Gå til innhold

Mistet han ibteressen fordi vi hadde sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en jevnaldrende mann i slutten av 30 årene matchet på tinder for et par uker siden. Jeg var på ferie den første uka vi hadde matchet så vi hadde tett kontakt på snap i 2 uker før vi møttes, faktisk så mye at vi fikk gult bestevennhjerte, bare for å utdype hvor mye vi har hatt kontakt.. Hadde mange fine samtaler og han var veldig sjarmerende hyggelig. Han inviterer meg på date og vi ender opp hjemme hos han..

Etterpå har han omtrent ikke tatt kontakt. Sendt kanskje en eller to meldinger, og jatter litt på mine fremstøt. Jeg ble usikker på han, så jeg skrev at jeg liker han veldig godt og at jeg håper han vil møte meg igjen. Til dette svarte han at vi skal definitivt møtes igjen, han er bare litt overveldet av å starte på jobb igjen etter ferien så han trenger noen dager for å få opp motivasjonen og energien igjen. Vi møttes på fredag og hadde denne samtalen på søndag. Jeg vet ikke om jeg gidder når ikke han gjør noen ting for å signalisere at han er keen. Jeg føler meg ganske liten når relasjonen endret seg så merkbart med det samme vi møttes og jeg sov der. Jeg har aldri hatt one night stands heller og veldig få partnere, så jeg føler jeg gjorde noe galt nå. 

Mistet han lysten på meg etter sexen? 

Anonymkode: 25034...6f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, antagelig. Jeg har også opplevd dette. Ikke ha sex med de med en gang. Nå vet jeg hvor han har deg og hvor fort du legger deg på rygg for en mann. Du er nå en han kan ligge med mens han fortsetter på sin søken etter drømmedama som han virkelig må JOBBE for å vinne hjertet til. 

Anonymkode: 18601...d94

• Liker 6
Skrevet

Alternativene er: 

- mistet lysten etter rask sex

- mistet lyst på utvikling mot forhold, etter å ha møtt deg i person og det ikke var riktig match for han 

- mistet lysten etter mas fra deg. Tiltrekning han hadde går ned

- liker å ta det rolig og ikke være i et forhold med en gang

- har mye på jobb osv og har ikke plass til deg i sin interesse opp mot alt det andre han har interesse og fokus for akkurat nå

- spiller spill, og får deg mere interessert. (Men når du blir tullete så kanskje det blir mindre interesse i han.)

- vil se an hvordan du er  (etter enten liker deg, eller likte deg mindre etter møtet) 

- var kun ute etter sex 1 gang 

- ønsker kun sex videre, men får feeling av at du ønsker mere

- var åpen for både sex og forhold før møtet, men ønsker nå kun sex videre (men kan likevel bli forelska i fremtid) (eller kan ikke bli forelska i fremtid da det er no-go match for det). 

Greit å ha alle muligheter åpne i sinnet. Og så kan du vurdere hva som er hensiktsmessig atferd videre fra deg. 

Husk. Fyren er et menneske. Er lov å miste interessen for andre. 

Spørsmålet er hva du kan gjøre for å øke interessen hans og i alle fall ikke kvele/stoppe hans interesse, dersom du likte mannen. 

• Liker 3
Skrevet
Lolllll skrev (3 minutter siden):

Alternativene er: 

- mistet lysten etter rask sex

- mistet lyst på utvikling mot forhold, etter å ha møtt deg i person og det ikke var riktig match for han 

- mistet lysten etter mas fra deg. Tiltrekning han hadde går ned

- liker å ta det rolig og ikke være i et forhold med en gang

- har mye på jobb osv og har ikke plass til deg i sin interesse opp mot alt det andre han har interesse og fokus for akkurat nå

- spiller spill, og får deg mere interessert. (Men når du blir tullete så kanskje det blir mindre interesse i han.)

- vil se an hvordan du er  (etter enten liker deg, eller likte deg mindre etter møtet) 

- var kun ute etter sex 1 gang 

- ønsker kun sex videre, men får feeling av at du ønsker mere

- var åpen for både sex og forhold før møtet, men ønsker nå kun sex videre (men kan likevel bli forelska i fremtid) (eller kan ikke bli forelska i fremtid da det er no-go match for det). 

Greit å ha alle muligheter åpne i sinnet. Og så kan du vurdere hva som er hensiktsmessig atferd videre fra deg. 

Husk. Fyren er et menneske. Er lov å miste interessen for andre. 

Spørsmålet er hva du kan gjøre for å øke interessen hans og i alle fall ikke kvele/stoppe hans interesse, dersom du likte mannen. 

Før jeg la merke til at det var manglende respons fra han har jeg sendt samme type snapper som før vi møttes. Merket det allerede i løpet av lørdagen at han var annerledes så jeg sluttet å ta kontakt. Antok han var opptatt og ville ikke forstyrre han. Da det ble søndag kveld sendte jeg en melding, og skrev at jeg likte han godt og at jeg håper han vil møte meg igjen. Han skrev det han skrev om jobb og jeg svarte at det ikke er noe stress. Har latt han være i fred utover dette, selv om jeg innvendig går i oppløsning og føler meg avvist og ditchet, føler meg dum og skitten som lå med han på første date bare for å få en kald skulder etterpå. Jeg trenger ikke mye, men når kontrasten mellom hvordan han var før fredag og etter er så stor så signaliserer han ikke akkurat at han liker meg. Jeg mister også interessen hvis han ikke bryr seg mer om hvordan det er å være den som blir sittende slik, når det er så enkelt å bekrefte for den andre at man faktisk er interessert, men bare litt opptatt og stresset med jobb.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Han var nok bare ute etter et knull. 

Skrevet

Det er så rart hvordan kvinner fortsette å tro på denne myten. Hvis han mistet interessen FORDI dere hadde sex, betyr det at at enten er du helt elendig i senga, eller så er dere totalt inkompatible.

Det er enormt mye mer sannsynlig at han aldri var interessert i noe forhold i utgangspunktet (eller aldri interessert i noe forhold med deg). Kan også være at han ikke seriøst hadde tatt stilling til dette engang, og nå når han ble tvunget til å gjøre det, valgte han å gå. 

Anonymkode: ff6cb...19c

• Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så rart hvordan kvinner fortsette å tro på denne myten. Hvis han mistet interessen FORDI dere hadde sex, betyr det at at enten er du helt elendig i senga, eller så er dere totalt inkompatible.

Det er enormt mye mer sannsynlig at han aldri var interessert i noe forhold i utgangspunktet (eller aldri interessert i noe forhold med deg). Kan også være at han ikke seriøst hadde tatt stilling til dette engang, og nå når han ble tvunget til å gjøre det, valgte han å gå. 

Dette!!

Det er mye mer sannsynlig at alle de fine ordene og sjarmerende trekkene hans var motivert av ønsket om å ligge med deg TS, enn at du gjorde noe feil.

Mange mennesker har lært at det er lett å snakke seg til hva enn man vil ha. Dessverre er det sårt når man opplever dette, særlig første gangen.. Sender deg en stor klem❤️

Anonymkode: 56011...1ad

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Men hvorfor sletter han ikke bare matchen og fjerner meg fra snap? Skjønner ikke.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Før jeg la merke til at det var manglende respons fra han har jeg sendt samme type snapper som før vi møttes. Merket det allerede i løpet av lørdagen at han var annerledes så jeg sluttet å ta kontakt. Antok han var opptatt og ville ikke forstyrre han. Da det ble søndag kveld sendte jeg en melding, og skrev at jeg likte han godt og at jeg håper han vil møte meg igjen. Han skrev det han skrev om jobb og jeg svarte at det ikke er noe stress. Har latt han være i fred utover dette, selv om jeg innvendig går i oppløsning og føler meg avvist og ditchet, føler meg dum og skitten som lå med han på første date bare for å få en kald skulder etterpå. Jeg trenger ikke mye, men når kontrasten mellom hvordan han var før fredag og etter er så stor så signaliserer han ikke akkurat at han liker meg. Jeg mister også interessen hvis han ikke bryr seg mer om hvordan det er å være den som blir sittende slik, når det er så enkelt å bekrefte for den andre at man faktisk er interessert, men bare litt opptatt og stresset med jobb.

Ja, det er ikke fin oppførsel dersom dere er et par og han vet du har det vondt.

Men så er dere ikke der enda. 

Han signaliserer ikke i dagene etter personlig møte og sex nå, at han liker deg og har stor interesse for deg. 

Så da gjenstår det å se da. Om det er mulig å få noe positiv retning mot forhold ut av dette. 

- Tror den beste løsningen er om du er «søt, flørtende, moro og gir han fred». Få får følelser av å presses for fort inn i noe. 

- Men det kan også være at det ikke er liv laga, fordi han enten ikke ønsker forhold eller fordi du ikke var rett for han. 

Foreslår du kontakter en gammel elsker, eller en annen aktuell du har - og så roer du hodet med de. Og gir deg selv litt omsorg, fordi det ER vondt å bli avvist i det man ønsket/så for seg skulle bli videre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok. Men hvorfor sletter han ikke bare matchen og fjerner meg fra snap? Skjønner ikke.. 

Kanskje han håper du er der for en runde til?

