Gå til innhold

Er mage-øvelser virkelig ubrukelige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe jeg hører mye fra folk til fitness er: "ikke gjør øvelser for mage, sixpack kommer bare av å gå ned i vekt"
Er dette virkelig sant? Hver annen muskelgruppe får mer størrelse og definisjon av trening. Hvorfor ikke abs?

Anonymkode: 6fbf5...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du har misforstått rådet. Man får selvfølgelig mer definert mage av å trene denne muskelgruppen. Men det er fortsatt veldig mange som også tror at de vil miste magefett ved å trene mage. Som at fettet bare blir borte ifht hvilke muskler man trener

Anonymkode: 3d1ca...d51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke sixpack hvis musklene er dekket av fett. Fettet forsvinner ikke med mageøvelser.

Anonymkode: 34295...faf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sunt å trene kjernemuskulaturen (rygg og mage) fordi det gir deg mindre sykdom og smerter. Så det er ikke bortkastet, nei. 

Anonymkode: 1fe37...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen får også en del trening i de vanlige baseøvelsene. Selv har jeg aldri sett behovet for å ta sit-ups, det bare sliter på ryggen.

Anonymkode: 58cb5...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke bortkastet. Men sixpacken vil ikke bli synlig dersom man har mye magefett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Magen får også en del trening i de vanlige baseøvelsene. Selv har jeg aldri sett behovet for å ta sit-ups, det bare sliter på ryggen.

Ikke hvis du gjør det riktig nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å trene magemusklene, særlig hvis du har ryggproblemer. Og de vil selvsagt bli sterkere og mer markante, men kosthold spiller inn på hvor mye magefett du har. Kosthold alene vil ikke gi deg markante magemuskler.

Selv har jeg synlige magemuskler de fleste dager, men dager da jeg er oppblåst så er de nesten ikke synlige. Så om du vil ha synlige magemuskler så bør kosthold absolutt spille inn.

Anonymkode: 1af6b...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Adrenalina1 said:

Ikke hvis du gjør det riktig nei.

Sikkert ikke, men vi har alle vår øvelser som vi liker mindre eller bedre enn andre. Jeg synes sit-ups er både kjedelig og ubehagelig, unødvendig slitsomt for både nakke og rygg. Det finnes minst 20 andre øvelser som er både morsommere og mer effektive.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sikkert ikke, men vi har alle vår øvelser som vi liker mindre eller bedre enn andre. Jeg synes sit-ups er både kjedelig og ubehagelig, unødvendig slitsomt for både nakke og rygg. Det finnes minst 20 andre øvelser som er både morsommere og mer effektive.

Har du eller noen andre eksemplar på enkle og effektive mageøvelser?😅

Anonymkode: f7f78...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du eller noen andre eksemplar på enkle og effektive mageøvelser?😅

Anonymkode: f7f78...0e8

Google it:

Pallof press, militærpress, pull ups (joda), diverse antirotasjonsøvelser og rotasjonsøvelser, markløft, knebøy, utfall, beinhevsøvelser, farmers walk og ensidig farmers walk og omtrent alle eksplosive øvelser med retningsforandringer etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...