Gå til innhold

Barn 1 år uten fast dupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som blir 1 år nå i høst, har èn dupp per dag og sover omtrent like mye hver natt. Vi er oppe kl 06-07 på morgenen.

«Problemet» er at duppene er så uforutsigbare. Mange av de jeg kjenner med barn vet at barnet blir trøtt og dupper kl 11 (for eksempel) og sover i 2 timer. 

Hos oss vet vi aldri om duppen blir kl 09, 10, 11 eller 12. Sover barnet i 20min eller 2 timer denne gangen? Gudene vet.

Jeg føler det er vanskelig å planlegge noe som helst eller lage avtaler. Kan legge seg uten problem kl 10 den ene dagen også kan vi styre og streve i 2 timer for å få ungen til å sove i 20 minutter dagen etterpå. Ingen dager er like og det er greit, men er det normalt at det varierer så mye? Det bekymrer meg litt mtp bhg start når vi ikke får til å følge en fast døgnrytme her hjemme en gang..

Anonymkode: f4844...0da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor legger dere ikke til fast tid hver dag? 

Anonymkode: a0efd...9cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2021 den 11.22):

Hvorfor legger dere ikke til fast tid hver dag? 

Vi har prøvd, men som jeg skrev så varierer det når barnet er trøtt. Har prøvd å legge klokken 9 hver dag, legger seg noen ganger og andre ganger holder vi på til klokken 11.

Legger vi 11 hver dag så er det samme greia, legger seg noen ganger greit og andre ganger blir klokka langt over 12.

Så jeg føler vi må sette av kl9-13 hver dag selv om barnet aldri sover lengre enn 1.5 time.

Skrevet

Hvor legger dere da? I seng eller vogn?

Anonymkode: b848c...48e

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har prøvd, men som jeg skrev så varierer det når barnet er trøtt. Har prøvd å legge klokken 9 hver dag, legger seg noen ganger og andre ganger holder vi på til klokken 11.

Legger vi 11 hver dag så er det samme greia, legger seg noen ganger greit og andre ganger blir klokka langt over 12.

Så jeg føler vi må sette av kl9-13 hver dag selv om barnet aldri sover lengre enn 1.5 time.

Legg 11:30 konsekvent hver dag. 

Skrevet

Mine to har ikke hatt fast dupp hverken i barnehagen eller hjemme. Det fungerte ikke og skapte mye frustrasjon hos dem. Barnehagen (ulik for hver av barna) fikk heller ikke dette til dupp på fast tid og lengde og fulgte barnets behov.

Anonymkode: 0944e...5c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legg 11:30 konsekvent hver dag. 

Det funker ikke på alle barn!

Vi måtte gjøre som TS og se an barnet fra dag til dag, rett og slett. 

Anonymkode: 23419...36e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...