Anonymkode: 322ea...4b0

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi han vil ha deg som en back up.  Mange menn liker å ha damer på "venteliste" eller hva jeg skal kalle det. Det blir lettvint sex og en grei kontakt å ha...   Hvorfor kan ikke DU ta makten tilbake og fjerne han fra snap og fjerne matchen? ;)   For du får nok ikke det du ønsker deg av han, så du kan jo bare fjerne han og finne noe bedre for deg :) 

Endret av Måneskinn
  • Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje han håper du er der for en runde til?

This. Kompisen til broren min har en liste med navn han jobber seg gjennom når han et kåt og vil ha sex. Hvis nr 1 ikke har mulighet den dagen så prøver han nummer 2. Er han i samme by som nr 3 så tar han kontakt med vedkommende osv. 

• Liker 1
Skrevet
Måneskinn skrev (Akkurat nå):

Fordi han vil ha deg som en back up.  Mange menn liker å ha damer på "venteliste" eller hva jeg skal kalle det. Det blir lettvint sex og en grei kontakt å ha...   Hvorfor kan ikke DU ta makten tilbake og fjerne han fra snap og fjerne matchen? ;) 

Fordi jeg faktisk var skikkelig interessert i denne mannen.. Det hadde faktisk vært bedre for meg om han bare fjernet meg, uten å si noe engang. Da hadde jeg ihvertfall visst at han ga faen i stedet for å gå rundt og lure på om det er jobben eller meg som er problemet 

Skrevet

....og det viktigste. For å holde alle disse varme så må han selvfølgelig pleie kontakten med de. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kvinner tror på denne "myten" fordi den eksisterer. Mener du at det er en myte at menn er jegere?

Min erfaring tilsier at dette med sex på første date ikke er lurt hvis man ønsker at en mann skal bli/fortsette å være interessert. Jeg har blitt fortalt av flere tidligere kjærester, uten oppfordring, at det at de ikke fikk med til sengs med en gang gjorde at de respekterte meg mer og ble enda mer interessert i en relasjon utover sex. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg faktisk var skikkelig interessert i denne mannen.. Det hadde faktisk vært bedre for meg om han bare fjernet meg, uten å si noe engang. Da hadde jeg ihvertfall visst at han ga faen i stedet for å gå rundt og lure på om det er jobben eller meg som er problemet 

ja det skjønner jeg. Men, når han da tydelig ikke er interessert i deg   så mener jeg at det burde være i din egen interesse å fjerne han, for da er det enklere for deg å komme over det. Men det er meg, da.  Vi er jo alle forskjellige.  Jeg fjerner dem med en gang de viser seg å ikke være ekte, eller interessert. Det er ikke noe å samle på. Og han vil ha deg lett tilgjengelig, derfor fjerner han ikke matchen.  Men vil du være lett tilgjengelig for han?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal han det? 

Er dere uvenner? Betyr sex en gang at dere ikke skal være hyggelige, miste mulighet til å ha sex flere ganger, ikke ha muligheten til å kose dere flere ganger med hverandre?

Fordi nå har dere hatt en kjempefin kveld med sex? 

- Er hygge og sex ulovlig? Er å beholde kontaktmuligheter videre ulovlig? 

Jeg hadde fått spader om jeg viste en mann hadde blitt slik i hodet etter sex med meg. Det er greit å ha ulike man kan ha sex med, så lenge man er singel og ikke i et forhold enda. Så får man avklare dersom det er eksklusivt man kun godta. Det er jo lov å kose seg i verden, med alt åpent frem til man ikke er fri lengre? 

Avtalte du på forhånd at dersom han har sex med deg så er han forpliktet til å starte forhold med deg? Viste han om dette, da han hadde sex med deg? 

Med tanke på din følelsesstorm i løpet 3 dager etter sexmøtet nå. Så tror jeg det er greit å avklare før du fortsetter å ha sex med han. Dersom kjemien blir slik at dere havner i settingen igjen. 

• Liker 3
Skrevet

Kun ute etter sex. 

No contact rule og blokkker. 

• Liker 5
Skrevet

Elendig unnskyldning, spør du meg. Helt ok å bli litt ute av vater etter man har startet på jobb igjen etter ferien, men å si dagen før oppstart at du trenger noen dager for å komme deg igjen? Tror du virkelig på det? 

• Liker 2
Skrevet

Han følte ikke nok kjemi, ganske enkelt. Det hadde nok skjedd om dere ikke hadde hatt sex også. For min egen del er det kanskje 1 av 10 av de jeg møter på date som jeg føler noen kjemi med, samme hvor bra samtaler vi har hatt i forkant. Dette er grunn god nok til å aldri ha sex på første date med mindre man syns det er helt greit om det bare blir en ons.

Sannsynligvis holder han kontakten med tanke på at du kanksje kan være ok for lit mer morro senere, siden han nå fikk sex tross alt. Men han er inne skikkelig interessert, da hadde han tatt like mye kontakt. Man er ikke i tvil hvis en mann er virkelig interessert.

Anonymkode: e8108...783

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...