AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Hei, for ca 1 mnd siden fikk jeg passordet til venninna mi sin facebook konto i fylla. Dette må hun ha glemt så jeg tror ikke hun vet at jeg snoker. Jeg har snoket på facebooken hennes siden det, og tenker å slutte med det. Men et problem. I går leste jeg noe som ikke er bra. En samtale med hun og exen. De skrev om noe de hadde gjort mot noen, ganske detaljert og skrev latteremojis. er det farlig om jeg holder still om dette og later som ingenting? Er jeg pliktig til å fortelle om det til noen? De har altså banket opp en annen kvinne, og vært stygg mot henne. de snakker om hvordan de fikk hun til å ikke annmelde osv. Hva gjør jeg med dette? Jeg treger på at jeg snoket på facebooken hennes. Jeg har ikke logget inn der siden. Og ja, jeg VET at det var dumt av meg å snoke, det er ikke det tråden skal handle om, men hva jeg skal gjøre? eller skal jeg gjøre ingenting? Dette har plaget meg i hele dag. Anonymkode: 3a106...072
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Ville logget inn tatt screenshots og anmeldt. Anonymkode: 8dcf6...dd5 17
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Ta screenshot og anmeld. Men husk at dette kan smelle tilbake på deg. Anonymkode: 992aa...b2b 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Om dette er relatert til et rusmiljø så ville jeg vært ekstra forsiktig. Anonymkode: 992aa...b2b 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Jeg forstår virkelig ikke hvordan du tør å gjøre dette her, og i så lang tid. Mtp at man veldig ofte får opp varsler når det blir logget inn et sted fra en annen enhet. Vil tro det gjelder for FB også. Jeg ser jo det hvis jeg logger meg inn et sted fra pc til mobil f.eks. Får opp beskjed med det samme, da trykker man bare på beskjeden og det kommer opp hvilken type tlf som logger på og hvor hen i landet vedkommende er. Ikke så vanskelig å finne ut at det er deg da, og du kan fort få en anmeldelse på deg. For det er ulovlig det du driver med nå. Anonymkode: 95bc5...f69 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Du: 1.) Skjerper deg og slutter å logge inn som andre. Det er ulovlig. 2.) Overlater til den som ble banket å vurdere saken. 3.) Faser disse menneskene ut av livet ditt, skaffer deg ny omgangskrets og et moralsk kompass. Anonymkode: 6f230...9fd 17
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Takk for svar dere. Jeg har ikke logget inn der siden og jeg skal ikke gjøre det mer fordi jeg er redd for hva mer jeg kan finne ut. Jeg vil ikke ha noe med dette å gjøre. For kvinnen som ble banket opp sin skyld så skal Jeg skal tipse politiet om dette, anonymt. Venninnen min ruser seg ikke, men exen hennes driver med rus. Jeg setter pris på alle svar og jeg vet det er ikke lov å snoke. Jeg har virkelig lært etter dette. Ts Anonymkode: 3a106...072 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Stopp snokingen. Pass dine egne saker. Glem alt du leste. Anonymkode: 68743...ea4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 Logg inn fra en kommunal PC, ta screenshots og anmeld saken. Så logger du deg ut for alltid og slutter å tenke mer på det. Anonymkode: 5a0f0...558 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #11 Skrevet 17. august 2021 Er dette skrevet før eller etter du snoket første gang? Her hadde jeg fått varsel om innlogging fra ny enhet, så gitt at jeg husket å ha gitt deg passordet ville jeg tippet at det kanskje var deg. Og prøvd å skrive noe så drøyt at jeg avslørte deg/den det var på noe vis. Så kan jo tenkes det er det som skjer her også, hvis ikke de har skrevet det før du fikk passordet også da. For det kan jo også være sant. Vet du hvem kvinnen de skal ha banket opp er? En mulighet er jo å ta kontakt med henne og finne ut om det er sant - og backe henne i en anmeldelse. Anonymkode: 96b8f...10f 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Skrevet 17. august 2021 Screenshot det i tilfelle hun sletter meldingene. Gå til politistasjon og vis messengerloggen. Ikke bry deg om du mister henne som venn. Det hadde jeg driti lang marsj i om jeg var deg Anonymkode: b6213...87c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg forstår virkelig ikke hvordan du tør å gjøre dette her, og i så lang tid. Mtp at man veldig ofte får opp varsler når det blir logget inn et sted fra en annen enhet. Vil tro det gjelder for FB også. Jeg ser jo det hvis jeg logger meg inn et sted fra pc til mobil f.eks. Får opp beskjed med det samme, da trykker man bare på beskjeden og det kommer opp hvilken type tlf som logger på og hvor hen i landet vedkommende er. Ikke så vanskelig å finne ut at det er deg da, og du kan fort få en anmeldelse på deg. For det er ulovlig det du driver med nå. Anonymkode: 95bc5...f69 Man får beskjed første gang man logger inn på en enhet. Hvis TS bare bruker mobilen så har venninnen kun fått beskjed den første gangen. Anonymkode: b6213...87c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar dere. Jeg har ikke logget inn der siden og jeg skal ikke gjøre det mer fordi jeg er redd for hva mer jeg kan finne ut. Jeg vil ikke ha noe med dette å gjøre. For kvinnen som ble banket opp sin skyld så skal Jeg skal tipse politiet om dette, anonymt. Venninnen min ruser seg ikke, men exen hennes driver med rus. Jeg setter pris på alle svar og jeg vet det er ikke lov å snoke. Jeg har virkelig lært etter dette. Ts Anonymkode: 3a106...072 Bra TS! Du gjør offeret en kjenpetjeneste! Og du stopper kanskje venninnen din i å gjøre det igjen Anonymkode: b6213...87c 1
AliceNextDoor Skrevet 17. august 2021 #15 Skrevet 17. august 2021 Siden det er snakk om vold så er det sånn at du faktisk kan sikre bevis. Her vil ingen dømme deg, annet din venninne. Sikre bilde av samtalen og ta kontakt med politiet. Det er likegyldig hvordan du har fått tak i dette, du kan også levere anonymt. Det er ikke du som skal anmelde, politiet vil ta kontakt med fornærmede og ta utgangspunkt selv. Vold er vold, uansett hvordan man snur det, og skal ikke aksepteres. Snoking eller ikke tar jeg meg ikke bryet med å kommentere eller mene noe om, det eneste jeg vil si er at det kan hende det er en god ting for fornærmede at noe bevis dukker opp og eleminerer ord mot ord. Det kan være viktig for den det gjelder. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #16 Skrevet 17. august 2021 Ta screenshot og send anonymt til hun som ble banket. Så har hun bevis og kan anmelde selv Anonymkode: e9496...143 5
Gjest theTitanic Skrevet 17. august 2021 #17 Skrevet 17. august 2021 De vil nok bli veldig sinte, og de er som du vet kapable til å banke opp noen og snike seg unna anmeldelsen, så om du vil sove trygt så lurt å glemme det.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #18 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (På 16.8.2021 den 19.55): Jeg forstår virkelig ikke hvordan du tør å gjøre dette her, og i så lang tid. Mtp at man veldig ofte får opp varsler når det blir logget inn et sted fra en annen enhet. Vil tro det gjelder for FB også. Jeg ser jo det hvis jeg logger meg inn et sted fra pc til mobil f.eks. Får opp beskjed med det samme, da trykker man bare på beskjeden og det kommer opp hvilken type tlf som logger på og hvor hen i landet vedkommende er. Ikke så vanskelig å finne ut at det er deg da, og du kan fort få en anmeldelse på deg. For det er ulovlig det du driver med nå. Anonymkode: 95bc5...f69 Det der er langt fra nøyaktig. Jeg får varsling fra pc enda jeg har brukt den mange ganger og befinner meg likssom på et annet sted i landet. Anonymkode: dbf55...510
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #19 Skrevet 17. august 2021 Herregud, hva slags folk er dette. Banker opp folk og ler av det? Du kan referere med offeret hva hun ønsker, og si at du har screenshots som kan hjelpe henne med en anmeldelse. Hvis hun ønsker. Ble hun alvorlig skadet? Anonymkode: e012d...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (På 16.8.2021 den 19.55): Jeg forstår virkelig ikke hvordan du tør å gjøre dette her, og i så lang tid. Mtp at man veldig ofte får opp varsler når det blir logget inn et sted fra en annen enhet. Vil tro det gjelder for FB også. Jeg ser jo det hvis jeg logger meg inn et sted fra pc til mobil f.eks. Får opp beskjed med det samme, da trykker man bare på beskjeden og det kommer opp hvilken type tlf som logger på og hvor hen i landet vedkommende er. Ikke så vanskelig å finne ut at det er deg da, og du kan fort få en anmeldelse på deg. For det er ulovlig det du driver med nå. Anonymkode: 95bc5...f69 Hvordan er det ulovlig når venninnen ga fra seg passordet? Anonymkode: 95dbd...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå