AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Hei dere Jeg har fått to tilbud Den første er som kontrollingeniør i staten Og den ene som bygningsingeniør i privat industri bransje. Det er stort forskjell på lønna men hvor privat vinner. Det blir første jobb for meg her i Norge og ønsker å høre deres meninger om dette. Hva er best å velge? Begge jobber er på samme fylke Anonymkode: 0666c...fd5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Kommer jo an på dine egne prioriteringer. Vil du ha god lønn og mye overtid eller mindre god lønn og mindre stress? Vil du ha usikkerhet i forhold til ansettelsesforhold (ved økonomiske kriser og lignende), eller vil du ha en stabil jobbsituasjon som ikke blir så påvirket av markedet? Sjekk også pensjonsordninger og forsikringer. Det er også en del av lønnen. Anonymkode: 954a3...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 Ville gått privat hvis du er motivert for å jobbe og lære masse. Anonymkode: d8f89...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Min mann jobber i det private og har gjort det i mange år. Han har hele tiden hatt en ganske behagelig hverdag, men korte perioder hvor det er hektisk. Han trives med å ha en del å gjøre og kjeder seg fort hvis han ikke bidrar. For noen år siden så tenkte han å prøve seg i statlig sektor. Fikk en bra jobb med god lønn. Ansvar for prosjekt som skal gå over vledig mange år. Det vil si trygghet i mange år. Han holdt på å gå på veggen. ting gikk såååå sakte, på gode dager så hadde han 1 times effektiv arbeid. han holdt ut i 10 mnd. Gikk tilbake til privat, da med enda bedre lønn. Siden det er din første jobb så kan du velge, men dersom du vil vokse så er privat mer å hente i. Anonymkode: 81270...c59 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 jeg ville gått til det statlige, om du er motivert for å jobbe masse og lære mye. Nei, lønnen er ikke like god, men vilkårene er ofte bedre, jobben er langt sikrere, og ikke minst - du bidrar til samfunnet og fellesskapet på en helt annen måte. Anonymkode: 044c0...d6b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå