Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om denne kommer riktig men. Kan noen fortelle meg hva samværspenger gjennom barnevernet er? Men den som er hovedforsørger må dekke? Jeg sa til min eks at jeg ville søke barnebidrag. Jeg har tidligere jobbet mye overtid for at sønnen min skal få det han trenger. Jeg ønsker nå kutte denne overtidsjobbingen så jeg kan fokusere enda mere på han. Derfor ville jeg søke barnebidrag noe sønnen min har rett på, har han ikke? Jeg får i hvertfall svar tilbake om at han da skal søke samværspenger gjennom barnevernet, altså at jeg må betale han penger? 🧐 han er hos far en helg i måneden og en dag i uka. 

Anonymkode: be4f4...a5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bare fjaser. Søk bidrag du.

Anonymkode: 95c73...aa7

• Liker 11
Skrevet

Han sier han har fått vite at dette er noe han kan søke på av barnevernet og psykisk helse.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet ikke om denne kommer riktig men. Kan noen fortelle meg hva samværspenger gjennom barnevernet er? Men den som er hovedforsørger må dekke? Jeg sa til min eks at jeg ville søke barnebidrag. Jeg har tidligere jobbet mye overtid for at sønnen min skal få det han trenger. Jeg ønsker nå kutte denne overtidsjobbingen så jeg kan fokusere enda mere på han. Derfor ville jeg søke barnebidrag noe sønnen min har rett på, har han ikke? Jeg får i hvertfall svar tilbake om at han da skal søke samværspenger gjennom barnevernet, altså at jeg må betale han penger? 🧐 han er hos far en helg i måneden og en dag i uka. 

Søk barnetrygd med god samvittighet.

Dersom har har svært dårlig råd kan han søke om penger til å gjennomføre samvær, dvs sin egen transport(typ togbillett) og ev et par hundre lapper til å bruke under samvær. 
Dette er det så klart bv som betaler og ikke du. Som regel får man kun samværspenger hvis barnet er omsorgsovertatt.

Anonymkode: 46e67...494

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Søk barnetrygd med god samvittighet.

Dersom har har svært dårlig råd kan han søke om penger til å gjennomføre samvær, dvs sin egen transport(typ togbillett) og ev et par hundre lapper til å bruke under samvær. 
Dette er det så klart bv som betaler og ikke du. Som regel får man kun samværspenger hvis barnet er omsorgsovertatt.

* barnebidrag

Skrevet

Jeg vet ikke hva han tjener. Jeg gikk med på for halvannet år siden at han skulle hjelpe ved behov. Jeg har spurt tre ganger om bidrag, på hva som helst sum, til telefon, bytte skjerm på telefon, utetøy og sykkel. Ikke en femtilapp engang. Det er dyrt med barn, men mitt barn må Være over grensa i kostnad😅 det slites og ødelegges. 

han skriver i melding at jeg må dekke det han søker om. Akkurat som jeg ikke dekker nok fra før. 

Skrevet

Jeg blir «truet» med at hvis jeg søker barnebidrag så skal han loppe meg for penger. Hvis jeg lar være å søke barnebidrag så lar han være med å søke dette greiene fra barnevernet. 🤦‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir «truet» med at hvis jeg søker barnebidrag så skal han loppe meg for penger. Hvis jeg lar være å søke barnebidrag så lar han være med å søke dette greiene fra barnevernet. 🤦‍♀️

Men dette er jo bare tull. Hvorfor skulle du få bidrag for så å måtte betale det tilbake til barnefar? Han har nok misforstått ordningen. Han får samværspenger av staten, ikke fra deg. 

Anonymkode: 5908b...fcd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men dette er jo bare tull. Hvorfor skulle du få bidrag for så å måtte betale det tilbake til barnefar? Han har nok misforstått ordningen. Han får samværspenger av staten, ikke fra deg. 

Anonymkode: 5908b...fcd

Nei si det.🤦‍♀️ Jeg får vel ta en telefon til de å høre selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei si det.🤦‍♀️ Jeg får vel ta en telefon til de å høre selv. 

Nei, det trenger du ikke. Du har rett på barnebidrag. Far har ikke rett på noe som helst fra deg. Han prøver bare å få deg til å ikke søke.

Anonymkode: 95c73...aa7

• Liker 4
Skrevet

Barnevernet har absolutt ingenting med bidrag å gjøre. Nada niks. Kun NAV

Anonymkode: 02d5d...676

• Liker 5
Skrevet

Søk om bidrag. Han prøver bare lure deg, bv har ingenting med samvær å gjøre om barnet ikke er overtatt av dem (høres ikke ut som det er tilfellet). Eller det eventuelt skulle være en sak hos dem, men de ville uansett ikke krevd pengene fra deg. Det er ikke slik at en bare kan søke penger hos dem. 

Om han har dårlig råd kan det hende han slipper betale (da får du vel en sum fra NAV om jeg har forstått det rett). Han kan søke NAV om penger til samvær, men det er det staten som betaler ikke deg. 

Han vil vel helst bare slippe unna. 

Anonymkode: 00f74...173

• Liker 1
Skrevet

Samværspenger får han ikke av bv så lenge barnet ikke er i fosterhjem.

Jeg har ei datter som bor hos far og jeg får ikke delt reisekostnader av bv der. Men får derimot dekt reisekostnader når jeg skal besøke sønnen min som er i fosterhjem. 

Anonymkode: afbbf...63f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samværspenger får han ikke av bv så lenge barnet ikke er i fosterhjem.

Jeg har ei datter som bor hos far og jeg får ikke delt reisekostnader av bv der. Men får derimot dekt reisekostnader når jeg skal besøke sønnen min som er i fosterhjem. 

Dekt skulle det stå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...