Gå til innhold

Redd for å teste meg pga jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal jobbe idag og jeg har vært forkjølet de siste dagene. Sjefen er av den typen som mener man må jobbe selv om man er syk.

Jeg har mistet smakesansen og hoster mye men også kraftig forkjølet fordi jeg jobbet ute i regn og ble våt i helgen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Begynner 8 og legevakten åpner ikke før 8 og det er kun en annen på jobb og det blir vanskelig å få inn en annen nå 

Jeg er også redd for å miste lønn.

Min mann sier jeg må teste meg og det har vært noe smitte for to uker siden på jobb. Jeg jobber med renhold 

Kan noen svare meg fort hva jeg må gjøre ?

Anonymkode: 7bdba...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal bli hjemme og bestille deg en koronatest.

Anonymkode: 0eeb6...e01

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal bli hjemme og bestille deg en koronatest.

Anonymkode: 0eeb6...e01

Enig. Tror faktisk også du kan melde deg syk, og fortsatt få lønn, da du jo er for syk til å gå på jobb. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skal jobbe idag og jeg har vært forkjølet de siste dagene. Sjefen er av den typen som mener man må jobbe selv om man er syk.

Jeg har mistet smakesansen og hoster mye men også kraftig forkjølet fordi jeg jobbet ute i regn og ble våt i helgen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Begynner 8 og legevakten åpner ikke før 8 og det er kun en annen på jobb og det blir vanskelig å få inn en annen nå 

Jeg er også redd for å miste lønn.

Min mann sier jeg må teste meg og det har vært noe smitte for to uker siden på jobb. Jeg jobber med renhold 

Kan noen svare meg fort hva jeg må gjøre ?

Du blir ikke forkjøla av å jobbe ute i regnet. Forkjølelse er ett virus, så du må ha blitt smittet ett sted.

Du skal ikke gå på jobb, det burde ikke være tanken engang.

Test deg. Og glem jobben, ring legen å få en sykmelding siden du er syk.

Anonymkode: 04254...368

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet veldig godt hva du må gjøre. Hold deg hjemme, hold deg isolert og ta en koronatest. 

Det er bestemt fra øverste hold at man ikke skal på jobb med slike symptomer, sjefen din kan ikke si noe annet. 

Har du ikke rett til egenmelding? 

Anonymkode: bd55b...d08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner denne redselen veldig godt, og det er ikke bare å ignorere det. Man vet jo innerst inne at man skal holde seg hjemme, og teste seg. Samtidig er det vanskelig når lederen utviser en slik kultur. Men nå er det ikke bare ditt eget sykefravær det dreier seg om. Det dreier seg om folkehelsen, og da må du nesten holde deg hjemme og teste deg med slike symptomer. 

Veldig ekkelt å ha en slik leder, og jeg vet at det er mange som ikke vil testes på grunn av det. Så det er ikke noe galt med deg for at du kjenner på dette selv. 

Anonymkode: 54614...267

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sjefen er av den typen som mener man må jobbe selv om man er syk.

Jeg regner med at også denne litt enkle sjefen din har fått med seg at vi er midt i en pandemi, og at forkjølte mennesker uten smakssans blir hjemme og tester seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

En farlig holdning nå, den er kanskje fra før pandemien. Mange tester seg for mindre.

Anonymkode: 0ec33...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...