AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 I dag gikk jeg uten sminke for første gang på kanskje 15 år, jeg følte meg som et grått spøkelse med blå ringer under øynene og blek, stygg hud. Ble ganske overrasket når jeg fikk mer blikk og smil fra menn enn vanlig, leser alltid at menn mener damer lurer menn siden de er stygge uten sminke. Eksen min sa jeg var mye penere uten, men hvem er finere UTEN maskara som gir lange vipper og foundation som gir gylden hud som dekker ujevnheter? Syns virkelig menn det er finere med grå hud og mørke ringer under øynene? Skal nevnes at jeg sminker meg når jeg bare er med damer også, så er for å føle meg pen og ikke bare tekkes menn. Anonymkode: 61f8e...5e6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Sminke i store men der er stygt. Anonymkode: 5e8a9...09d 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Sminke skal ALLTID hjelpe ved fremheve dine fine sider. Veldig mange sminker seg feil. Om man er penest uten sminke, så bruker man sminken feil. En veldig typisk feil er at man bruker for mye sminke Mange glemmer også hensikten med sminke, skjule eller fremheve noe i ansiktet. Sminken i det selv skal ikke være fin. Har ikke noe å si om øyenskygge fargen er fin, om den ikke fremhever øyenfargen din eller passer hudtonen. Selv om fargen er fin, så kan det få øynene til å virke mer livløse. Da bruker man sminke feil Er ikke vits å ha lang eyeliner vinge, om man tegner den på feil. Tegner man den feil, så vil det trekke øynene ned og få en til å se mer trøtt ut. Er ikke vits å tegne på bryn, om man ikke følger ansiktets form Er ikke vits med lipgloss, om det ikke er leppene man burde fremheve (oftest øynene) Er ikke vits med foundation, om man ikke forstår hva contouring er. Å bare bruke foundation gir et flatt utrykk. Så om man ikke forstår hvilke ansiktstrekk man skal contoure, fremheve og skjule, så er det ikke vits å sminke huden noe De som er penest med sminke, gjør det riktig. De som er penest uten sminke, sminker seg feil. Ingen er penest uten sminke, for ingen er perfekte. Men de fleste passer best med veldig lite sminke Om du går til f eks Kicks og forteller at du har fått høre du er penest uten sminke, så vil nok de si akkuratt det samme. Kanskje de kan gi deg noen sminke tips? 😊 Anonymkode: 05b35...aba 26
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Syns virkelig menn det er finere med grå hud og mørke ringer under øynene? Anonymkode: 61f8e...5e6 Det kan jeg ikke tenke meg, men jeg har erfart at de fleste menn liker best et ikke-oversminket ansikt. Selv føler jeg meg freshere med en god ansiktskrem, litt mascara og lip gloss. Foundation bruker jeg aldri, de fleste ser for sminket ut med det. Anonymkode: 7fa0a...775 4
tangent Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Folk kan lett se penere ut uten sminke synes jeg. Spesielt synes jeg foundation-ansikt ikke er veldig fint. Er en del som bruker mye foundation. Eller bare er litt for hardt sminka. Men det er min personlige mening. Jeg skjønner at mange liker kraftig sminke og synes det ser best ut, og det er helt greit. 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Sminke skal ALLTID hjelpe ved fremheve dine fine sider. Veldig mange sminker seg feil. Om man er penest uten sminke, så bruker man sminken feil. En veldig typisk feil er at man bruker for mye sminke Mange glemmer også hensikten med sminke, skjule eller fremheve noe i ansiktet. Sminken i det selv skal ikke være fin. Har ikke noe å si om øyenskygge fargen er fin, om den ikke fremhever øyenfargen din eller passer hudtonen. Selv om fargen er fin, så kan det få øynene til å virke mer livløse. Da bruker man sminke feil Er ikke vits å ha lang eyeliner vinge, om man tegner den på feil. Tegner man den feil, så vil det trekke øynene ned og få en til å se mer trøtt ut. Er ikke vits å tegne på bryn, om man ikke følger ansiktets form Er ikke vits med lipgloss, om det ikke er leppene man burde fremheve (oftest øynene) Er ikke vits med foundation, om man ikke forstår hva contouring er. Å bare bruke foundation gir et flatt utrykk. Så om man ikke forstår hvilke ansiktstrekk man skal contoure, fremheve og skjule, så er det ikke vits å sminke huden noe De som er penest med sminke, gjør det riktig. De som er penest uten sminke, sminker seg feil. Ingen er penest uten sminke, for ingen er perfekte. Men de fleste passer best med veldig lite sminke Om du går til f eks Kicks og forteller at du har fått høre du er penest uten sminke, så vil nok de si akkuratt det samme. Kanskje de kan gi deg noen sminke tips? 😊 Anonymkode: 05b35...aba For et fint og grundig svar, er veldig enig i dette og tror jeg følger det også. Har tidligere jobbet innenfor dette og sminket venninne før bryllup. Får alltid masse skryt av venninner for sminken min og hvor perfekt den er, men eksen, pappa og broren min har sagt jeg er så mye finere uten. Så kanskje jeg bruker pen sminke, men for mye rett og slett. Skal bruke mindre foundation fra nå av. Anonymkode: 61f8e...5e6 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan jeg ikke tenke meg, men jeg har erfart at de fleste menn liker best et ikke-oversminket ansikt. Selv føler jeg meg freshere med en god ansiktskrem, litt mascara og lip gloss. Foundation bruker jeg aldri, de fleste ser for sminket ut med det. Anonymkode: 7fa0a...775 Er dessverre avhengig av foundation, har arr og genetisk blå ringer under øynene. Heldig de som kan droppe Anonymkode: 61f8e...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Mange menn liker ikke sminke, synes maskara er nok. At du har sminket andre til bryllup forteller meg at du muligens er litt for glad i sminke til at enkelte menn vil like din sminke. Anonymkode: 0613e...83a 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dessverre avhengig av foundation, har arr og genetisk blå ringer under øynene. Heldig de som kan droppe Anonymkode: 61f8e...5e6 Nja, jeg har flekker og arr i ansiktet og ser fortsatt freshere ut når jeg ikke dekker de til. Anonymkode: 0613e...83a 7
Brunello Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Menn bryr seg ofte fint lite om sminke. Personlig reagerer jeg utelukkende på kvinner/jenter som ser "rare" ut på grunn av alt for mye sminke. Reagerer aldri på at sminke ikke benyttes. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 De fleste ser da penere ut uten sminke? Det er mulig du (og andre som har brukt sminke over tid) oppriktig tror at dekkstift og foundation dekker over gusten hud, men den fremhever egentlig bare linjer og rynker i huden og viser samtidig det som er under. Folk flest med foundation ser ut som om de har malt et strøk maling i ansiktet. Og om du har malt en vegg vet du at et strøk ser litt sånn flekkete ut samtidig som det ikke dekker underlaget. Maskara aner jeg ikke hvorfor noen bruker. Hvorfor vil folk frivillig påføre øyenvippene sine mørke, klakete klumper? Den eneste grunnen jeg kan komme på for å bruke sminke er fordi en liker å sminke seg. Altså den fysiske "påføre sminke" biten av prosessen. Og selv da kan man med hell vaske ansiktet før en går ut. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er dessverre avhengig av foundation, har arr og genetisk blå ringer under øynene. Heldig de som kan droppe Anonymkode: 61f8e...5e6 Hvorfor gjør det noe, mener du? Hva er det estetiske problemet med arr? Anonymkode: 89f46...d72 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 Jeg tenker det alltid er penere med litt sminke, om den er lagt fint og helt naturlig. Man kan jo også ha "no makeup-makeup": bare en god leppomade, kanskje ha farget øyenvippene og bøyd dem litt evt hatt på klar mascara, litt dekkstift under øynene, en farget dagkrem eller veldig lite dekkende BB-cream, kanskje en helt marignal mengde solpudder eller rouge og evt contoure litt med en highlighter av touche eclat-typen. Da ser man bare helt ut som seg selv, bare våknere og med mer glød i huden. Dette er den type sminke menn liker, når de sier at ikke liker jenter uten sminke Jeg kom på et annet fenomen litt på siden, at man ser mer tilnærmelig ut eller hva man skal si om man ikke ser "perfekt" ut. Jeg har ofte følt at jeg har MYE mer draget når jeg ramlet utpå byen etter en lang dag på jobb, bustete på håret, ikledd t-skjorte og jeans og mer lukt av en lang dag på jobb enn parfyme. Man ser vel litt mer laid back og mindre skummel ut eller noe. Med mindre sminke ble du kanskje oppfattet som tilgjengelig eller "oppnåelig" for flere. Anonymkode: ae88e...d69 13
Virrevirrevapp Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 Det kommer helt an på sminken og personen 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er dessverre avhengig av foundation, har arr og genetisk blå ringer under øynene. Heldig de som kan droppe Anonymkode: 61f8e...5e6 du kan også droppe det. jeg har også arr, men hva så? Du skal sparkle på ganske tjukke lag for å skjule arr uansett. Og blå ringer trenger da ikke å gjøre noe? Heroine chick var lenge en trend... AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nja, jeg har flekker og arr i ansiktet og ser fortsatt freshere ut når jeg ikke dekker de til. Anonymkode: 0613e...83a Enig. Anonymkode: 4f820...731
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #15 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det alltid er penere med litt sminke, om den er lagt fint og helt naturlig. Man kan jo også ha "no makeup-makeup": bare en god leppomade, kanskje ha farget øyenvippene og bøyd dem litt evt hatt på klar mascara, litt dekkstift under øynene, en farget dagkrem eller veldig lite dekkende BB-cream, kanskje en helt marignal mengde solpudder eller rouge og evt contoure litt med en highlighter av touche eclat-typen. Da ser man bare helt ut som seg selv, bare våknere og med mer glød i huden. Dette er den type sminke menn liker, når de sier at ikke liker jenter uten sminke Jeg kom på et annet fenomen litt på siden, at man ser mer tilnærmelig ut eller hva man skal si om man ikke ser "perfekt" ut. Jeg har ofte følt at jeg har MYE mer draget når jeg ramlet utpå byen etter en lang dag på jobb, bustete på håret, ikledd t-skjorte og jeans og mer lukt av en lang dag på jobb enn parfyme. Man ser vel litt mer laid back og mindre skummel ut eller noe. Med mindre sminke ble du kanskje oppfattet som tilgjengelig eller "oppnåelig" for flere. Anonymkode: ae88e...d69 Edit: Det er den sminke gutter liker, når de sier de liker jenter uten sminke! Jeg har fått høre at jeg er såå fin uten sminke og at naturlige jenter er best når jeg har stått der med mascara og hele pakken Anonymkode: ae88e...d69 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #16 Skrevet 16. august 2021 Takk for tilbakemeldinger. Jeg er perfeksjonist så har kanskje et litt annet syn på dette. Strenge krav til at utseende må se perfekt ut og uten skavanker som blå ringer og arr. Så tenker jeg på alle de gangene jeg har hørt at jeg ser ut som en kald og klassisk skjønnhet som jeg liker, det gjør jeg IKKE uten sminke 😅 da ser jeg tilnærmelig ut som noen nevnte i tråden, og mer søt og jordnær. Blir en tilvenningsperiode, men målet er mindre av alt 😀 enig med dere at mange tror no make-up looken er uten sminke, og syns det er finest. Er den jeg håper jeg får nok mot til å bruke hver dag etterhvert. Anonymkode: 61f8e...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #17 Skrevet 16. august 2021 Jeg går ofte uten sminke, føler meg stygg og håper ingen ser meg. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg blir sjekka opp når jeg føler meg som styggest! Var også sånn jeg traff mannen min 🙈😂 Han synes jeg er penest med håret i en dult, med joggebukse og helt usminket.. mens jeg føler meg finest med litt sminke og fine klær. Får komplimenter av jenter når jeg var stelt meg, og fra gutter når jeg føler meg gørrstygg🤪😅 Anonymkode: 3c539...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #18 Skrevet 16. august 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Nja, jeg har flekker og arr i ansiktet og ser fortsatt freshere ut når jeg ikke dekker de til. Anonymkode: 0613e...83a Mange av oss med ansikt som er eller har vært angrepet av mye kviser oppigjennom er også veldig ofte plaget med hudormer. Selv om jeg renser ansiktet så må jeg roe ned porer og hudormer med å ha på et lett lag foundation eller bbcream over feks nese. Gjør jeg ikke dette så ser jeg virkelig ikke ut med digre porer og glinsende hud Anonymkode: c3980...d7d 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #19 Skrevet 16. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg går ofte uten sminke, føler meg stygg og håper ingen ser meg. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg blir sjekka opp når jeg føler meg som styggest! Var også sånn jeg traff mannen min 🙈😂 Han synes jeg er penest med håret i en dult, med joggebukse og helt usminket.. mens jeg føler meg finest med litt sminke og fine klær. Får komplimenter av jenter når jeg var stelt meg, og fra gutter når jeg føler meg gørrstygg🤪😅 Anonymkode: 3c539...e6c Så søtt å høre ang mannen din. Er klassisk den der med at man får komplimenter fra jenter når man føler seg perfekt stylet/sminket. Blir forundret noen ganger, eksen min som da syns jeg var penere uten og til og med kunne bli irritert når jeg sminket meg fordi det var rart å gjøre meg mindre pen frivillig (hans ord) kunne si at kvinner på film med veldig synlig sminke og løsvipper som er mer enn hva jeg bruker var pene. Er det bare kjærestene som er penest uten sminke har jeg lurt på noen ganger 🙃 Anonymkode: 61f8e...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #20 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag gikk jeg uten sminke for første gang på kanskje 15 år, jeg følte meg som et grått spøkelse med blå ringer under øynene og blek, stygg hud. Ble ganske overrasket når jeg fikk mer blikk og smil fra menn enn vanlig, leser alltid at menn mener damer lurer menn siden de er stygge uten sminke. Eksen min sa jeg var mye penere uten, men hvem er finere UTEN maskara som gir lange vipper og foundation som gir gylden hud som dekker ujevnheter? Syns virkelig menn det er finere med grå hud og mørke ringer under øynene? Skal nevnes at jeg sminker meg når jeg bare er med damer også, så er for å føle meg pen og ikke bare tekkes menn. Anonymkode: 61f8e...5e6 Jeg er en mann som foretrekker ingen eller minimalt med sminke. Litt maskara og litt øyenskygge kan være greit. Men når det bikker over til å bli et timesprosjekt for å sminke seg, så faller min tiltrekning raskt. Og det er vel ingenting som er mer usjarmerende en brunkrem, løsevipper og fillers. Da sier jeg pass. Jeg publiserte et ganske oppsiktsvekkende innlegg på KG for en tid tilbake siden, for å sette det inn i kontekst: Jeg er en som faktisk synes en brud blir mindre pen enn normalt etter at brudesminken er satt på. Det er så sykt overdrevent at det gjør vedkommende mindre pen. Folk sier "åh så fin du er/var" osv, mens jeg vrir meg i magen. Så ja takk til mer naturlighet, og ja, jeg skjønner godt at du fikk mer blikk og smil fra menn enn vanlig. Jeg hadde nok vært en av de hadde du møtt på meg! Anonymkode: 1dad0...c15 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå