke hatt kjæreste på 20 år" trenger ikke presenteres som din fremste nøkkelegenskap i profilen din. Hvis du er rusten så kan du antyde det underveis i samtalen, etter at samtalen er startet.

Snakk med noen du stoler på og som vil deg vel, og få dem til å evaluere profilen din. Hvis du ikke har noen slike i livet ditt, velg den som kommer nærmest.

PS... sex er det siste jeg tenker på...mulig jeg er aseksuell.... ikke godt å vite. 

Neppe. Jeg mener, det er ikke umulig, men lang tids tørke kan noen ganger legge en kraftig demper på libido. Det kan fort mistolkes, og oppfattes som mulig aseksualitet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1.Bli kjekk

2.Bli rik

Selvsagt.. hvorfor tenkte jeg ikke på det.

Hvorfor bry seg om personlighet og følelser.... en kald og kynisk gold digger er løsningen. Takk😉

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1.Bli kjekk

2.Bli rik

Og så da? Da kommer alle løpende?

Anonymkode: 5ef6b...9c8

Skrevet
so_what skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke helt konkret hva dette betyr, men "jeg har ikke hatt kjæreste på 20 år" trenger ikke presenteres som din fremste nøkkelegenskap i profilen din. Hvis du er rusten så kan du antyde det underveis i samtalen, etter at samtalen er startet.

Snakk med noen du stoler på og som vil deg vel, og få dem til å evaluere profilen din. Hvis du ikke har noen slike i livet ditt, velg den som kommer nærmest.

Neppe. Jeg mener, det er ikke umulig, men lang tids tørke kan noen ganger legge en kraftig demper på libido. Det kan fort mistolkes, og oppfattes som mulig aseksualitet.

Har ikke lyst å gi falske forhåpninger, eller kaste bort min og andres tid på noe som ikke har potensiale til å kanskje kunne utvikle seg til noe....er min tanke. 

Skrevet
reCAPTCHA skrev (3 timer siden):

Er ikke alt for sosial, men har null stress med å møte nye folk....men trives i for seg godt i eget selskap. Og det å leve alene er jo blitt en vane

Kanskje du kan finne en kvinne som er lik deg på disse områdene, og som heller ikke er veldig opptatt av sex? Jeg tror at det finnes mange kvinner som kunne ha ønsket en mann som deg til kjæreste ♥️

reCAPTCHA skrev (3 timer siden):

Anonymkode: b0055...ddb

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lyst å gi falske forhåpninger, eller kaste bort min og andres tid på noe som ikke har potensiale til å kanskje kunne utvikle seg til noe....er min tanke. 

Selvsagt, men akkurat som på jobbintervju handler datingmarkedet om å selge seg selv. Og akkurat som du på jobbintervju ikke raskt oppsummerer deg selv som et rotehode som forsover deg av og til før du hopper rett på spørsmålsrunden, så trenger ikke Tinder-profilen din å fokusere på det som kanskje kan oppfattes negativt.

Profilen din bør fremsnakke deg men fremdeles være ærlig, og det kan det være fornuftig å få et ekstra sett øyne til å hjelpe deg med. Og når du får deg en match og praten setter i gang, så kan du etterhvert nevne at det er lenge siden sist du var i noe slags forhold. Det betyr ikke at det er noe i veien med deg, og det er samtidig heller ikke en karakteristikk som definerer deg full ut. Det viktigste er hva du har å tilby, ikke ha slags opplevelser du har hatt og ikke hatt så langt i livet. Livet er til for å skape nye opplevelser.

• Liker 1
Skrevet
so_what skrev (1 minutt siden):

Selvsagt, men akkurat som på jobbintervju handler datingmarkedet om å selge seg selv. Og akkurat som du på jobbintervju ikke raskt oppsummerer deg selv som et rotehode som forsover deg av og til før du hopper rett på spørsmålsrunden, så trenger ikke Tinder-profilen din å fokusere på det som kanskje kan oppfattes negativt.

Profilen din bør fremsnakke deg men fremdeles være ærlig, og det kan det være fornuftig å få et ekstra sett øyne til å hjelpe deg med. Og når du får deg en match og praten setter i gang, så kan du etterhvert nevne at det er lenge siden sist du var i noe slags forhold. Det betyr ikke at det er noe i veien med deg, og det er samtidig heller ikke en karakteristikk som definerer deg full ut. Det viktigste er hva du har å tilby, ikke ha slags opplevelser du har hatt og ikke hatt så langt i livet. Livet er til for å skape nye opplevelser.

🤦‍♀️

Anonymkode: 7142c...dad

Skrevet
reCAPTCHA skrev (2 timer siden):

Selvsagt.. hvorfor tenkte jeg ikke på det.

Hvorfor bry seg om personlighet og følelser.... en kald og kynisk gold digger er løsningen. Takk😉

Kvinner velger basert på utseende 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner velger basert på utseende 

I motsetning til menn, som kun går etter de indre kvaliteter hos en kvinne :roll: 

Anonymkode: 12e6f...1e7

• Liker 6
Skrevet

Godt jeg fortsatt er ung og er meget tilfreds med livet og tilværelsen... 

Gjør vel nytt kvarthjerta forsøk på nettdate om ett år eller to (siste forsøk 2019), eller man mot formidning skulle treffe på en eller annen i en eller annen setting. Jeg har opplevd de underligste ting, så man vet aldri. 🙂

Skrevet

Du må jo ikke si at det er 20 år siden sist du var med en dame, kvinner liker ikke slik! Det er ikke verre enn at du ikke nevner det, og kanskje kommer med en liten løgn om temaet kommer på banen.

Anonymkode: 91e95...6b6

Skrevet

Fokuser på det som er sant og bra. Feks at du elsker jobben din og ikke er særlig interessert i sex utenfor forhold. At du har hatt fokus på karrieren, er sprek, nyter et interessant liv med gode venner og nå bare leirer etter prikken over i-en. Ei dame å være med. 

• Liker 3
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Fokuser på det som er sant og bra. Feks at du elsker jobben din og ikke er særlig interessert i sex utenfor forhold. At du har hatt fokus på karrieren, er sprek, nyter et interessant liv med gode venner og nå bare leirer etter prikken over i-en. Ei dame å være med. 

Vil damer være et tilbehør?

Skrevet

Er jo ikke noe vits om du egentlig ikke er interessert i forhold/sex

Anonymkode: 1351c...d64

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil damer være et tilbehør?

Det lille ekstra. 

Skrevet
Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Det lille ekstra. 

Fortjener de ikke å være størsteparten? Vil de ikke?

Skrevet

Du sier du tror du kan være aseksuell, men er du også aromantisk? Ønsker du forhold (muligens uten sex)?

Gjest Lilleluring
Skrevet
so_what skrev (10 timer siden):

Hvordan skal andre damer vite om han har hatt sex eller ikke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...