Gå til innhold

Glemte avtale med venninne i dag, og hun svarer meg ikke mer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Daria skrev (1 time siden):

Jeg blir ganske provosert av formuleringen "det er en svakhet jeg har", som om det er noe du ikke kan noe for og som nærmest bare skjer deg gang på gang.

Det er jeg enig i.

Er det noe du prioriterer høyt nok, så rekker du det. Feks en buss til en "viktig" avtale, en tannlegetime osv.  Man føler seg litt lite prioritert dersom en flere ganger ikke møter opp presis til en avtar med deg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min barndomsvenninne gjennom 30 år hadde jeg gledet til å møte idag. Vi ble enige om å møtes i dag, og jeg gledet meg som et barn❤️ Jeg har maset lenge om å få møte henne, og det er jeg som tar iniativ gang på gang.

Jeg tok bussen halv 2, og jeg dro til byen. Sendte henne melding å spurte om hun var langt unna og hvor jeg skulle møte henne osv.. Fikk ikke svar og ringte henne men ingen svar da heller. Så fikk jeg melding tilbake om at hun hadde sittet å ventet på meg og at jeg kunne dra hjem. Jeg ble super stresset og skjønte ingenting fordi jeg hadde ingen meldinger eller anrop fra henne, og vips så jeg at avtalen var kl 12, og ikke kl 14🥲

Ble veldig lei meg og flau over at jeg hadde sett feil av tidspunktet og la meg langflat. Sendte henne beklagelse på melding men fikk  bare til svar at hun var lei av unnskyldninger.. Hun mente jeg kom for sent hele tiden, og det er vondt å høre da dette er en svakhet jeg har, men aldri har jeg opplevd å se så feil av tidspunktet før da jeg har mye å tenke på for tiden.  Prøvde å ringe, og sendte til slutt melding til samboeren hennes og han sa at hun var veldig lei seg og at hun trengte tid alene før hun orket å gi noe svar.. Fikk tilbake at hun kanskje hadde tid til å møte meg om to uker.. 

Er så lei meg for dette og skulle ønske vi kunne møtes for å snakkes om dette, men det ønsket hun ikke. Har også invitert henne til mitt bryllup om 2 uker og jeg spurte om hun fortsatt ville komme men hun har ikke svart🥲 

Synes det er så vondt! Synes hun overdriver litt, og jeg merker at jeg blir litt satt ut av hennes reaksjon og håper hun ikke ser på vennskapet som over pga dette?

Anonymkode: 7e8e0...147

Jeg synes ikke at hun overdriver egentlig. Du vet at det er en ting man aldri får tilbake igjen: og det er tid. Tid er mer verdt enn penger. Personer som hver gang kommer for sent er det mest irriterende - for det betyr at du ikke har respekt for andres tid og liv. Jeg hadde kuttet deg ut for lengst.

Endret av sportsidiot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (9 timer siden):

Ja, så hvorfor har hun ikke sagt noe da? Det får hun ta på egen kappe. Dersom hun ikke har sagt noe på at du kommer for sent tidligere så kan ikke du vite at det er så forbanna viktig for henne.

Man skal respektere tiden til andre, men når man har kjent hverandre i 30år så vet man jo at den personen alltid kommer for sent.

Jeg har en sånn venninne, kan komme 1-2timer for sent. Hvis det er viktig at hun kommer på tiden så sier jeg det til henne, ellers er jeg ganske avslappet til hennes forsentkomming. Jeg kjenner henne og kan derfor planlegge ut i fra hva som pleier å være. Har aldri middagen klar på bordet til avtalt tid for eksempel, hun får være med å lage maten. 😅 Jeg har blitt ganske avslappet overfor hennes tid også. 😛 Jeg stresser aldri når jeg skal møte henne og synes det kan være ganske deilig selv faktisk:

"Litt kø og jeg skulle vært hos Kari for 10 minutter siden? Får sette på podcast og kose meg litt i bilen da." 🤪

Vanligvis kjører jeg litt halvulovlig og tar frekke avgjørelser når jeg har dårlig tid og skal rekke en avtale.

Kan være hun er lei av å mase på TS, TS virker tafatt. Det forstår jeg godt.

Anonymkode: 87ef3...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det er sant. Hun forklarte at hun ikke trengte å sende melding eller ringe fordi hun mente det var en selvfølge at jeg skulle møte opp..

Men ja, hun overdriver veldig. Har beklaget meg i hele dag, og igjen i kveld. Kan ikke beklage meg hver dag.. Eller hva? Føler hun bruker dette som en unnskyldning for å slå opp med meg som venn eller noe.. Er jo bare jeg som har tatt kontakt nesten..

Anonymkode: 7e8e0...147

Slutt og fremstill deg som et offer. Hun er møkklei av at du alltid kommer for sent. Hadde du ikke kommet for sent hadde hun garantert ringt deg for å si ifra, den opplevelsen her var nok det som veltet glasset for henne. Er ganske slitsomt å skulle være forelder for ei venninne - sånt gidder man IKKE.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du samme venninne som egentlig skal ha dåp og ikke bryllup?

Anonymkode: 4fc5c...bf4

Fikk samme følelse, litt merkelig å ikke si ifra om man kommer i bryllup eller ei - det vet man jo lang tid i forveien. Dåp er mer "kom hvis du kan"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (12 timer siden):

Ja, så hvorfor har hun ikke sagt noe da? Det får hun ta på egen kappe. Dersom hun ikke har sagt noe på at du kommer for sent tidligere så kan ikke du vite at det er så forbanna viktig for henne.

Man skal respektere tiden til andre, men når man har kjent hverandre i 30år så vet man jo at den personen alltid kommer for sent.

Jeg har en sånn venninne, kan komme 1-2timer for sent. Hvis det er viktig at hun kommer på tiden så sier jeg det til henne, ellers er jeg ganske avslappet til hennes forsentkomming. Jeg kjenner henne og kan derfor planlegge ut i fra hva som pleier å være. Har aldri middagen klar på bordet til avtalt tid for eksempel, hun får være med å lage maten. 😅 Jeg har blitt ganske avslappet overfor hennes tid også. 😛 Jeg stresser aldri når jeg skal møte henne og synes det kan være ganske deilig selv faktisk:

"Litt kø og jeg skulle vært hos Kari for 10 minutter siden? Får sette på podcast og kose meg litt i bilen da." 🤪

Vanligvis kjører jeg litt halvulovlig og tar frekke avgjørelser når jeg har dårlig tid og skal rekke en avtale.

Jeg synes faktisk man burde å skjønne selv at man skal komme tidspunkt.

Er enig at man må si ifra, men seriøst det burde man å skjønne. En venninne som kommer 1 til 2 timer forsent hver gang vi møttes hadde ikke vært en venninne av meg lenge, og da kan det hende hun blir bare kuttet ut uten at jeg snakker med henne, da det viser så lite respekt for min tid. Verden dreier seg ikke rundt henne.

Endret av ostekaker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ostekaker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes faktisk man burde å skjønne selv at man skal komme tidspunkt.

Er enig at man må si ifra, men seriøst det burde man å skjønne. En venninne som kommer 1 til 2 timer forsent hver gang vi møttes hadde ikke vært en venninne av meg lenge, og dakan det hende hun blir bare kuttet ut uten at jeg snakker med henne, da det er så lite respekt for min tid. Verden dreier seg ikke rundt henne.

Jeg er uenig. Men det er kanskje åpenbart ettersom jeg fortsatt er venninne med hun som kan komme 2 timer forsinket, selv i bursdagen min da vi bare var 3 stykker totalt og jeg hadde laget varmmat til oss. 🤣

Hun hadde jo blitt skjelt ut av 90% av folkene her inne.

Jeg er fristet til å spørre om alle her er så perfekte at de kan kreve at andre kommer akkurat tidsnok til avtaler hele tiden? Jeg er ikke perfekt og forventer heller ikke at andre er perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne. Hun venter et kvarter over tiden for avtaler. Hvis hun ikke har fått en forklaring eller melding om forsinkelse innen den tid   drar hun fra stedet. Jeg synes egentlig det er innafor. Det handler om respekt for andres tid. Det er ikke veldig anerkjennende å alltid glemme tiden. Hvis man har kognitive svekkelser eller har sterke konsentrasjonsproblemer eller lett demens,  er det forståelig. Hvis ikke,  må jeg si at jeg kan godt kan forstå venninnen din. Hadde dette vært første gangen,  skulle det bare mangle at det er en trist ikke sak   men hvis det er regelen heller enn unntaket får folk til slutt nok

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (Akkurat nå):

Jeg er uenig. Men det er kanskje åpenbart ettersom jeg fortsatt er venninne med hun som kan komme 2 timer forsinket, selv i bursdagen min da vi bare var 3 stykker totalt og jeg hadde laget varmmat til oss. 🤣

Jeg er fristet til å spørre om alle her er så perfekte at de kan kreve at andre kommer akkurat tidsnok til avtaler hele tiden? Jeg er ikke perfekt og forventer heller ikke at andre er perfekte.

Etter gjentatte ganger ved å komme for sent, så gidder ikke jeg lengre.

En gang i blant 5-10 min det kan skje, men hver gang? Nei. Spesielt når det begynner å bli flere timer.

Da er ikke du i mitt liv lengre. Jeg har bedre ting å bedrive tiden min med, som andre venner jeg kan STOLE på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner ikke engang hvordan man klarer å komme flere timer for sent. At man feilberegner litt på tid, mister bussen (jeg var tenåring før mobiltelefonen - da var en trikk/buss etter planen (15-20 min) godkjent forsinkelse, man ventet såpass lenge) eller at det skjer uforutsette ting i det man skal gå er greit nok en gang i blant, men er man stadig veldig seint ute er det bare respektløst.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (30 minutter siden):

Jeg synes det er en stor forskjell på at noen ikke kommer til avtalt tid om jeg er hjemme eller om vi er flere som møtes og på å la noen sitte/stå alene gang på gang. Gjerne etter å ha mast om "vi må .... ". Kanskje har man også lite overskudd og egentlig behov for å hvile eller man har noe annet man burde gjort, men prioriterer å sette av tid til å møte vedkommende. 

Jeg har en venninne som er kronsik sen, men som heller ikke maser om å møtes på cafe eller i byen. Kommer hun til meg eller jeg drar til henne så gjør det ikke noe om vi ikke følger et skjema. Hun er glad for å møtes, og vi har det hyggelig sammen.

Jeg hadde en annen venninne som jeg ofte brukte mye tid på å reise et sted for å møtes, og samttidig måtte jeg nesten alltid vente ganske lenge før hun kom. Det var alltid en mer eller mindre god grunn for at vi skulle gjøre noe i nærheten av hvor hun bodde, og alltid en mer eller mindre god grunn for at hun var for sent ute. Mange meldinger med "kommer om 5 min" som viste seg å være 20-40min.  Det er mye vanskeliger å forholde seg til, og jeg mener det er veldig respektløst.  Det burde faktisk ikke være nødvendig å ta en diskusjon på det.

En ektefølt unnskyldning kommer man langt med i forhold til meg, men når samme ting skjer gang på gang - da blir bortforklaringene og unnskyldningene tomme. 

Anonymkode: 663f9...2f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner ikke engang hvordan man klarer å komme flere timer for sent. At man feilberegner litt på tid, mister bussen (jeg var tenåring før mobiltelefonen - da var en trikk/buss etter planen (15-20 min) godkjent forsinkelse, man ventet såpass lenge) eller at det skjer uforutsette ting i det man skal gå er greit nok en gang i blant, men er man stadig veldig seint ute er det bare respektløst.

Hun er bare sånn. Overfor alle.

Hun er vimsete, men ja, sikkert også ego. Og så har hun masse gode sider og jeg koser meg skikkelig sammen med henne når hun først dukker opp. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Hun er bare sånn. Overfor alle.

Inkludert arbeidsgiver, lege, flyavganger og andre sammenhenger hvor det forventes at man møter opp som avtalt? Hvis ikke handler det ikke om å være sånn, det handler om hva man synes er viktig å prioritere og anstrenge seg for. Og så er det jo opp til hver enkelt hva man synes er greit i et vennskap, men man er ikke en dårlig venn fordi man ikke synes det er greit å stadig måtte vente og bli nedprioritert.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (12 minutter siden):

Inkludert arbeidsgiver, lege, flyavganger og andre sammenhenger hvor det forventes at man møter opp som avtalt? Hvis ikke handler det ikke om å være sånn, det handler om hva man synes er viktig å prioritere og anstrenge seg for. Og så er det jo opp til hver enkelt hva man synes er greit i et vennskap, men man er ikke en dårlig venn fordi man ikke synes det er greit å stadig måtte vente og bli nedprioritert.

Jeg tenker annerledes. Når vi er sammen så er hun er av de beste menneskene jeg kjenner. 

Jeg har andre venner som gjør verre ting enn å komme for sent. Som f.eks. å snakke evig lenge om seg selv og sitt og så vidt la meg prate om mine ting. Dét er en større synd i min bok.

Og ja, denne dama kommer for sent til det meste. 😅 Jeg har selv løpt gjennom flyplasser med henne, kommet svett gjennom døra på legekontoret, hentet kald mat, altså... det har nesten blitt en komisk greie. 

På jobb har hun fleksitid, som hun aldri rekker. Jeg kjenner sjefen hennes som har sagt det til meg foran min venninne.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (25 minutter siden):

Som f.eks. å snakke evig lenge om seg selv og sitt og så vidt la meg prate om mine ting. Dét er en større synd i min bok.

Slike folk er ikke i mitt liv. Det er også like respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...