AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Del Skrevet 16. august 2021 Jeg jeg er i 30 årene og lurer på å få regulering? Har dårlig selvtilitt pga tennene mine og jeg ønsker å rette de. Men det er for set første veldig dyrt og for det andre... hvordan syns dere det er med voksne med regulering? Tannlegen min var direkte slem og jeg fikk ikke engang tilbud om regulering som barn. Jeg har hatt tannlegeskrekk i mange mange år pga tannlegen og har derfor ikke turt å tenke tanken på regulering før nå Anonymkode: c4ea0...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 16. august 2021 #2 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) Min kollega fikk tannregulering da hun var 40. Det hjalp veldig. Vi andre heiet på henne og synes hun var tøff. Ta en prat med tannlegen om det og sett i gang 😀. Lykke til. Endret 16. august 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 16. august 2021 #3 Del Skrevet 16. august 2021 Kjør på. Det finnes vel også Invisalign. Jeg skulle gjerne gjort det selv, men fordi jeg hadde det som barn er det ikke mulig å rette opp det som har sklidd ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Del Skrevet 16. august 2021 Har du nettopp laget en tråd om dette? Ja, jeg har Invisalign. Er fornøyd sp langt. 40 år Anonymkode: 699f5...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Del Skrevet 16. august 2021 takk for svar alle sammen. Ja, lagde tråden for 2 timer siden. Står i første innlegg når den ble laget Anonymkode: c4ea0...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Del Skrevet 16. august 2021 Jeg gjorde det, har ikke angrer et sekund! Eneste jeg angrer på er at jeg ventet så lenge med å gjøre det😉 Anonymkode: 0b56d...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Del Skrevet 16. august 2021 K39 her. Jeg vurderer også dette sterkt, da jeg skjemmes veldig over tennene mine. Fikk ikke regulering som ung, fordi det ikke er noe galt med bittet i seg selv, men tennene mine er likevel veldig skjeve foran. Det koster litt, men jeg har konkludert med at det er verdt det. Jeg har imildertid tannkjøttbetennelse som jeg må få kontroll på før jeg starter behandlingen + at jeg må trekke to visdomstenner (som jeg stadig utsetter, for jeg har også tannlegeskrekk, men tannlegen min sier at på ett eller annet tidspunkt MÅ jeg ta de). Jeg kommer til å gå for en «usynlig» variant, selv om det koster mer. Min tannlege sier at med mindre du er kloss innpå personen, så er det tilnærmet ikke synlig (men man må trene litt på å snakke rent med det i starten). Vær også klar over at det krever en god del innsats fra deg selv om det skal lykkes - anbefaler deg å snakke med tannlegen om det så får du god informasjon. Anonymkode: b911a...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Del Skrevet 16. august 2021 Jeg fikk tannregulering da jeg var 28 år. Hadde regulering på baksiden av tennene, oppe, slik at det ikke viste med mindre jeg gapte skikkelig. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men ble vel rundt 30.000 til sammen. Betalte litt og litt i løpet av en periode på 1,5 år. Må innrømme at de første 2 ukene med regulering var grusomt. Tennene gjorde vondt, jeg klarte ikke å si "S" og siden reguleringen var på baksiden så skrapte tungen borti og ble hoven. Vurderte å gå tilbake og få det av igjen allerede dagen etter. Men etterhvert gikk det seg til og det ble så vanlig at jeg ikke tenkte over den lenger. Angrer ikke i dag, resultatet ble veldig bra. Anonymkode: 35686...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. august 2021 #9 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): K39 her. Jeg vurderer også dette sterkt, da jeg skjemmes veldig over tennene mine. Fikk ikke regulering som ung, fordi det ikke er noe galt med bittet i seg selv, men tennene mine er likevel veldig skjeve foran. Det koster litt, men jeg har konkludert med at det er verdt det. Jeg har imildertid tannkjøttbetennelse som jeg må få kontroll på før jeg starter behandlingen + at jeg må trekke to visdomstenner (som jeg stadig utsetter, for jeg har også tannlegeskrekk, men tannlegen min sier at på ett eller annet tidspunkt MÅ jeg ta de). Jeg kommer til å gå for en «usynlig» variant, selv om det koster mer. Min tannlege sier at med mindre du er kloss innpå personen, så er det tilnærmet ikke synlig (men man må trene litt på å snakke rent med det i starten). Vær også klar over at det krever en god del innsats fra deg selv om det skal lykkes - anbefaler deg å snakke med tannlegen om det så får du god informasjon. Anonymkode: b911a...2ce Om det er Invisalign du mener så ser man det. Ikke selve slummen, men alle de små knottene på tennene. Og man hører det jo når man snakker Har det selv, kan anbefale gruppa på Reddit om man vil se på bilder/lese om erfaringer. Er snart ferdig med grunnsettet og kan fortsatt ikke uttale S helt riktig 😅 Er 40, fikk heller ikke regulering som jeg skulle hatt som barn pga dårlig økonomi hos foreldre. Så nå som alle gikk med munnbind likevel tenkte jeg egentlig bare fuck it. Har gått veldig fint egentlig. Ender opp med å betale ca 35.000 for selve kontrakten på Invisalign om alt går etter planen, og så vil jeg bleke tennene hos tannlegen etterpå. Har selv 15 grunnskinner, må sikkert ha like mange «refinements» (finjusteringer). Og så må man påregne nattskinne egentlig livet ut. Tannlegen sier dobbelt tid av reguleringslengde hver natt, og så gradvis mindre til færre ganger i uka. Men jeg tror bare jeg kjører hver natt, min søster som tok vanlig reggis for endel år siden må sove med dem hver natt. Mine tenner har beveget seg raskt, så jeg går utfra de da like lett vil skli tilbake. Planlegger også streng bak tennene, men de holder kun på plass noen. Endret 16. august 2021 av Fløff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Del Skrevet 16. august 2021 Takk for fine svar. Hvordan bruker dere tanntråd dere som har regulering Anonymkode: c4ea0...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Takk for fine svar. Hvordan bruker dere tanntråd dere som har regulering Anonymkode: c4ea0...0ae Finnes tanntråd med en «hard tupp» som man dytter under regulering. vil også si at ikke alle kan få «usynlig» regulering. Kommer helt an på hvor mye som vil gjøres. Jeg har veldig mye galt, kryssbitt, saksebitt, noe underbitt og manglende tenner. Jeg kunne selvfølgelig ikke få den usynlige varianten. Tannlegen sa den kun var for mindre skjevheter osv. Syns tannregulering er fint jeg, gjorde det selv for 2 år siden, har den på enda, er 29 nå. Kjør på. Er jo verdt det Anonymkode: e4897...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Del Skrevet 16. august 2021 Gjør det, gjør det, gjennomfør det!! kjenner noen som har fiksa, de angrer ikke er sekund. Er snakk om maks et par år for å få drømme smilet. Anonymkode: d5368...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg har gjort det. Hadde Invisalign. Det er to år siden godt og vel. Jeg sover fremdeles med skinne om natten. Det er sikkert ikke nødvendig, men er livredd de skal gå tilbake til slik det var. Anonymkode: 504cc...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Del Skrevet 4. november 2022 Bumper denne, da jeg nettopp har vært og scannet tennene mine for å få skinner. Er det flere som har erfaringer å dele? Syns jeg fikk lite informasjon av tannlegen. Kan man spise med skinnene på? Anonymkode: 9810a...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KHDV Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden Hei dere! Kvinne på straks 37 som akkurat har fått tannregulering. Jeg har underbitt og skal etter hvert gjennomgå operasjon. Vet dere om det finnes noen grupper hvor man kan dele og høre erfaringer? Syns det er litt ensomt å være voksen med regulering, skulle gjerne hatt noen å prate med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå