Gå til innhold

6 ukers kontroll mor - hos fastlege eller helsestasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare baby som har 6 ukerskontroll?

Anonymkode: 7f73f...efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanlig med kontroll for mor. Jeg var hos lege. Hun sjekket hvordan det hadde grodd der nede og om jeg hadde kontroll på musklene der. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var hos gynekolog på sykehuset ca 6 uker etter første fødsel, da jeg revnet en del. 
Etter andre fødsel var jeg hos fastlegen og snakket om prevensjon, ingen fysisk sjekk.

Anonymkode: 58d11...002

Skrevet

Med første hadde jeg hos jordmor på helsestasjonen, jordmor undersøkte meg at at var fint etter at jeg ble klippet, tok celleprøve og tilbød seg å sette inn spiral (jeg ville ikke ha). Så pratet vi om hvordan jeg hadde det og prevensjon og sånt. 

Denne gangen med nr 2 skal jeg uansett på en kontroll for å ta blodprøver hos fastlegen nå 6 uker etter fødselen så da kunne hun ta underlivsundersøkelse samtidig. 

Jeg var også nettopp på 6 ukers kontroll hos heksesykepleier og da var det satt av en halvtime der helsesykepleier snakket om hvordan jeg hadde det, både fysisk og psykisk.

Flott at det er litt fokus på mor etter fødselen, men jeg skulle egentlig helst hatt en samtale og undersøkelse etter ca 2-3 uker, for da følte jeg at alt var dritt og hadde trengt noen å snakke med og en undersøkelse for å sjekke sting osv. 

Anonymkode: b276e...59c

Skrevet

Lege som faktisk har legekompetanse på underliv. Ikke en sykepleier med videreutdanning.

Anonymkode: 78538...ea2

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Lege som faktisk har legekompetanse på underliv. Ikke en sykepleier med videreutdanning.

Anonymkode: 78538...ea2

Hva har du i mot sykepleiere egentlig 🤦 Syntes jordmødre er kjempeflinke jeg, de jobber jo med underliv hele dagen så de er jo ikke helt inkompetente, og de henviser jo til lege om det er noe.

Anonymkode: b276e...59c

Skrevet

Jeg hadde en flott fødsel og revnet ikke, ting så flott ut der nede dagen etterpå men jeg ville allikevel ha den "sjekken" hos legen 6 uker etterpå selv om det egentlig ikke var behov for det, men da var jeg iallfall sikker på at alt var som det skulle være. 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...