Gå til innhold

Hva har du "gjort" under graviditeten som ikke er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eks ting du har spist med eller uten vilje som gravide ikke burde, falt, blitt dårlig, matforgiftet, drukket, spist spekemat etc.

Og gikk det bra med barnet?😊

Jeg har spist ost med mugg og fisk som luktet at den hadde ligget over tide. Dette var ikke med vilje, håper ikke barnet tar skade av det.

Anonymkode: 7bd10...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begge mine svangerskap spiste jeg litt spekemat og brie ved flere anledninger. Med vilje. Da vi prøvde på andremann dro jeg på fest dagen etter eggløsning hvor jeg drakk meg full - tenkte som så at hvis egget var blitt befruktet så hadde det ikke festet seg enda, og dermed deler vi uansett ikke blodbane. Gikk helt fint med begge to 😉

Anonymkode: 25893...10b

• Liker 6
Skrevet

Drakk alkohol før jeg viste jeg var gravid med nr 1. Hadde også ett ganske stygt fall, men klarte på ett vis å snu meg så jeg landet på siden. 

Med nr 2 hadde jeg dilla på lakris. Viste ikke at det skulle begrenses. 

Anonymkode: 17802...f86

Skrevet

Jeg har drukket litervis av Pepsi Max. 

• Liker 3
Skrevet

Fikk barn for 25 år siden. Spiste røykalaks, medium biff og spekemat som vanlig. Var ingen advarsler mot det. Hadde en stressende jobb, og holdt ut hele svangerskapet. Røyka 2 - 3 røyk hver dag. Gikk helt fint. Legen sa at så lite røyk ikke skadet foster, da nikotinen ble så kort tid i kroppen. 

Anonymkode: 3015c...d23

• Liker 4
Skrevet

Spiste sukker hver dag. Holdt meg på merkelig vis allikevel innenfor anbefalt vektoppgang og fikk et friskt barn. 

Anonymkode: a938e...48e

• Liker 1
Skrevet

Har antagelig tidvis drukket litt mye kaffe. I første svangerskap fikk jeg ikke i meg nok omega-3 og jod. Jeg drakk også alkohol før positiv test med begge to. Ikke sov jeg nok, heller. 

Anonymkode: 6eb71...f59

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spist mer lakris enn jeg burde 😞

Anonymkode: a4433...b0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk barn for 25 år siden. Spiste røykalaks, medium biff og spekemat som vanlig. Var ingen advarsler mot det. Hadde en stressende jobb, og holdt ut hele svangerskapet. Røyka 2 - 3 røyk hver dag. Gikk helt fint. Legen sa at så lite røyk ikke skadet foster, da nikotinen ble så kort tid i kroppen. 

🙄

Anonymkode: a4433...b0e

• Liker 32
Skrevet

Spiste for mye lakris. Og spiste også tunfisk-sushi av og til. 

Anonymkode: c2a33...a6d

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Et par rustne spiker og noe tyrkisk pepper.

Skrevet

Visste ikke at jeg var gravid før jeg var nesten 5 måneder på vei så jeg tok meg et par fester (med festrøyk), spiste sushi og mye mer mat på "nei-lista". Gikk også på betennelsesdempende medisiner som jeg regner med ikke var bra for legen spurte om jeg var gravid før jeg fikk medisinen. 

Evig takknemlig for at alt gikk bra på tross av alt. Nesten 8 år nå og enda ingen tegn på å ha tatt skade av en røff graviditet!

Anonymkode: 20437...0e6

• Liker 6
Skrevet

Drakk en kopp kaffe (drikker ikke til vanlig), følte meg helt forferdelig da jeg leste om hvordan koffein påvirker baby etterpå.

Anonymkode: 5f760...d7c

Skrevet

Etter oppussingen var ferdig fant jeg visst ut at gravide ikke bør male med våtromsmaling! Ups! 😬 Har også spist pølser som ikke var helt gjennomvarmet og kjøttpålegg som har vært åpnet i mer enn tre dager. 

Ja, og ikke MINST - spist fetaost på glass etter en uke. Det viste seg å være liiivsfarlig på KG… Ante jeg ingenting om! 

Anonymkode: e86bb...c77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Drakk en kopp kaffe (drikker ikke til vanlig), følte meg helt forferdelig da jeg leste om hvordan koffein påvirker baby etterpå.

Nå er jeg ikke helt med.....man kan trygt drikke 1 kopp kaffe ihht anbefalingene.

Men tja, jeg gjorde ingenting - mest fordi jeg fikk svangerskapsangst som blant annet gjorde at jeg ble ekstremt engstelig for død baby.

Og dermed unngikk jeg jo alt som kanskje hvis at muligens kunne være risiko. 

Anonymkode: 2449f...a58

• Liker 5
Skrevet

Jeg spiste bevist brie i forrige svangerskap. Jeg spiste også lakris. Bevisst. Med "uhell" drakk jeg meg dritings rundt uke 4-6. Fant ut at jeg var gravid to uker etter. 

Babyen er i dag 2,5 år og perfekt. 

Anonymkode: 013cd...3a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er jeg ikke helt med.....man kan trygt drikke 1 kopp kaffe ihht anbefalingene.

Men tja, jeg gjorde ingenting - mest fordi jeg fikk svangerskapsangst som blant annet gjorde at jeg ble ekstremt engstelig for død baby.

Og dermed unngikk jeg jo alt som kanskje hvis at muligens kunne være risiko. 

Anonymkode: 2449f...a58

Drikker ikke til vanlig så jeg kjente koffeinen godt og tenkte på at det stresset baby. Og leste forskning som mente at det burde frarådes i graviditet. Veldig etterlengtet barn og tanken på at jeg hadde gjort noe som ikke føltes bra for baby var vond.

• Liker 1
Skrevet

Tror dere barnet tar skade av dårlig mat man spiser en gang? Tidlig i svangerskapet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror dere barnet tar skade av dårlig mat man spiser en gang? Tidlig i svangerskapet.

Nei

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Moren min røyket også da hun gikk gravid med meg i magen for 30 år siden. Hun visste utnerket godt at det ikke var bra for babyen, så legen din kan umulig ha vært godt opplyst om risiko rundt svangerskap og røyking... 

Det gikk forresten ikke spesielt bra med meg, ble født seks uker for tidlig med diverse sykdommer og jeg hadde lav fødselsvekt…. :( godt å høre det gikk bra med barnet ditt!

Anonymkode: e86bb...c77

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...