Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Lærer strippet på nettet mens elevene så på

Men er ikke dette foreldrenes feil da? at de ikke har kontroll over sine barns surfevaner?

Jo greit hun hadde vist sendt bilde til en elev fra strippeseansen da og det er jo helt feil.

Men det at hun strippet på nett må hun da få gjøre om hun vil (så lenge hun ikke oppfordrer elevene til å se på ;) )? Og så er det foreldrenes ansvar å vite hva barna surfer på mener jeg.

(selvsagt ikke den beste måten for en lærer å lære bort gode surfevaner for elevene da)

Så om en helt vilt fremmed hadde strippet på nett og barn så dette så hadde det jo ikke vært stripperens feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hun må jo ha vist hvem som så på når hun strippet. Og man stripper ikke til mindreårige. Lærer eller ikke.

Skrevet

Det er mange yrker hvor man ikke kan forvente like mye respekt hvis man stripper, poserer i ViMenn etc.

Dessuten, grunnen til at denne saken blåses opp er nettopp fordi hun hadde sendt bildene til en elev. Det er så uetisk at jeg ikke finner ord. Jeg synes det er helt rett at foreldrene anmelder henne. Hadde du reagert på samme måte hvis denne læreren hadde vært en mann og hadde strippet for jente-elever?

Skrevet

Hvis det er sant (det vet vi ikke) at hun har sendt bilder og visst at elevene så på er det uetisk.

At ungdommer i 14-15 årene ser på en dame strippe på nett er ikke stripperens feil sånn generelt. Synes foreldrene heller bør ta et oppgjør med sine barns surfevaner generelt, enn å skylde på stripperen.

Skrevet

Det å sende ut bildene ut til elevene er jo ulovlig da, men det at hun stripper på nett kan vel ingen straffe henne for! Der er det foreldrene som må ta ansvar!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Strippingen i seg selv er det ikke noe galt med, men hvis hun visste at hun chatta med sine egne elever mens hun strippet så er det galt.

Skrevet
Det å sende ut bildene ut til elevene er jo ulovlig da, men det at hun stripper på nett kan vel ingen straffe henne for! Der er det foreldrene som må ta ansvar!

Det er jo sant...

Men hvis man ser bort fra påstanden om at denne læreren sendte bildene til elever, så er hun uansett utrolig naiv. Hun legger ut nakenbilder på Dagbladets Blink, som hundretusener av mennesker bruker. Da er det bare et tidsspørsmål før noen gjenkjenner henne.

Skrevet

Dersom hun ikke visste at bildene gikk til elever, er det ikke uetisk. Dumt, ja.

Dersom hun visste de gikk ut til elever, er det krystallklar brudd på etikken.

milo

Skrevet
Hun legger ut nakenbilder på Dagbladets Blink, som hundretusener av mennesker bruker. Da er det bare et tidsspørsmål før noen gjenkjenner henne.

Og derfor er det ELEVENE i tenårene det er synd på???

Skrevet
Og derfor er det ELEVENE i tenårene det er synd på???

Hvem snakker om at det er synd på noen? Jeg tror neppe elevene tok noe skade av dette, men læreren har gjort noe uetisk som hun må ta konsekvensene av. Hvis hun virkelig sendte bildene til elever, så har hun virkelig ikke noe i læreryrket å gjøre.

Skrevet

Jeg synes saken er ganske hårreisende.

Mon tro om saken hadde tatt like lang tid å behandle hvis det var en mannlig lærer som hadde strippet for sine elever?

Skrevet
Foreldrene i artikkelen.

Foreldrene har helt klart rett til å reagere på det. Det er synd at elever må ha en slik lærer.

Skrevet

En lærer er en rollemodell!

Å strippe på nett når man er lærer synes jeg er uetisk...

selv om der er lærerens fritid, så mener jeg det blir feil å være lærer på dagtid og strippe på nett på kveldstid. Satt litt på spissen.

Skrevet
Det er jo sant...

Men hvis man ser bort fra påstanden om at denne læreren sendte bildene til elever, så er hun uansett utrolig naiv. Hun legger ut nakenbilder på Dagbladets Blink, som hundretusener av mennesker bruker. Da er det bare et tidsspørsmål før noen gjenkjenner henne.

Hvor i alle dager får du det fra at hun la ut nakenbilder på Blink? Har lest et par artikkler ang. denne saken og det "verste" som står ang akkurat det er at hun hadde en "relativt dristig profil" på Blink. Hva det innebærer er ikke lett å si med tanke på at media har en tendens til å vri på ting for å selge det. At den er slettet har heller lite med saken å gjøre fordi det er noe brukeren kan gjøre selv (altså, det betyr nødvendigvis ikke at Blink gjorde det).

Dette er vel et kroneksempel på hvordan ei fjær blir til fem høns.

I en annen artikkel står det følgende:

- Det ble sendt noen b-poster frem og tilbake og vi fikk epost-adressa hennes. Vi opprettet en ny epost-adresse og la henne til som kontakt. Vi pratet litt og det var noe seksuelt over det hele tiden, sier gutten.

Dette blir selvsagt spekulasjoner, men noe tyder på at hun ikke visste hvem disse guttene var. På Blink er det nemlig utrolig lett å lage falske profiler, dessverre. Jeg anser iallefall muligheten at hun ble lurt som rimlig stor. Men igjen, dette blir kun spekulasjoner.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/23/444303.html

Synes hele saken begynner å bli litt fishy, jeg. Synes ihvertfall ikke noe synd på de "stakkers ungene" som så på...

Det var sju-åtte gutter, som nå ikke er elever på den aktuelle ungdomsskolen, som hevder de fikk kontakt med henne via Dagbladet.nos vennetjeneste Blink.

- Vi visste hvem hun var, vi er tidligere elever på skolen, sier en av 17-åringene som deltok i seansen til Dagbladet.no.

I Blink-tjenesten kan man sende epost til hverandre anonymt fra sin profil, og det var via en slik melding at de kom i kontakt.

Guttene forteller de ble logget på mot hverandre med et webkamera og at de ba henne kle av seg. Ifølge guttene skal ha brukt en dildo mens de så på.

Ingen av guttene er nå elever av kvinnen, som skal være i 30-årene. Men etter seansen ble et opptak av strippingen spredt videre med epost.

VG skrev tirsdag at «Ifølge en tidligere elev ved skolen skal både nåværende og tidligere elever via nettet ha sett på disse strippeseansene. Strippingen skal ha foregått gjentatte ganger.» Men etter de opplysninger Dagbladet.no har fått direkte fra elevene som kontaktet kvinnen, skal det ikke ha vært noen av hennes nåværende elever tilstede.

Alle som så er over 16 år, og dermed over den seksuelle lavalder, men eposten skal ha vært sendt videre av andre til mindreårige i ettertid.

Skrevet

Jeg synes det i høyeste grad er relevant hvilket inntrykk guttene

har gitt i forhold til læreren. Har de gitt inntrykk av at de er en

ukjent mann på hennes egen alder, har de fortalt at de var tidligere elever,

eller fortalte de at de var hennes nåværende elever.

Hvis de har lurt henne, lagret film eller bilder uten hennes tillatelse

og så sendt det videre så synes jeg de har et vel så stort (om ikke

større) ansvar.

Dette minner meg forøvrig om hun som ville bli russpresident og

som strippet. I det tilfelle så synes jeg det helt klart var de som

tok opp filmen og formidlet den videre som gjorde noe galt.

Det må kunne være lov til å gjøre noe i en setting uten at

andre, uten ens tillatelse, skal spre det i en helt annen sammenheng.

Dette bør det etter min oppfatning være strengere lovverk mot.

Og hvis lovverket allerde er der så bør det praktiseres.

Skrevet

Jeg kjenner godt til saken, og har faktisk sett et av bildene.

Dette har foregått over lang tid, og hun har vært klar over at hun hadde med egne elever å gjøre.

Vil understreke at det bildet JEG fikk se tydeligvis var tatt etter strippeseansen, for der hadde hun dildoer i alle kroppsåpninger.

Som lærer i ungdomsskolen har man et visst ansvar, og denne dama har etter min mening vist at hun ikke bør ha det ansvaret.

Unge gutter er selvfølgelig interessert i å se nakne damer, derfor bør ikke læreren deres opptre sånn. All respekt er jo borte, uansett hvem sin "feil" det er.

Skrevet
Men hun må jo ha vist hvem som så på når hun strippet. Og man stripper ikke til mindreårige. Lærer eller ikke.

På nett kan jo man utgi seg for hvem som helst. Guttene kunne jo f.eks gi seg ut for å være mann30. Men forsvarer henne ikke hvis hun visste det var hennes egne elever.

Jeg trodde heller ikke at det var mulig å ha nakenbilder på blink....?

Forøvrig synes jeg foreldrene bør ha litt bedre kontroll med barnas nettvaner, spesielt chatting. På nett virker det jo som folk mister alle hemninger og tror man er "anonym".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...