AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Tror jeg hadde eggløsning rundt den 10 eller 11, og har hele veien hatt bittelitt småblødninger (kun litt nå og da, noen dråper når jeg har vært på do). Men de siste tre dagene har jeg hatt smerter på venstre side (eggstokkområdet?). I dag tok jeg en paracet og en ibux, for å kunne gå på jobb og fungere greit der. Men det er noen timer siden, og kjenner smertene komme igjen nå. Hadde sex i går kveld, og litt blod på papiret på do etterpå. Husker vagt at jeg hadde denne typen smerter da jeg ble gravid for noen år siden, en slags stikking på sidene, men mest den ene siden. Men da hadde jeg ingen blødninger, ikke en eneste dråpe i hele svangerskapet. Kan jeg være gravid nå, eller det urealistisk med slike smerter? Vet jo at smerter/symptomer kommer mye senere enn dette, men klamrer meg vel til et håp. Kan det være at eggløsning er forsinket? Og at det bare er eggløsningssmerter jeg kjenner? Fikk positiv test 10.august, og negativ i dagen etterpå. Men har ikke testet på noen dager nå. Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Noen som vet hva dette kan være? Andre som har opplevd merkbare smerter i eggleder/eggstokkområdet i flere dager etter antatt eggløsning? Kan det hende at eggløsningen ikke skjedde rundt den 10, til tross for positiv test? At smertene jeg kjenner er eggstokken som prøver å slippe et egg? Eller kan det være betennelse? Har aldri hatt det før. Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Jeg har det samme som deg, akkurat nå. Jeg vet ikke helt når eggløsning var, for klusset det til med testene. Men har hatt smerte i den ene eggstokken helt siden helgen nå, og i går blødde jeg også en del (noe jeg aldri gjør ellers). Jeg har nylig vært til scanning av eggledere og livmor så tror ikke jeg har noe feil. Lurer også på hvor normalt dette er egentlig. Anonymkode: 52909...305
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har det samme som deg, akkurat nå. Jeg vet ikke helt når eggløsning var, for klusset det til med testene. Men har hatt smerte i den ene eggstokken helt siden helgen nå, og i går blødde jeg også en del (noe jeg aldri gjør ellers). Jeg har nylig vært til scanning av eggledere og livmor så tror ikke jeg har noe feil. Lurer også på hvor normalt dette er egentlig. Anonymkode: 52909...305 Var så bekymret at jeg dro til legevakten i går pga. intense smerter i eggstokk/egglederområdet. De tok blodprøve og urinprøve, og det var/er ingen infeksjon eller noe galt de kunne påvise. Likevel sterk smerte i dag tidlig, men tok 2 ibux og 2 paracet for å kunne dra på jobb. Håper det gir seg snart. Anonymkode: f9b4c...8d6
Miss_pancake Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Opplevde liknande denne syklusen. Er heilt sikker på når eg hadde eggløsning, men kjente tydelige smerter i høgre side i veka etterpå. Etter eit par dager kom det intense stikk i venstre side når eg hosta. Eg vart operert for EXU og fekk fjerna venstre eggleder ii slutten av juni, og har nok ein del arrvev på venstre side som kan forklare smertene der. Det forklarer då ikkje smertene på høgre side... Dei har ikkje vore så gale som du beskriver, så eg reknar med det bare er hormoner. Som alt forklares med. Litt bekymra for deg TS! Håpa det gir seg men og at du får svar snart.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Miss_pancake skrev (1 time siden): Opplevde liknande denne syklusen. Er heilt sikker på når eg hadde eggløsning, men kjente tydelige smerter i høgre side i veka etterpå. Etter eit par dager kom det intense stikk i venstre side når eg hosta. Eg vart operert for EXU og fekk fjerna venstre eggleder ii slutten av juni, og har nok ein del arrvev på venstre side som kan forklare smertene der. Det forklarer då ikkje smertene på høgre side... Dei har ikkje vore så gale som du beskriver, så eg reknar med det bare er hormoner. Som alt forklares med. Litt bekymra for deg TS! Håpa det gir seg men og at du får svar snart. Oi, du skremmer meg når du skriver du fikk venstre eggleder fjernet! Og at du ikke hadde like sterke smerter som meg? Hvor lenge hadde du smerter? Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Miss_pancake skrev (1 time siden): Opplevde liknande denne syklusen. Er heilt sikker på når eg hadde eggløsning, men kjente tydelige smerter i høgre side i veka etterpå. Etter eit par dager kom det intense stikk i venstre side når eg hosta. Eg vart operert for EXU og fekk fjerna venstre eggleder ii slutten av juni, og har nok ein del arrvev på venstre side som kan forklare smertene der. Det forklarer då ikkje smertene på høgre side... Dei har ikkje vore så gale som du beskriver, så eg reknar med det bare er hormoner. Som alt forklares med. Litt bekymra for deg TS! Håpa det gir seg men og at du får svar snart. PS: Hvordan merket de at det var EXU? Altså, hvor langt var du på vei og testet du positivt på graviditetstest? Ble også tatt gravidtetstest på legevakten i går, og den var negativt - kan jeg slå meg til ro med at det ikke er/var EXU da? Anonymkode: f9b4c...8d6
Miss_pancake Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): PS: Hvordan merket de at det var EXU? Altså, hvor langt var du på vei og testet du positivt på graviditetstest? Ble også tatt gravidtetstest på legevakten i går, og den var negativt - kan jeg slå meg til ro med at det ikke er/var EXU da? Anonymkode: f9b4c...8d6 Oi, det var ikkje meininga å skremme deg! Utfra det du beskrev er det uansett veeeldig tidlig med eventuelle smerter om det er EXU. Med EXU slår testen ut positivt for man er jo gravid Så du er nok trygg der. Eg var ca 7 veker på veg, og testa ikkje før i syklus 2 fordi eg fekk mensen som vanlig første mnd (vi var i pp6) Testa då eg plutselig byrja å spotte ei veke før mensen skulle komme og fekk veldig positivt med ein gang. Legene er veldig obs på EXU og sjekker dette med ein gang ved påvist graviditet og blødning/smerter. Smertene mine kom då embryoet ble såpass stort at det kom hol på egglederen. Håpa det hjalp litt, for som sagt så er man gravid ved EXU, og då skal testen slå ut på samme måte som ved graviditet i livmor :). Men stå på! Ikkje finn deg i å bare presse gjennom smertene, det er kroppens måte å si fra at noko er galt. Endret 18. august 2021 av Miss_pancake
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-17 den 11.41): Tror jeg hadde eggløsning rundt den 10 eller 11, og har hele veien hatt bittelitt småblødninger (kun litt nå og da, noen dråper når jeg har vært på do). Men de siste tre dagene har jeg hatt smerter på venstre side (eggstokkområdet?). I dag tok jeg en paracet og en ibux, for å kunne gå på jobb og fungere greit der. Men det er noen timer siden, og kjenner smertene komme igjen nå. Hadde sex i går kveld, og litt blod på papiret på do etterpå. Husker vagt at jeg hadde denne typen smerter da jeg ble gravid for noen år siden, en slags stikking på sidene, men mest den ene siden. Men da hadde jeg ingen blødninger, ikke en eneste dråpe i hele svangerskapet. Kan jeg være gravid nå, eller det urealistisk med slike smerter? Vet jo at smerter/symptomer kommer mye senere enn dette, men klamrer meg vel til et håp. Kan det være at eggløsning er forsinket? Og at det bare er eggløsningssmerter jeg kjenner? Fikk positiv test 10.august, og negativ i dagen etterpå. Men har ikke testet på noen dager nå. Anonymkode: f9b4c...8d6 Ved svangerskap fester vel egget seg opp til sånn 6dager etter eggløsning.. Anonymkode: 6aa4e...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Noen som vet hva dette kan være? Andre som har opplevd merkbare smerter i eggleder/eggstokkområdet i flere dager etter antatt eggløsning? Kan det hende at eggløsningen ikke skjedde rundt den 10, til tross for positiv test? At smertene jeg kjenner er eggstokken som prøver å slippe et egg? Eller kan det være betennelse? Har aldri hatt det før. Anonymkode: f9b4c...8d6 Kanskje det er en cyste som gjør vondt? Anonymkode: 6aa4e...e4a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje det er en cyste som gjør vondt? Anonymkode: 6aa4e...e4a Kanskje. Men de sjekket for crp/infeksjon i går kveld på legevakten, og verdiene var veldig gode, helt nede på 2, så ingen infeksjon. Eller vil ikke en cyste slå ut på blodprøve som infeksjon? Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje. Men de sjekket for crp/infeksjon i går kveld på legevakten, og verdiene var veldig gode, helt nede på 2, så ingen infeksjon. Eller vil ikke en cyste slå ut på blodprøve som infeksjon? Anonymkode: f9b4c...8d6 En cyste vil ikke slå ut på blodprøver nei. Da må du inn til gyn for ultralyd. Anbefaler deg å få en henvisning til gyn uansett jeg, kan være kjekt å se at alt er som det skal være 🙂 Anonymkode: ddd20...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 Miss_pancake skrev (49 minutter siden): Oi, det var ikkje meininga å skremme deg! Utfra det du beskrev er det uansett veeeldig tidlig med eventuelle smerter om det er EXU. Med EXU slår testen ut positivt for man er jo gravid Så du er nok trygg der. Eg var ca 7 veker på veg, og testa ikkje før i syklus 2 fordi eg fekk mensen som vanlig første mnd (vi var i pp6) Testa då eg plutselig byrja å spotte ei veke før mensen skulle komme og fekk veldig positivt med ein gang. Legene er veldig obs på EXU og sjekker dette med ein gang ved påvist graviditet og blødning/smerter. Smertene mine kom då embryoet ble såpass stort at det kom hol på egglederen. Håpa det hjalp litt, for som sagt så er man gravid ved EXU, og då skal testen slå ut på samme måte som ved graviditet i livmor :). Men stå på! Ikkje finn deg i å bare presse gjennom smertene, det er kroppens måte å si fra at noko er galt. Det går fint, takknemlig for dine informative svar. Håper det går bra med deg nå. Men lettet over å høre at EXU slår ut positivt på graviditetstest, slik at det sannsynligvis ikke det som forsårsaker mine smerter. Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En cyste vil ikke slå ut på blodprøver nei. Da må du inn til gyn for ultralyd. Anbefaler deg å få en henvisning til gyn uansett jeg, kan være kjekt å se at alt er som det skal være 🙂 Anonymkode: ddd20...7e4 Kan en cyste gjøre stor skade, f.eks. gjøre meg steril? Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan en cyste gjøre stor skade, f.eks. gjøre meg steril? Anonymkode: f9b4c...8d6 De fleste cyster er ufarlige, men det jeg tenkte mest er for å få en forklaring om det er hva smertene kommer av 🙂 også slipper du å evt bli bekymret om det skal komme flere ganger. Anonymkode: ddd20...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste cyster er ufarlige, men det jeg tenkte mest er for å få en forklaring om det er hva smertene kommer av 🙂 også slipper du å evt bli bekymret om det skal komme flere ganger. Anonymkode: ddd20...7e4 Om det er cyster, må det evt. opereres vekk? Tok 2 paracet og 2 ibux i dag tidlig rundt 08, og kjenner smertene kommer igjen nå dessverre. Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om det er cyster, må det evt. opereres vekk? Tok 2 paracet og 2 ibux i dag tidlig rundt 08, og kjenner smertene kommer igjen nå dessverre. Anonymkode: f9b4c...8d6 Nei, de går som regel vekk av seg selv. Anonymkode: ddd20...7e4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, de går som regel vekk av seg selv. Anonymkode: ddd20...7e4 Takk for svar. Men gjør eventuelle cyster permanent skade på eggleder eller eggstokk? Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har det samme som deg, akkurat nå. Jeg vet ikke helt når eggløsning var, for klusset det til med testene. Men har hatt smerte i den ene eggstokken helt siden helgen nå, og i går blødde jeg også en del (noe jeg aldri gjør ellers). Jeg har nylig vært til scanning av eggledere og livmor så tror ikke jeg har noe feil. Lurer også på hvor normalt dette er egentlig. Anonymkode: 52909...305 Har du fremdeles smerter? Jeg har smerter også i dag, men innbiller meg at de er litt mindre intense nå enn i går kveld. Håper dette går over av seg selv. Anonymkode: f9b4c...8d6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #20 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du fremdeles smerter? Jeg har smerter også i dag, men innbiller meg at de er litt mindre intense nå enn i går kveld. Håper dette går over av seg selv. Anonymkode: f9b4c...8d6 Ja jeg har mye verre smerter nå. Våknet på natta og tok tabletter men fungerte ikke. Begynner nesten bli bekymret at noe er feil. Anonymkode: 52909...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå