AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Min barndomsvenninne gjennom 30 år hadde jeg gledet til å møte idag. Vi ble enige om å møtes i dag, og jeg gledet meg som et barn❤️ Jeg har maset lenge om å få møte henne, og det er jeg som tar iniativ gang på gang. Jeg tok bussen halv 2, og jeg dro til byen. Sendte henne melding å spurte om hun var langt unna og hvor jeg skulle møte henne osv.. Fikk ikke svar og ringte henne men ingen svar da heller. Så fikk jeg melding tilbake om at hun hadde sittet å ventet på meg og at jeg kunne dra hjem. Jeg ble super stresset og skjønte ingenting fordi jeg hadde ingen meldinger eller anrop fra henne, og vips så jeg at avtalen var kl 12, og ikke kl 14🥲 Ble veldig lei meg og flau over at jeg hadde sett feil av tidspunktet og la meg langflat. Sendte henne beklagelse på melding men fikk bare til svar at hun var lei av unnskyldninger.. Hun mente jeg kom for sent hele tiden, og det er vondt å høre da dette er en svakhet jeg har, men aldri har jeg opplevd å se så feil av tidspunktet før da jeg har mye å tenke på for tiden. Prøvde å ringe, og sendte til slutt melding til samboeren hennes og han sa at hun var veldig lei seg og at hun trengte tid alene før hun orket å gi noe svar.. Fikk tilbake at hun kanskje hadde tid til å møte meg om to uker.. Er så lei meg for dette og skulle ønske vi kunne møtes for å snakkes om dette, men det ønsket hun ikke. Har også invitert henne til mitt bryllup om 2 uker og jeg spurte om hun fortsatt ville komme men hun har ikke svart🥲 Synes det er så vondt! Synes hun overdriver litt, og jeg merker at jeg blir litt satt ut av hennes reaksjon og håper hun ikke ser på vennskapet som over pga dette? Anonymkode: 7e8e0...147
Silva Pluvialis Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Nå kommer sikkert en haug til å si at de skjønner henne godt og at det er irriterende med de som alltid kommer for sent. Jeg kan også skjønne at hun ble lei seg, men jeg forstår også at du ikke gjorde det med vilje og at feil kan skje. Hun har nok følt seg avvist, uten at du har hatt intensjon om det. Ville gitt henne litt tid, så ordner det seg nok. 18
Gjest loveli Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 Venninnen din overdramatiserer noe sinnsykt her. Herregud, slapp av liksom. Hvis det er et problem for henne at du alltid kommer for sent så kan hun si det til deg på en hyggelig måte, ikke eksplodere når hun plutselig får nok...
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 loveli skrev (1 minutt siden): Venninnen din overdramatiserer noe sinnsykt her. Herregud, slapp av liksom. Hvis det er et problem for henne at du alltid kommer for sent så kan hun si det til deg på en hyggelig måte, ikke eksplodere når hun plutselig får nok... Jeg må også si meg litt enig.. Men jeg tror nok hun har tenkt på å si dette lenge, men at hun bare måtte si det nå. Blir helt sjokkert om hun ikke kommer i bryllupet mitt pga dette.. Anonymkode: 7e8e0...147 1
Gjest loveli Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må også si meg litt enig.. Men jeg tror nok hun har tenkt på å si dette lenge, men at hun bare måtte si det nå. Blir helt sjokkert om hun ikke kommer i bryllupet mitt pga dette.. Anonymkode: 7e8e0...147 Ja, så hvorfor har hun ikke sagt noe da? Det får hun ta på egen kappe. Dersom hun ikke har sagt noe på at du kommer for sent tidligere så kan ikke du vite at det er så forbanna viktig for henne. Man skal respektere tiden til andre, men når man har kjent hverandre i 30år så vet man jo at den personen alltid kommer for sent. Jeg har en sånn venninne, kan komme 1-2timer for sent. Hvis det er viktig at hun kommer på tiden så sier jeg det til henne, ellers er jeg ganske avslappet til hennes forsentkomming. Jeg kjenner henne og kan derfor planlegge ut i fra hva som pleier å være. Har aldri middagen klar på bordet til avtalt tid for eksempel, hun får være med å lage maten. 😅 Jeg har blitt ganske avslappet overfor hennes tid også. 😛 Jeg stresser aldri når jeg skal møte henne og synes det kan være ganske deilig selv faktisk: "Litt kø og jeg skulle vært hos Kari for 10 minutter siden? Får sette på podcast og kose meg litt i bilen da." 🤪 Vanligvis kjører jeg litt halvulovlig og tar frekke avgjørelser når jeg har dårlig tid og skal rekke en avtale. Endret 17. august 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Virker på henne som at dette ikke er første gang du er for sen til en avtale, og at hun kanskje ikke hadde reagert så sterkt om dette var et engangstilfelle. Skjønner du er lei deg, men når du sier at «dette er en svakhet du har», så føler jeg at det muligens mangler litt mer bakgrunnsinfo fra deg her? Hvor ofte har du kommet sent til avtaler? Folk som kommer for sent «hele tiden» viser lite respekt for andres tid, mener jeg. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å skjerpe meg, og fortsatt å beklage overfor venninnen. Samtidig er det litt rart hun ikke ringte/sendte deg melding og spurte hvor du var da du ikke dukket opp? Det er jo det mest naturlige å gjøre når man har en avtale. Anonymkode: 3f8c3...acc 25
