Flintis Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Ettersom jeg forstår er det flere barnløse enn før og flest menn , men også kvinner som blir valgt bort. Samtidig er endel menn ettertraktet og får flere kull , mens andre får lov å være litt uvørne og formerer seg på den måten. En ser også av trådene her at det kan være høystatus personer som sliter med å få seg dame og følgelig blir det ikke barn. Samtidig er det endel høystatus kvinner som sliter med å finne seg en høyere status mann for et forhold og da blir det heller ikke barn. Så da lurer jeg litt på hvor vi er på vei som nasjon genetisk hva mister vi, hva satser vi på? 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Nå må du ikke glemme at fler og fler ikke ønsker barn, og de havner under kategorien barnløse, også er det mange som antar at det er fordi de har ikke blitt valgt. Det er mer normalisert i dag å ta selvstendige valg, som å ikke ville reprodusere seg Anonymkode: a2a20...7d8 19
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Rar måte å snakke om å få barn. "Flere kull" "Formere seg" Anonymkode: 97cdd...354 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Rar måte å snakke om å få barn. "Flere kull" "Formere seg" Anonymkode: 97cdd...354 Bolle i ovnen? Svanen? Anonymkode: a2a20...7d8 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Rar måte å snakke om å få barn. "Flere kull" "Formere seg" Anonymkode: 97cdd...354 Det er helt normalt å snakke om flere barnekull. Anonymkode: 75f46...6af 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Handler ikke nødvendigvis om å bli valgt bort. Jeg har som kvinne selv valgt at jeg ikke vil ha barn. Anonymkode: 4ae03...0b5 6
Flintis Skrevet 16. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Rar måte å snakke om å få barn. "Flere kull" "Formere seg" Anonymkode: 97cdd...354 He he, ja det kan kanskje synes rart, men tenkte litt på hvordan dette snevrer inn det genetiske utvalget over tid. Med flere kull mentes da en mann som gifter seg får barn skiller seg og gifter seg igjen med ei som ikke har barn fra før også får et kull til med henne. De kan selvfølgelig være samboere istedet. Han som formerer seg er en som ligger rundt også ble det barn av det gitt. Endret 16. august 2021 av Flintis
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Begynner å bli rimelig forsynt av disse «teoriene» rundt kjønn på dette forumet; hvor er samfunnet på vei, blir valgt bort osv. Hva med heller å ta ansvar for seg selv og ta eierskap over eget liv? Å bli valgt bort er et deterministisk og passivt narrativ og griper ikke om den mulighet som ligger i hver og en av oss. Har i andre tråder også lest «jeg får ikke pult, ingen vil gi meg fitte» osv. Grøss. Anonymkode: ee042...6b8 19
Flintis Skrevet 16. august 2021 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Handler ikke nødvendigvis om å bli valgt bort. Jeg har som kvinne selv valgt at jeg ikke vil ha barn. Anonymkode: 4ae03...0b5 Neida en kan velge bort seg selv i genpoolen og den muligheten har vært tilstede i de siste 50 årene. Har du noen formening om dette er et stabilt tall? Så lurer jeg på hvorfor du har valgt å ikke få barn, om du vil svare på det? 1
Flintis Skrevet 16. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nå må du ikke glemme at fler og fler ikke ønsker barn, og de havner under kategorien barnløse, også er det mange som antar at det er fordi de har ikke blitt valgt. Det er mer normalisert i dag å ta selvstendige valg, som å ikke ville reprodusere seg Anonymkode: a2a20...7d8 Har du noen formening om hvor stor denne økningen er?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 Om man er bekymret om hvor samfunnet er på vei, kan man ikke bare gi bort sperm? 😂 ordentlig selvfølgelig, der man fyller en kopp Anonymkode: a2a20...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 Syns egentlig det blir fler og fler rare foreldre. Anonymkode: 80ffb...899 1
Flintis Skrevet 17. august 2021 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Begynner å bli rimelig forsynt av disse «teoriene» rundt kjønn på dette forumet; hvor er samfunnet på vei, blir valgt bort osv. Hva med heller å ta ansvar for seg selv og ta eierskap over eget liv? Å bli valgt bort er et deterministisk og passivt narrativ og griper ikke om den mulighet som ligger i hver og en av oss. Har i andre tråder også lest «jeg får ikke pult, ingen vil gi meg fitte» osv. Grøss. Anonymkode: ee042...6b8 Ja dette er Darwinisme i praksis, og jeg har bragt mine gener videre sånn til etteretning. Men dette tok tid og jeg ble da valgt bort av mange før dette ordnet seg. Siden det later til å være økende grad av barnløse i samfunnet kan vi være i ferd med å gå gjennom en genetisk flaskehals og da blir det interessant å vite hva som kommer igjennom dette valget. Uansett om en blir valgt eller ikke er det lurt å ta eierskap over eget liv, men en kan ikke tvinge noen til å velge seg.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Handler ikke nødvendigvis om å bli valgt bort. Jeg har som kvinne selv valgt at jeg ikke vil ha barn. Anonymkode: 4ae03...0b5 Ja, men ifølge statistikken er en god del ufrivillig barnløse. Anonymkode: 75f46...6af
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Skrevet 17. august 2021 Jeg er en av de som blir valgt bort. 31 år og aldri hatt kjæreste, litt dårlig på det sosiale siden man aldri har fått noe erfaring og er oppdratt av mor og en streng far med to søstre. gitt opp og ansatt i staten og er en av de 1:3 betaler for, dvs 2:3 som jobber i offentlig/er gamle/ligger på sofaen osv. Ligget på sofaen i fire år og ikke kommet meg på en date engang så bryr seg ikke om noe særlig lenger. Ser på meg som førtidspensjonist da jeg er litt gammeldags og går mer ihop med de eldre en de yngre. har ingen muligheter så bryr seg ikke så mye lenger om noe. Blir sikkert stemplet som ditt og datt men ye. Ikke tenkt å være noe moderne slave i dette samfunnet uten muligheter og når ikke opp til kravene jenter har. Tenker ofte jeg er født for sent. Anonymkode: c0e28...05e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #16 Skrevet 17. august 2021 Flintis skrev (3 timer siden): Ja dette er Darwinisme i praksis, og jeg har bragt mine gener videre sånn til etteretning. Men dette tok tid og jeg ble da valgt bort av mange før dette ordnet seg. Siden det later til å være økende grad av barnløse i samfunnet kan vi være i ferd med å gå gjennom en genetisk flaskehals og da blir det interessant å vite hva som kommer igjennom dette valget. Uansett om en blir valgt eller ikke er det lurt å ta eierskap over eget liv, men en kan ikke tvinge noen til å velge seg. Venter på en kollaps av NAV så endrer mye seg. jeg hadde nok klart å møtt noen om jeg ikke var så sosial håpløs og fikk litt trening men mobbet så mye i barndommen å nå har man gitt opp og levd som pensjonist i fire år. Til høsten blir det regjerings skifte å da blir det enda nærmere en kollaps da 1:3 betaler for 2:3 som jobber i offentlig sektor, er gamle, ligger på sofaen osv. Blir sikkert kalt mye men sluttet å bry meg. Ingen muligheter uansett. Anonymkode: c0e28...05e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #17 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Venter på en kollaps av NAV så endrer mye seg. Anonymkode: c0e28...05e Jeg tror du har mye rett her. Anonymkode: 31339...c84
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #18 Skrevet 17. august 2021 Flintis skrev (4 timer siden): Ja dette er Darwinisme i praksis, og jeg har bragt mine gener videre sånn til etteretning. Nja, hvilke arveegenskaper gjør de som forplanter seg i dagens samfunn som gjør at de har et fortrinn? Mitt syn er at mange som ikke forplanter seg, inkludert meg, har mange gode egenskaper, men at mange blir formet av miljø. Dette kan være tillit til andre, syn på fremtida, kynisme, selvtillit, osv. En får jo inntrykk på dette forumet at utseendet er det viktigste, men på den andre siden er det jo mange med "handicap" på dette området som finner noen de får barn med, så utseendet kan ikke være den avgjørende faktoren. Joda, det er høyere sannsynlighet for å lykkes hvis en oppfyller noen kriterier som ideell høyde i forhold til hva samfunnet ser på som idealet, symmetriske ansikstrekk, osv. Jeg leste en gang at Ivy Leaguere i USA, (altså de som går på de mest prestisjefulle universitetene), søkte folk med samme bakgrunn i kontaktannonser, så en kan jo kanskje si at de som preferer samme intellektuelle "status" er en form for Darwinisme, men etter min mening med straks 9 år høyere utdanning er det særdeles få studieretninger en med hjelp av strukturert jobbing ikke kommer igjennom, uavhengig av intelligens. Anonymkode: 48e13...09a 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #19 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bolle i ovnen? Svanen? Anonymkode: a2a20...7d8 Svanen? Evt storken Anonymkode: 09050...23a 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #20 Skrevet 17. august 2021 Utseende, og spesielt høyde og kroppsstørrelse er vel faktorene det sorteres mest på nå. Så vi blir vel kjempesvære og pene i fremtiden 😂 Gigantiske menn og monsterkvinner. Anonymkode: 0836e...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå