Gå til innhold

1,5 år og veldig opptatt av tissen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang Bleien er av er det å dra i og putte ting i tissen. Hvis barnet dusjer så vrir barnet strålen mot tissen og ler. 

Er det vanlig til så lite barn?

Anonymkode: 537d0...57b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er som det skal være, helt normalt.

Skrevet

Tusen takk 🥰🥰 

Hvis barnet dusjer eller bader med oss er det også veldig interessant med våres underliv også. Det er vel like normalt?🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tusen takk 🥰🥰 

Hvis barnet dusjer eller bader med oss er det også veldig interessant med våres underliv også. Det er vel like normalt?🤔

Jepp! Aner ikke hvor mange ganger sønnen min har stått og stirret på underlivet mitt i dusjen😂 for ikke å snakke om sin egen tiss, UHYRE spennende. Alt skal ned på tissen, inni tissen, under tissen. Han drar i den så voldsomt at jeg ikke fatter at det ikke er vondt. Alt er helt normalt! Husker fra min praksis på helsestasjonen at de var veldig opptatt av å normalisere dette. Ikke si «nei», «æsj» osv. De bare utforsker :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hver gang Bleien er av er det å dra i og putte ting i tissen. Hvis barnet dusjer så vrir barnet strålen mot tissen og ler. 

Er det vanlig til så lite barn?

helt normalt. Det er viktig å ikke gjøre noe nummer av det. Det er en viktig del av barnets utvikling.

Anonymkode: b2c6e...c84

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tusen takk 🥰🥰 

Ja men du må selvfølgelig ikke la barnet ta på deres da.

Anonymkode: b2c6e...c84

• Liker 1
Skrevet

Når barnet blir litt større kan det være greit å si "det gjør vi når vi er alene", og tilrettelegger for det. Om barnet begynner å pille på tissen når han sitter i stua, sier jeg "sånt gjør man når man er alene, så jeg går ut av stua så kan jeg komme tilbake når du er ferdig". Eller "du kan gå på rommet ditt om du vil ta deg på tissen" - uten noe skam eller strengt, bare avslappet for å vise at dette gjør man når man er alene og ikke foran folk.

Tar han henda ned i buksa foran folk sier jeg ifra. At det gjør man ikke "på butikken" osv. 

Barnet er 3,5

Anonymkode: 544c7...a64

Skrevet

Da jeg jobba i barnehage hadde jeg flere barn som var yngre enn dette som med en gang bleia gikk av var nede med hendene.  Helt normalt, og helt greit. Det er jo deres egen kropp. Passa på å vaske hendene til barnet etterpå da. Noe som kanskje er greit å lære barnet i samme slengen som man etterhvert lærer barnet at det er lutest å ta på tissen i enerom 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...