Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg fant ut av at jeg er gravid 3+6. jeg lurer på hva jeg ble gjøre nå. Tid bør jeg kontakte legen og hva bør jeg tenkte på de neste ukene?

Jeg lurer også på hvordan dere klarte å sitte inne med denne nyheten uten å skrike det ut til hele verden. Jeg føler det bobler og bruser inni meg. Jeg vil jo vente de 12 ukene før jeg skal si noe til de nærmeste, men allikevel jeg er veldig dårlig på å holde ting for meg selv. Det eksploderer innvendig av å måtte holde ting inne😅🙈

Anonymkode: e2ece...d9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke greien med å vente. Jeg delte med mine nærmeste. Gratulerer!

Anonymkode: fb6bc...6d7

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!

jeg fant ut av at jeg er gravid 3+6. jeg lurer på hva jeg ble gjøre nå. Tid bør jeg kontakte legen og hva bør jeg tenkte på de neste ukene?

Jeg lurer også på hvordan dere klarte å sitte inne med denne nyheten uten å skrike det ut til hele verden. Jeg føler det bobler og bruser inni meg. Jeg vil jo vente de 12 ukene før jeg skal si noe til de nærmeste, men allikevel jeg er veldig dårlig på å holde ting for meg selv. Det eksploderer innvendig av å måtte holde ting inne😅🙈

Anonymkode: e2ece...d9b

Gratulerer :)

Første svangerskapskontroll er i uke 6-12, og som førstegangs er det vanlig med en tidlig første kontroll. Så du kan gjerne vente et par uker før du ringer jordmor eller lege. Om du ønsker oppfølging av jordmor i svangerskapet, søk opp din nærmeste helsestasjon og ring eller send e-post om at du ønsker oppfølging. Jordmor setter som regel av mye mer tid enn fastleger og har god kompetanse på svangerskap og fødsel (det kan jo variere litt hos fastlegen)

Frem til første kontroll er det bare å leve livet, bare unngå alkohol og vær forsiktig med hva du spiser, og hvis ikke du tar folat, begynn med det.

Offentlige matråd for gravide https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Du er forresten sikker på du er 3+6 og ikke 5+3 (har bare vært en del her inne i det siste som har regnet start fra unnfangelse og ikke menstruasjonn😬)

Anonymkode: cb0f3...b6f

Skrevet

Gratulerer! Vi fortalte nesten med en gang. Jeg ble veldig oppblåst tidlig og fikk spørsmål om det og maaange blikk mot magen. Greia med å vente til uke 12 er vel for at risiko for spontan abort går ned da. Jeg visste med meg selv at hvis det skjedde så ville jeg bli så lei meg at jeg ville ha behov for hjelp fra folk rundt meg. 

masse lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...