Gå til innhold

Intervju i morgen, i hele tatt noe vits?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg står fast i livet, og ser ikke hvordan noe kan endre seg. Jeg er 36 år gammel, og tanken i mitt hodet er at jeg ønsker jeg var pensjonist i morgen. Bor alene i Oslo (og hvordan finne noen i min alder), samt lite motivasjon på jobben. Har derfor søkt nye jobber for at det skal skje noe, men føler allikevel at det er liten vits.

Kan noe som et jobbskifte gjøre ting bedre tror dere? 

Anonymkode: 19c28...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kanskje kan gi det lille pusjet du trenger mtp miljøskifte for å komme ut av en negativ sirkel, men jeg tror også at om du møter til intervju og det lyser "jeg har gitt opp" av deg er det kanskje ikke de beste forutsetninger for å komme videre og til slutt få jobben? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei,

Jeg står fast i livet, og ser ikke hvordan noe kan endre seg. Jeg er 36 år gammel, og tanken i mitt hodet er at jeg ønsker jeg var pensjonist i morgen. Bor alene i Oslo (og hvordan finne noen i min alder), samt lite motivasjon på jobben. Har derfor søkt nye jobber for at det skal skje noe, men føler allikevel at det er liten vits.

Kan noe som et jobbskifte gjøre ting bedre tror dere? 

Anonymkode: 19c28...62d

Det kan i hvertfall ikke fortsette slik det gjør nå. Høres kjipt ut å ha det slik, om du vil ha en endring er jeg redd du må tråkke gassen i bunn. Uansett om du velger å skifte jobb, eller melde deg på kurs, finne deg noen hobbyer eller hva som helst, - så gjør noe. Livet er for kort til å å ha det slik som dette. Du høres deprimert ut. 

Anonymkode: 78aac...880

Skrevet
Carrot skrev (3 timer siden):

Jeg tror det kanskje kan gi det lille pusjet du trenger mtp miljøskifte for å komme ut av en negativ sirkel, men jeg tror også at om du møter til intervju og det lyser "jeg har gitt opp" av deg er det kanskje ikke de beste forutsetninger for å komme videre og til slutt få jobben? 

Enig, men jeg tror at man kan fint fake en god attitude i en times tid. Det er det de fleste gjør. Man må ta seg sammen i det øyeblikket, klistre på et smil og virke interessert i jobben, så kan man himle med øynene på veien ut derifra.  

Anonymkode: 0b40f...d65

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om at du er på tur til å møte veggen. 

Forstadiene til det er negativ tenkning, dyster fremtid og et ønske om å ikke jobbe i det hele tatt.

Så du bør absolutt skifte jobb! Det kan gjøre underverker med ny motivasjon! 

Anonymkode: 6e02d...3db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, men jeg tror at man kan fint fake en god attitude i en times tid. Det er det de fleste gjør. Man må ta seg sammen i det øyeblikket, klistre på et smil og virke interessert i jobben, så kan man himle med øynene på veien ut derifra.  

Anonymkode: 0b40f...d65

Nope, de som foretar intervju gjør dette ganske ofte og som regel har de med seg proffe folk - vi gjør i allefall det, det er ofte slik at hver man møter (to eller tre) har sin egen rolle mtp hva de ser etter, hvile spørsmål om stilles osv. Jeg tror at om man går inn i et intervju med mål å fake vil man ofte bli outet på en eller annen måte. Å være så ærlig som mulig er ofte det beste. Men for all del mulig TS klarer fake og få jobben men så? Hva skal TS gjøre da hvis alt er "tomt"? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...