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Virker på henne som at dette ikke er første gang du er for sen til en avtale, og at hun kanskje ikke hadde reagert så sterkt om dette var et engangstilfelle. Skjønner du er lei deg, men når du sier at «dette er en svakhet du har», så føler jeg at det muligens mangler litt mer bakgrunnsinfo fra deg her? Hvor ofte har du kommet sent til avtaler? Folk som kommer for sent «hele tiden» viser lite respekt for andres tid, mener jeg. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å skjerpe meg, og fortsatt å beklage overfor venninnen. Samtidig er det litt rart hun ikke ringte/sendte deg melding og spurte hvor du var da du ikke dukket opp? Det er jo det mest naturlige å gjøre når man har en avtale. Anonymkode: 3f8c3...acc Ja, det er sant. Hun forklarte at hun ikke trengte å sende melding eller ringe fordi hun mente det var en selvfølge at jeg skulle møte opp.. Men ja, hun overdriver veldig. Har beklaget meg i hele dag, og igjen i kveld. Kan ikke beklage meg hver dag.. Eller hva? Føler hun bruker dette som en unnskyldning for å slå opp med meg som venn eller noe.. Er jo bare jeg som har tatt kontakt nesten.. Anonymkode: 7e8e0...147
Misanthropis Skrevet 17. august 2021 #11 Skrevet 17. august 2021 Hun svarte deg jo, samboeren hennes også. så nå får du bare vente og respektere at hun er såret. føles ut som det er mye egosentrisme fra deg også som skinner igjennom her. Du vet at du bare er sånn holdning, er sykt irriterende for andre det alltid går utover, det er liksom så lett å ha på varsling på tlf, og unngå slikt. og du maser om svar, selv når du fikk svar fra henne fort, det var bare ikke bra nok for deg siden hun ikke lot seg overtale og trodde på forklaringen din. og du har allerede kontaktet samboeren hennes? Alt det handler jo om at DU skal føle deg bedre, ikke om at du faktisk legger deg langflat… 41
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Skrevet 17. august 2021 Er du samme venninne som egentlig skal ha dåp og ikke bryllup? Anonymkode: 4fc5c...bf4 2
Hippogriff Skrevet 17. august 2021 #13 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det er sant. Hun forklarte at hun ikke trengte å sende melding eller ringe fordi hun mente det var en selvfølge at jeg skulle møte opp.. Men ja, hun overdriver veldig. Har beklaget meg i hele dag, og igjen i kveld. Kan ikke beklage meg hver dag.. Eller hva? Føler hun bruker dette som en unnskyldning for å slå opp med meg som venn eller noe.. Er jo bare jeg som har tatt kontakt nesten.. Anonymkode: 7e8e0...147 Men det ER jo en selvfølge at du møter opp til avtaler og ikke lar folk sitte på en kafé alene og vente, du skjønner det ikke sant? Hvis det er en vane du har så er det muligens en nokså forståelig «unnskyldning» for ikke å legge like mye i vennskapet lenger. 24
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 Men har du får vane og komme forsent, så skjønner jeg at hun tilslutt blir veldig lei seg. Spesielt hvis det er snakk om at du kommer veldig forsent og. Verste jeg vet er når venner kommer forsent da vi skal møtes ute. En ting er om de skal komme hjem til meg, da bryr jeg meg ikke like mye. Synes det viser veldig lite respekt for tiden til andre. Anonymkode: 1fe8f...c88 13
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det er sant. Hun forklarte at hun ikke trengte å sende melding eller ringe fordi hun mente det var en selvfølge at jeg skulle møte opp.. Men ja, hun overdriver veldig. Har beklaget meg i hele dag, og igjen i kveld. Kan ikke beklage meg hver dag.. Eller hva? Føler hun bruker dette som en unnskyldning for å slå opp med meg som venn eller noe.. Er jo bare jeg som har tatt kontakt nesten.. Anonymkode: 7e8e0...147 Beklager, men det virker mer som om du prøver å rettferdiggjøre forsentkommingen mer enn å unnskylde den. Jeg tar heller ikke initiativ til å møte mennesker som ikke møter opp til (nesten) tiden. En gang er greit, to gang kanskje, men tre ganger er en vane, da er jeg ikke en prioritet, og da slutter jeg å ta initiativ. Som noen over her sier, misforståelser og feil kan skje, men når du allerede har brukt opp "en ny sjanse" er ikke tålmodigheten og forståelsen stor. Når det er sagt, hun kunne ringt deg kl 12 for å spørre hvor du var, og om du var langt unna, eller i det minste gitt deg beskjed via melding om at du ikke behøvde komme for hun hadde gått. Misanthropis skrev (9 minutter siden): Alt det handler jo om at DU skal føle deg bedre, ikke om at du faktisk legger deg langflat… Jeg er enig i denne! Anonymkode: 53214...d10 19
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. august 2021 #16 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men har du får vane og komme forsent, så skjønner jeg at hun tilslutt blir veldig lei seg. Spesielt hvis det er snakk om at du kommer veldig forsent og. Verste jeg vet er når venner kommer forsent da vi skal møtes ute. En ting er om de skal komme hjem til meg, da bryr jeg meg ikke like mye. Synes det viser veldig lite respekt for tiden til andre. Anonymkode: 1fe8f...c88 Enig! Verste jeg vet er folk som avtaler tidspunkt og kommer for sent. Tydeligvis skjer dette ofte med TS. Nå er jeg også tilhenger av å snakke med folk (før man sprekker) om sånt som er irriterende og kan løses, men ikke alle liker å ta opp sånt. Det handler om respekt, som du skriver. Tror det løser seg til slutt, men har forståelse for venninnen til TS. Og TS bør ta seg selv i nakkeskinnet og holde avtaler heretter!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #17 Skrevet 17. august 2021 Ts, du må slutte å komme med unnskyldninger. Stå for din egen oppførsel. Om du er en kronisk 'jeg kommer snart' person, så skjønner jeg godt at hun endelig ble lei. Du må legge deg langflat. Ingen unnskyldninger, ingen 'forklaringer'. Og etter en oppriktig unnskyldning, så bør du ordne med et system som vil hjelpe deg å faktisk komme i tide. Hvor mange andre er plaget over at du ikke respekterer tiden deres? La henne være for nå. Gi henne en oppriktig unnskyldning om en uke eller to. Kanskje kommer hun i bryllupet. Kanskje ikke. Anonymkode: 9ad63...711 7
Krokenguri Skrevet 17. august 2021 #18 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det er sant. Hun forklarte at hun ikke trengte å sende melding eller ringe fordi hun mente det var en selvfølge at jeg skulle møte opp.. Men ja, hun overdriver veldig. Har beklaget meg i hele dag, og igjen i kveld. Kan ikke beklage meg hver dag.. Eller hva? Føler hun bruker dette som en unnskyldning for å slå opp med meg som venn eller noe.. Er jo bare jeg som har tatt kontakt nesten.. Anonymkode: 7e8e0...147 Men det høres da ut som om at det er flere ting som har irritert henne lenge. Hvis det bare er du som tar kontakt. Men møter deg når du tar kontakt, så tenker jeg at hun i utgangspunktet har hatt lyst på kontakt men ikke på de premisser som du gir. Nå vet jeg lite om hennes situasjon. Men feks å sette himmel og jord i bevegelse for barnevakt, reise, avslå andre avtaler osv, for en person som stadig kommer 2 timer for sent. Hvor mye av livet hennes har egentlig gått med på å vente på deg? Det er jo ganske respektløst ovenfor henne å la henne vente. Og hvis unnskyldninger som "møtte på ei veninde....." ol så setter du jo veninden din alltid på siste plass. Hvorfor skulle hun ringe deg egentlig? Det er jo du som må gi beskjed om at du er forsinket. Om det så er bare 5 minutter. Så hvis du har gjort dette mange ganger, så syntes jeg ikke veninden overdriver i det heletatt, denne to timeren ble bare spikeren i kista. 11
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #19 Skrevet 17. august 2021 Hvorfor har du ikke på alarm på telefonen sånn at du unngår å komme for sent? Det vitner faktisk om respektløshet overfor andre at du ikke gidder å ta deg det bryet. Jeg hadde også blitt lei meg om jeg ventet en time eller mer på deg i byen uten at du kom og hadde vurdert vennskapet vårt dersom det hadde skjedd flere ganger. Folk blir såret når du kommer for sent! Man føler seg avvist og utrolig lite prioritert og respektert. Sett på alarm heretter dersom du ønsker å respektere andre mennesker og vise dem at deres tid (og følelser) er like viktig som din(e). Anonymkode: 3f0f8...48a 10
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #20 Skrevet 17. august 2021 Om du gledet deg så mye, så hadde du dobbelt sjekket tidspunktet mer enn en gang. Hun kan ha ventet en hel time, siden hun vet du ikke eier respekt for andre sin tid for alt jeg vet. Anonymkode: 4f752...b69 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå