Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krangler (nesten) aldri med typen, vi har vært sammen i snart 3 år og bodd sammen i 2. I dag ble middagen brent og vi måtte lage noe annet, som ikke jeg kunne spise (intoleranse).

Jeg ble litt irritert over forslaget og sa at jeg ikke skal ha. Han ble da sur fordi jeg sa at jeg ikke ville spise det, og bråkte med skapdører og bestikk. Bråket med tallerkene og var tydelig sint. Jeg kjenner at jeg fikk helt avsmak på han ei stund, men jeg er ikke langsint og gikk bort etter ei stund å smilte til han og sporte om det går bra. Han bare gikk, og jeg kjenner at avsmaken kom igjen. Jeg takler ikke sånn avvising, og jeg er ikke interessert i å stå å forklare hvorfor jeg ikke skal spise, kjenner han har større grunn til å si unnskyld. 

jeg  gjør ikke noe feil med å ikke spise mat jeg ikke tåler, han selv husker vel ikke at jeg ikke tåler maten.. vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, sikkert bare få ut litt sinne. Takk hvis du har lest :)

Anonymkode: 5b888...d42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor ble det laget noe du ikke kunne spise?

• Liker 3
Skrevet

Dere var nok bare veldig sulten, noen blir rimelig gretten av det. Skulle hatt dere en Snickers før dere begynte med maten. 😉

Anonymkode: aed62...f48

• Liker 11
Skrevet

Du sier du ble irritert og sa du ikke skulle ha. Hvis han har stått å prøvd å lage et måltid som gikk til helvete for så å bli møtt med "jeg skal ikke ha" i en Sur tone så hadde jeg blitt gretten jeg også. Kanskje han bare glemte at du var intolerant og ikke kunne spise den maten han foreslo, hva vet jeg. Jeg vet hvertfall at vi jenter kan høres ut som noen jævla bitcher når vi er irriterte. Får tenke litt på det til neste gang. Gå bort å stryk han på ryggen FØR du blir irritert og ikke etter at du har pisset på han og forslaget hans. 

"Jeg tåler ikke den maten, husker du? 😊😚❤" . Det skulle du sagt. Så hadde du sluppet dette.

Anonymkode: afc9e...22e

• Liker 5
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Hvis noen lurer i meg melkeprodukter som ikke er laktosefrie, så blir jeg sittende på do med diaré.  Ikke noe gøy å få kvelden og natten ødelagt pga idioti.  For en merkelig mann, hvis han ikke har forstått dette.  En annen ting er jo at man kan lage noe til seg selv som er trygt å spise.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Hvorfor i alle dager kan du ikke si 'Jeg kan ikke tåle X' hvis han foreslår X? Det er da tåpelig. 

Anonymkode: ceac7...e84

• Liker 7
Skrevet

Du må jo fortelle ham om dine intoleranser. Om du bare sier "det vil jeg ikke spise", så får han nok avsmak av deg også. Barnslig, rett og slett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Krangler (nesten) aldri med typen, vi har vært sammen i snart 3 år og bodd sammen i 2. I dag ble middagen brent og vi måtte lage noe annet, som ikke jeg kunne spise (intoleranse).

Jeg ble litt irritert over forslaget og sa at jeg ikke skal ha. Han ble da sur fordi jeg sa at jeg ikke ville spise det, og bråkte med skapdører og bestikk. Bråket med tallerkene og var tydelig sint. Jeg kjenner at jeg fikk helt avsmak på han ei stund, men jeg er ikke langsint og gikk bort etter ei stund å smilte til han og sporte om det går bra. Han bare gikk, og jeg kjenner at avsmaken kom igjen. Jeg takler ikke sånn avvising, og jeg er ikke interessert i å stå å forklare hvorfor jeg ikke skal spise, kjenner han har større grunn til å si unnskyld. 

jeg  gjør ikke noe feil med å ikke spise mat jeg ikke tåler, han selv husker vel ikke at jeg ikke tåler maten.. vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, sikkert bare få ut litt sinne. Takk hvis du har lest :)

Ble du sur fordi han ikke husket hva du ikke kunne spise? 

Jeg forstår ikke hvorfor du bare sa "jeg skal ikke ha". Det er elendig kommunikasjon. Hvorfor sa du ikke da forslaget kom opp: "Sikkert godt, men jeg kan jo ikke spise (insert melk, fisk, whatever)? 

Jeg kunne blitt sur over din kommentar. Og du lot ham vel ikke lage ny middag som du ikke kunne spise uten å si fra før han lagde den? 

Anonymkode: e0802...ab0

• Liker 3
Skrevet

Det var jeg som brant maten og ble irritert for det i utgangspunktet, så sier han at "da lager vi dét isteden". Så sier jeg "det skal jo ikke jeg ha" (han VET om mine plager, det er laktose og jeg blir veldig syk av det), så når han da blir sur blir jeg enda mer irritert.. går bra nå. Ts

Skrevet

Du sier jo ganske enkelt ifra at det tåler du ikke. Det er veldig enkelt, og dere hadde ikke trengt å krangle i det hele tatt.

Anonymkode: b63f2...069

Skrevet

Det var en liten greie hvor dere begge var sultne og ble litt grinete. Glem det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var jeg som brant maten og ble irritert for det i utgangspunktet, så sier han at "da lager vi dét isteden". Så sier jeg "det skal jo ikke jeg ha" (han VET om mine plager, det er laktose og jeg blir veldig syk av det), så når han da blir sur blir jeg enda mer irritert.. går bra nå. Ts

Så han var positiv og prøvde å finne et alternativ til maten som gikk skeis, og du bet hodet av ham. Ja, han glemte i farta at du ikke tåker laktose, men så glente jo også du å følge med på maten så den ble brent i utgangspunktet.

Og alt dette mens begge var sultne og tydeligvis irritable. Dette burde ordne seg fint. Du kan starte med en unnskyldning for den sure tonen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

teit av han å bli sur. Det var jo ikke sånn at du ikke ville spise det. Du kunne ikke spise det. Ville han at du skulle bli syk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du sier du ble irritert og sa du ikke skulle ha. Hvis han har stått å prøvd å lage et måltid som gikk til helvete for så å bli møtt med "jeg skal ikke ha" i en Sur tone så hadde jeg blitt gretten jeg også. Kanskje han bare glemte at du var intolerant og ikke kunne spise den maten han foreslo, hva vet jeg. Jeg vet hvertfall at vi jenter kan høres ut som noen jævla bitcher når vi er irriterte. Får tenke litt på det til neste gang. Gå bort å stryk han på ryggen FØR du blir irritert og ikke etter at du har pisset på han og forslaget hans. 

"Jeg tåler ikke den maten, husker du? 😊😚❤" . Det skulle du sagt. Så hadde du sluppet dette.

Anonymkode: afc9e...22e

neeei. Maten ble brent, sp måtte de lage noe annet. Han foreslo da noe ts ikke tålte. Hun sa da at da vil jeg ikke ha fordi jeg tåler ddt ikke. Han ble sur

Skrevet

Han høres ut som en 4 åring som ikke fikk bestemme at det skulle være is og Nonstop til middag

Anonymkode: 68a3a...f87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

er det laktose som er problemet går ddt vel an å lage laktosefrie alternativer til det meste?

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke vanskelige det enn å kjøpe laktosefri produkter og ha dem i kjøleskapet da :) alle fornøyde, case closed

Anonymkode: 66da9...ac7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...