Gjest loveli Skrevet 17. august 2021 #41 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er respektløs overfor venner om man alltid er for sen. Og absolutt ikke greit om det har vært sånn i 30 år. TS; hvis du stadig er forsinket bør du du begynne å ta litt ekstra tak når du skal møte folk. Det er ikke ok å sitte å vente på andre i timesvis. Forstår hodt at venninnen din er sur. Dette er fin feil, ikke hennes. Du kaster bort tiden hennes, og tsr lett på at hun må vente. Ok? Nei overhodet ikke. Anonymkode: 67ad2...647 Som sagt, og som du har klippet bort(?), jeg har en sånn venninne. Har aldri sett på henne som respektløs. Synes folk her overdriver kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #42 Del Skrevet 17. august 2021 Du må la henne roe seg ned. Du har kastet bort tiden hennes og hun har lov til å være irritert. Du kommer ingen vei medå mase for å lette på din egen samvittighet. Ro ned katastrofetankene det går seg nok til. Anonymkode: 95eb1...8e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #43 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her er det jo flere feil. Din første feil var å ikke spørre "hvorfor ringte du ikke?" Det var en ganske grov feil, og la til rette for at hun følte at det var berettiget å bli super-sint. Sinnet hennes handler ikke om denne episoden, og trolig ikke engang om deg. Det handler om dårlgi regulerte følelser fra hennes side, og en må anta at hun har ekstremt lav selvtillit og muligens sliter psykisk. Når noen ikke dukker opp til en avtale er det normale at man blir urolig for at noe kan ha hendt dem. Etter at man har ventet mellom 5-20 minutter(alt etter hvor og hvordan man skal møtes) ville normalt fungerende mennesker ringt sin venn eller venninne for å sjekke at det ikke har skjedd noe alvorlig. Altså - normale mennesker blir ikke sinte. De blir urolige og bekymret for sine venner. Din venninne ble ikke urolig. Det er et tegn på at hennes reaksjon er abnormal. Hun tenker "dette handler om meg" ikke "å, nei, tenk om noe har skjedd min gode venn!". Du har nok rett i at dere bør ta en prat. Om hvorfor hennes liv handler så mye om henne at normal uro ikke melder seg. Anonymkode: 721c2...263 What the fuck? Ts sa selv at hun har et problem med å komme for sent. Når folk alltid kommer for sent blir man selvsagt ikke urolig. Man blir kun irritert. Denne diagnostiseringen din av ts sin venninne er bare latterlig. Ts sin første feil var å være så selvsentrert at hun i mange år har tatt for gitt at venninnen bare kan vente på at hun, dronningen, skal finne det for godt å gidde å komme. Venninnen har etter hva ts forteller ikke gjort noe feil. Anonymkode: 46148...eba 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #44 Del Skrevet 17. august 2021 Har kuttet ut et par venner gjennom årenes løp fordi de ikke kunne forholde seg til avtaler, men kutter ikke ut noen fordi de en, eller kanskje 2 ganger, glemmer seg. Men er det et mønster, så anser jeg at de ikke har respekt for meg, og da er det vennskapet over for min del. Anonymkode: f867f...c16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 17. august 2021 #45 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ringte ikke venninnen din deg etter å ha ventet i ca. 15 minutter? Ikke en sms en gang? Da hadde fu jo fått en påminnelse. Nei, da kan hun ha det så godt. Begriper ikke hvorfor hun ikke ringte etter ca. 15-20 minutter for å etterlyse deg. Anonymkode: 4a93c...553 Hvorfor skal venninnen ringe til en som alltid er for sen uansett. TS får ta litt ansvar selv her og ikke bare sutre over at venninna er skuffet. Det er jo et mønster som går igjen her - det er lite respekt for andres tid som TS viser. Og vel tåler ikke vennskapet deres dette så er det ikke liv laga. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #46 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg HATER at folk kommer for seint. Det er respektløst og unødvendig, og jeg er helt motsatt selv. Kommer aldri for seint til hverken jobb eller avtaler, da det er ren folkeskikk å komme til tiden. Det virker som kanskje venninnen ikke hadde gledet seg SÅ til treffet som TS, at det er en grunn til at hun ikke har tatt initiativ til å møtes. Det være noe mer som ligger bak. Jeg tror rett og slett det er noe mer som skurrer i dette vennskapet. Jeg tviler på at hun utelukker deg fra bryllupet pga denne ene forsentkommingen, men det var nok denne hendelsen som fikk det til å tippe. Har hun ventet ofte på deg i løpet av 30 år? Gi henne lott avstand og tid. Hun er nok bare veldig såret og kanskje full av bryllupsnerver og følelser, og at du kom for seint passet veldig dårlig akkurat da. Det er rett og slett respektløst, noe ingen liker, selv om jeg skjønner at du så feil av klokkeslettet. Anonymkode: 65ddf...86a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #47 Del Skrevet 17. august 2021 Først har du det for vane å komme seint? du har ingen respekt for andres tid. Å så har du måtte MASE på henne for å treffes, hvis ikke det er et tegn vet ikke jeg. Hun er såret, viktige ting husker man, å hun føler seg nok på ingen måte respektert eller viktig nå. La henne få litt avstand, ikke mas mer. Anonymkode: 2bb78...ed5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #48 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg hadde vært sykt flau om jeg tok såpass feil av tidspunktet. For å vise at du bryr deg kan du sende blomster og et kort der du skriver at du er glad i henne og at du ikke ønsker å miste henne som venninne, og at du forstår at det var respektløst av deg å komme for seint. Hun føler seg tråkket på, da må du gjøre en ekstra innsats for å få henne til å føle seg verdsatt. Anonymkode: 92c35...c63 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #49 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ringte ikke venninnen din deg etter å ha ventet i ca. 15 minutter? Ikke en sms en gang? Da hadde fu jo fått en påminnelse. Nei, da kan hun ha det så godt. Begriper ikke hvorfor hun ikke ringte etter ca. 15-20 minutter for å etterlyse deg. Anonymkode: 4a93c...553 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hun må jo ringe for det om 🙄 Hun må jo varsle venninnen sin. Alle kan ta feil av tidspunktet. Anonymkode: 4a93c...553 Man ringer selvfølgelig til venner som pleier å komme presis, men det er ikke tilfelle for TS. Hun har tydeligvis brukt opp kvota si for lenge siden. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Her er det jo flere feil. Din første feil var å ikke spørre "hvorfor ringte du ikke?" Det var en ganske grov feil, og la til rette for at hun følte at det var berettiget å bli super-sint. Sinnet hennes handler ikke om denne episoden, og trolig ikke engang om deg. Det handler om dårlgi regulerte følelser fra hennes side, og en må anta at hun har ekstremt lav selvtillit og muligens sliter psykisk. Når noen ikke dukker opp til en avtale er det normale at man blir urolig for at noe kan ha hendt dem. Etter at man har ventet mellom 5-20 minutter(alt etter hvor og hvordan man skal møtes) ville normalt fungerende mennesker ringt sin venn eller venninne for å sjekke at det ikke har skjedd noe alvorlig. Altså - normale mennesker blir ikke sinte. De blir urolige og bekymret for sine venner. Din venninne ble ikke urolig. Det er et tegn på at hennes reaksjon er abnormal. Hun tenker "dette handler om meg" ikke "å, nei, tenk om noe har skjedd min gode venn!". Du har nok rett i at dere bør ta en prat. Om hvorfor hennes liv handler så mye om henne at normal uro ikke melder seg. Anonymkode: 721c2...263 For noe tullete oppgulp Anonymkode: 9c6a5...fee 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #50 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Her er det jo flere feil. Din første feil var å ikke spørre "hvorfor ringte du ikke?" Det var en ganske grov feil, og la til rette for at hun følte at det var berettiget å bli super-sint. Sinnet hennes handler ikke om denne episoden, og trolig ikke engang om deg. Det handler om dårlgi regulerte følelser fra hennes side, og en må anta at hun har ekstremt lav selvtillit og muligens sliter psykisk. Når noen ikke dukker opp til en avtale er det normale at man blir urolig for at noe kan ha hendt dem. Etter at man har ventet mellom 5-20 minutter(alt etter hvor og hvordan man skal møtes) ville normalt fungerende mennesker ringt sin venn eller venninne for å sjekke at det ikke har skjedd noe alvorlig. Altså - normale mennesker blir ikke sinte. De blir urolige og bekymret for sine venner. Din venninne ble ikke urolig. Det er et tegn på at hennes reaksjon er abnormal. Hun tenker "dette handler om meg" ikke "å, nei, tenk om noe har skjedd min gode venn!". Du har nok rett i at dere bør ta en prat. Om hvorfor hennes liv handler så mye om henne at normal uro ikke melder seg. Anonymkode: 721c2...263 Her bommer du grovt på psykologisk analyse. Venner som sjeldent kommer for sent bekymrer man seg kanskje litt for og sender en melding, men venner som er notorisk for sene har man gjerne mindre tillit til og man er naiv om man tenker på samme måte om disse. Det er opplagt at når ts får svar som «jeg er lei unnskyldninger» og « du kommer alltid for sent» at dette er et problem som ts må jobbe med, ikke venninna hennes. Jeg har flere slike venninner som dukker opp altfor sent, men ikke gidder å si fra på melding først etter tidsfrister er gått ut. Det er sykt ydmykende å bli sett ventende lenge i offentligheten når ingen dukker opp og etter hvert går man lei. De venninnene jeg ikke har kuttet har jeg en avtale med at de må sende meg melding før de drar hjemmefra for jeg gidder ikke å holde meg til avtaler de aldri holder. Anonymkode: 766ff...423 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #51 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er det jo flere feil. Din første feil var å ikke spørre "hvorfor ringte du ikke?" Det var en ganske grov feil, og la til rette for at hun følte at det var berettiget å bli super-sint. Sinnet hennes handler ikke om denne episoden, og trolig ikke engang om deg. Det handler om dårlgi regulerte følelser fra hennes side, og en må anta at hun har ekstremt lav selvtillit og muligens sliter psykisk. Når noen ikke dukker opp til en avtale er det normale at man blir urolig for at noe kan ha hendt dem. Etter at man har ventet mellom 5-20 minutter(alt etter hvor og hvordan man skal møtes) ville normalt fungerende mennesker ringt sin venn eller venninne for å sjekke at det ikke har skjedd noe alvorlig. Altså - normale mennesker blir ikke sinte. De blir urolige og bekymret for sine venner. Din venninne ble ikke urolig. Det er et tegn på at hennes reaksjon er abnormal. Hun tenker "dette handler om meg" ikke "å, nei, tenk om noe har skjedd min gode venn!". Du har nok rett i at dere bør ta en prat. Om hvorfor hennes liv handler så mye om henne at normal uro ikke melder seg. Anonymkode: 721c2...263 Veldig, veldig enig i alt her 👏 Anonymkode: 4a93c...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #52 Del Skrevet 17. august 2021 Dette var jo rart. For der første har du mast på venninnen om å få møte henne, og når avtalen først er der, så dukker du ikke opp?? Hvordan skal hun tolke det mener du? Jeg hadde blitt mektig irritert og følt meg lurt, om jeg var din venninne. Men jeg ser jo at folk er forskjellige, noen tar ikke sånne ting så tungt, mens andre misliker sterkt at avtaler ikke holdes. Jeg er av sistnevnte, så jeg foretrekker folk som holder avtaler. Men når det er sagt, så hadde jeg ringt deg når du ikke dukket opp, og heller gitt deg beskjed på tlf at det var veldig dumt at du glemte avtalen. Men om jeg egentlig ikke hadde lyst til å treffe deg, hadde jeg kanskje droppet alt. Men da hadde jeg ikke giddet å ha en avtale i utgangspunktet, så dette ble bare rart for meg. Anonymkode: cad97...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #53 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har kuttet ut et par venner gjennom årenes løp fordi de ikke kunne forholde seg til avtaler, men kutter ikke ut noen fordi de en, eller kanskje 2 ganger, glemmer seg. Men er det et mønster, så anser jeg at de ikke har respekt for meg, og da er det vennskapet over for min del. Anonymkode: f867f...c16 Det er mange med ADHD og diagnoser som sliter med tidsbegrep og er "tidspositive" Det synes jeg man skal ha forståelse for. Det er jo ditt tap om du kutter ut folk som er glad i deg fordi de sliter med å rekke ting. Jeg tenker da at det er noe MER som er feil med vennskapet. Feks at den som er sur ikke har nok empati og modenhet, eller at den som er sen har andre quirks som er ekstremt irriterende. Eller at kommunikasjonen er ræva. Feks "nå er hun for sen igjen så da skal jeg sitte her å vente i timesvis og ikke si noe, og ha en offerholdning og straffe henne og så bare ignorerende henne" Anonymkode: 6a803...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #54 Del Skrevet 17. august 2021 Min eks var ekstremt tidspositiv og var gjerne 40 min for sen til ting. Dukker ikke opp når vi skulle dra ut på middag og lignende. Det var ekstremt sårende, men han har ikke diagnose. Han bare mener at alt som har med "perifere" og "forhold" å gjøre ikke er viktig nok i forhold til andre ting. som feks jobb eller kompiser eller forretningskontakter. Så da gikk forholdet dukken, men det var pga hans syke måter å tenke på og lave empati, ikke fordi han alltid var sen. Anonymkode: 6a803...