AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Jeg har fra før en bachelorgrad innen noe jeg har funnet ut ikke er noe for meg. Jeg jobber derfor med noe helt annet i dag. Jeg har veldig lyst til å ta en bachelor i sykepleie. Jeg har ikke mulighet til å ta opp mer studielån. Har forstått at det er mye obligatorisk oppmøte på denne utdanningen og mye praksis (30 timer per uke i praksisperipder), og at den derfor ikke er forenelig med fulltidsjobb. Til dere som har tatt denne utdanningen: Hvor mye er realistisk å kunne jobbe ved siden av når man har barn/hvor mye jobbet dere ved siden av? Fikk dere lett relevant deltidsjobb ved siden av? Vet dette varierer, men hvor mye kan man cirka forvente å tjene på en helgejobb på for eksempel et sykehjem under studietiden? Alle erfaringer tas imot med takk 😊 Anonymkode: 5042c...fbe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Det mest vanlige er å jobbe kveldsvakter og helger. Det varierer utifra perioden på studiet og egen tid hvor mye en klarer å jobbe. I perioden med praksis så er det vanlig å ikke jobbe noe særlig. De fleste jobber mye i ferier. Vet ikke hvor mye ansiennitet du har for lønna varierer utifra det. Så timelønn er ca 170-240kr i timen pluss tillegg for helg og kveld. Tror ikke det er realistisk å kunne jobbe mer enn 4-5 vakter i måneden i travle perioder, og opp mot 100% i ferier. Så i snitt blir det da kanskje ca 10000kr i mnd utbetalt. Men hvorfor kan du ikke ta opp mer studielån? Har du brukt opp 8 år eller? For du får jo en god del i stipent også, og dersom mannen din ikke tjener så mye så får du ekstra for barna. Du kan jo søke om kun stipent dersom du ikke har brukt opp alle årene. For hvis du ikke søker så må du fortsette å betale på studielånet mens du studerer, og det må du ikke dersom du får støtte. Da settes den på pause. Anonymkode: dcbe6...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fra før en bachelorgrad innen noe jeg har funnet ut ikke er noe for meg. Jeg jobber derfor med noe helt annet i dag. Jeg har veldig lyst til å ta en bachelor i sykepleie. Jeg har ikke mulighet til å ta opp mer studielån. Har forstått at det er mye obligatorisk oppmøte på denne utdanningen og mye praksis (30 timer per uke i praksisperipder), og at den derfor ikke er forenelig med fulltidsjobb. Til dere som har tatt denne utdanningen: Hvor mye er realistisk å kunne jobbe ved siden av når man har barn/hvor mye jobbet dere ved siden av? Fikk dere lett relevant deltidsjobb ved siden av? Vet dette varierer, men hvor mye kan man cirka forvente å tjene på en helgejobb på for eksempel et sykehjem under studietiden? Alle erfaringer tas imot med takk 😊 Anonymkode: 5042c...fbe Startet da jeg var 39. Hadde en liten helgevakt hver 3dje helg, men fikk ordnet meg fri i eksamensperioden. Tok å jobbet litt i jul og påske og ogsånt, mye i sommerferiene. Tror ikke jeg hadde hatt sjans til å jobbe mer, det er en krevende men flott utdannelse. Anonymkode: 7b34c...62b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Jeg jobbet 100% ++ ved siden av utdanningen. Det var i 2013 og jeg hadde riktignok ikke barn. Hadde en snill arbeidsgiver som la opp vaktene/turnusen min etter hvordan jeg hadde praksisperioder, eksamener mm. Valgte bevisst å ikke ha en relevant jobb ift utdannelsen da. Anonymkode: 3b427...f02
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg jobbet 100% ++ ved siden av utdanningen. Det var i 2013 og jeg hadde riktignok ikke barn. Hadde en snill arbeidsgiver som la opp vaktene/turnusen min etter hvordan jeg hadde praksisperioder, eksamener mm. Valgte bevisst å ikke ha en relevant jobb ift utdannelsen da. Anonymkode: 3b427...f02 Hva slags jobb hadde du ved siden av? TS Anonymkode: 5042c...fbe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags jobb hadde du ved siden av? TS Matvarebutikk. Anonymkode: 3b427...f02
Hollyjolly Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 (endret) . Endret 17. august 2021 av Hollyjolly
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Tusen takk for svar. Jeg har brukt opp perioder fra Lånekassen og ønsker heller ikke mer lån. Blir veldig takknemlig for flere svar 😊 Anonymkode: 5042c...fbe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Jeg går sykepleien, er voksen og har barn. Jobber hver 3 helg langvakter, og 5 uker om sommeren. Tjener ca 7500 i fastlønn så kommer tillegg oppå det igjen. Fikk meg jobb der jeg hadde praksis Tror ikke jeg hadde hatt mulighet til å jobbe noe særlig mer enn jeg gjør, da studiet er krevende i seg selv og man må lese mye selv på kveldstid. Dette kommer nok litt ann på alderen på barna dine også, og hvor selvstendige de er. Anonymkode: 8b382...ccb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg går sykepleien, er voksen og har barn. Jobber hver 3 helg langvakter, og 5 uker om sommeren. Tjener ca 7500 i fastlønn så kommer tillegg oppå det igjen. Fikk meg jobb der jeg hadde praksis Tror ikke jeg hadde hatt mulighet til å jobbe noe særlig mer enn jeg gjør, da studiet er krevende i seg selv og man må lese mye selv på kveldstid. Dette kommer nok litt ann på alderen på barna dine også, og hvor selvstendige de er. Anonymkode: 8b382...ccb Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 5042c...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå