Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som skal studere økonomi, som er skikkelig douchy? Altså skikkelig overfladiske, tenker bare på penger, lite sympati for andre, og tenker mest på seg selv og egen vinning. Er vgs-elev og har sommerjobb i det mange av de mener er "drittjobb", men de tar det kun pga. å ha noe på cv og hater egentlig jobben. Jeg er en ambisiøs person selv og ønsker å bli suksessfull, men ser ikke ned på jobben av den grunn, og prøver å trives.

Anonymkode: 5d892...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Men økonomi tiltrekker seg den type usmakelige personligheter. Ikke noe for meg. 

Anonymkode: 71098...4a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke. Men økonomi tiltrekker seg den type usmakelige personligheter. Ikke noe for meg. 

Ja, men det er trist synes jeg.

Personlig er jeg svært ambisiøs, får gode karakterer, og ønsker å komme inn på et bra studium. Så jeg tenker mye på meg selv, men makan til hvor annerledes de som vil studere økonomi er i forhold til meg. Alt de gjør i livet er pga. cv.

Anonymkode: 5d892...4a2

Skrevet

Hvorfor er alle sykepleier så hjelpsomme og koselige? 🤪

Litt voldsom overgeneralisering her, men ambisjonene og ønskene i livet overlapper nok med yrkesvalget til en viss grad. Ikke verre enn det. Og unge mennesker uten livserfaring er ofte noe ensidige og uten dybde. Det kommer senere.

Anonymkode: c8f96...874

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er alle sykepleier så hjelpsomme og koselige? 🤪

Litt voldsom overgeneralisering her, men ambisjonene og ønskene i livet overlapper nok med yrkesvalget til en viss grad. Ikke verre enn det. Og unge mennesker uten livserfaring er ofte noe ensidige og uten dybde. Det kommer senere.

Anonymkode: c8f96...874

Ingen her skrev ALLE. Men det er klart en greie. En viss type personlighet trekkes mot bestemte yrker. Ikke noe rart med det. 

• Liker 1
Skrevet

Vi er rett og slett ulike mennesketyper. Noen er veldig opptatt av å komme til målet og andre er opptatt av veien dit. 

Trenger begge typene, noen sørger for fremdrift og andre for at det går riktig for seg. 

Anonymkode: ca551...eb1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er siviløkonom og kjenner meg igjen. Alltid jobbet hardt og mye for penger og karriere. Ville heller aldri valgt en partner som jeg måtte fø på. Min store interesse er penger, sparing og investering. Har nå godt over millionen i inntekt feks. Er vel bare sånn det er. 

Anonymkode: 3dad8...c50

Skrevet

Økonomer er jo kjempesøte!

http://lh4.ggpht.com/_8xVYkjfEsxI/S6FQ-OKywKI/AAAAAAAAAhA/gOCVevYFCR4/s72-c/image_thumb%5B4%5D.png?imgmax=800

Anonymkode: 6806e...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...