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #55 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Når noen ikke dukker opp til en avtale er det normale at man blir urolig for at noe kan ha hendt dem. Etter at man har ventet mellom 5-20 minutter(alt etter hvor og hvordan man skal møtes) ville normalt fungerende mennesker ringt sin venn eller venninne for å sjekke at det ikke har skjedd noe alvorlig. Altså - normale mennesker blir ikke sinte. De blir urolige og bekymret for sine venner. Din venninne ble ikke urolig. Det er et tegn på at hennes reaksjon er abnormal. Hun tenker "dette handler om meg" ikke "å, nei, tenk om noe har skjedd min gode venn!". Det kan være om det gjelder noen som ikke vanligvis ER sene. Men om det er noen som alltid er sene, så blir det gjerne ikke full panikk om de ikke dukker opp. Da er det ja ja da har lene ikke kommet seg av sted tidsnok igjen. Anonymkode: 6a803...700 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #56 Del Skrevet 17. august 2021 Hvordan er det med jobb, klarer du å komme tidsnok dit for eksempel? Anonymkode: bf6f4...920 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. august 2021 #57 Del Skrevet 17. august 2021 Alla kan komme for sent og ta feil av et tidspunkt - en gang iblant. Jeg blir ganske provosert av formuleringen "det er en svakhet jeg har", som om det er noe du ikke kan noe for og som nærmest bare skjer deg gang på gang. Det du i praksis sier er jo at du generelt ikke gidder å anstrenge deg, og så følger du opp med å legge ansvaret på situasjonen over på henne og gjøre deg selv til offer - hun overdriver og du har det vondt. I tillegg blander du inn samboeren hennes fordi hun, etter å ga gitt deg tilbakemelding, ikke vil diskutere videre med deg?! Jeg hadde også vært ganske grinete i hennes sted... Angående at hun ikke ringte da hun satt og ventet, vil jeg gjette på at hun tenkte som jeg hat gjort i liknende situasjon - jeg ville se hvor lang tid det faktisk tok før jeg faktisk hørte noe. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #58 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg forstår henne veldig godt. Om hun har måttet vente på deg i alle år, og av den grunn er litt skeptisk til å lage avtaler med deg skjønner jeg godt at hun ikke ringte da du var for sen IGJEN. Hun tok det vel bare som en bekreftelse på at du ikke respekterer hennes tid og bestemte seg for å ta avstand. Det hjelper heller ikke at du tar null ansvar for din dårlige oppførsel. Det er ingen «svakhet» å alltid være for sen, det er bare du som prioriterer deg selv først. Så skylder du på henne i tillegg. Jeg hadde ikke ønsket en venn med den holdningen. Anonymkode: 0a50a...e2c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #59 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er mange med ADHD og diagnoser som sliter med tidsbegrep og er "tidspositive" Det synes jeg man skal ha forståelse for. Det er jo ditt tap om du kutter ut folk som er glad i deg fordi de sliter med å rekke ting. Jeg tenker da at det er noe MER som er feil med vennskapet. Feks at den som er sur ikke har nok empati og modenhet, eller at den som er sen har andre quirks som er ekstremt irriterende. Eller at kommunikasjonen er ræva. Feks "nå er hun for sen igjen så da skal jeg sitte her å vente i timesvis og ikke si noe, og ha en offerholdning og straffe henne og så bare ignorerende henne" Anonymkode: 6a803...700 Man kan ha forståelse for det, men det betyr ikke at personen ikke skal holdes ansvarlig. Nå i disse moderne tider har vi jo alle mobil, og å sette én eller flere alarmer er jo veldig enkelt. Sliter man med kronisk senhet, så setter man alarmer eller utvikler er system som funker. Uansett, det virker som om mange "tidspositive" er mye flinkere til å komme tidsnok til jobb eller legetime, enn de er til å komme tidsnok for å møte venner. Grunnen er at arbeidsgiver har mindre toleranse for slikt enn venner. Nå har Ts fått kjent på konsekvensene av å ikke gjøre nok for å respektere venners tid, så forhåpentligvis kan hun forandre på det. Skjønner venninna veldig godt. Anonymkode: 9ad63...711 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #60 Del Skrevet 17. august 2021 Høres ut som om dette var dråpen som fikk begeret til å renne over. Ville ikke sendt flere meldinger nå, en unnskyldning/forklaring er mer enn nok. Du kan ikke tvinge noen til å tilgi deg akkurat på det minuttet du ønsker tilgivelse. Hvis du hadde sendt melding til min samboer fordi jeg ikke svarer deg mer etter en krangel ville jeg tenkt at du var veldig intens og slitsom. Det ville gjort det vanskeligere å tilgi deg, ikke lettere. Anonymkode: b06f0...330 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå