AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Er dette sant? Da mener jeg i alderen av 19-22. Tar en fyr deg seriøst om han inviterer deg hjem første gangen dere skal møtes eller forventer han kun sex? Jeg vil gjerne høre deres personlig historier angående dette. Da dere selv var rundt denne alderen, eller om dere er det nå. Anonymkode: d6dae...c11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Det vil nok, for mange menn, ligge i kortene at de ønsker sex når man inviterer hjem første gangen. Personlig har jeg brent meg på hjemmedater tidligere, opplevd overgrep og ekle ting. Så i disse dager ser jeg ALLTID nei til hjemmedate hos han, og hvert fall nei dersom han vil til meg. Syns det vitner om litt latskap og dårlig holdning at man ikke vil møtes ute, enten for tur, kafe/pub eller noe sånn. Anonymkode: e2f96...b46 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er dette sant? Da mener jeg i alderen av 19-22. Tar en fyr deg seriøst om han inviterer deg hjem første gangen dere skal møtes eller forventer han kun sex? Jeg vil gjerne høre deres personlig historier angående dette. Da dere selv var rundt denne alderen, eller om dere er det nå. Anonymkode: d6dae...c11 Ja selvfølgelig er det å dyppe løken han i så fall er ute etter. Tøm og røm. Anonymkode: 90e5b...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Jeg er samboer på 3 året med han som ble med meg hjem på første date. Her er ingen regel, alle er forskjellige. Anonymkode: a3ae5...069 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er samboer på 3 året med han som ble med meg hjem på første date. Her er ingen regel, alle er forskjellige. Anonymkode: a3ae5...069 Ble det knulling? Anonymkode: 90e5b...e2b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Jeg møtte han jeg dater nå hjernme hos han første date, og vi hadde da ikke sex. Vært på totalt seks dater, og hadde først sex på femte daten. Så trenger ikke bety bare sex fra hans side. Men ja var vel mest jeg som har stått i mot. Anonymkode: b5c18...067
so_what Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 For mange år siden var jeg på byen med en venninne. Hun har alltid snakket åpent med meg om det meste, og på den tiden kjente hun veldig på seksuell frustrasjon. Den kvelden traff hun på en fyr, og de fikk umiddelbart veldig god kontakt. Klenget på hverandre hele kvelden, og hun hadde stjerner i øynene. Hun var 21, og han var et år eller to eldre, maks. Jeg fikk også et godt inntrykk av fyren, uten at hun hadde trengt min godkjenning til noe som helst sånn egentlig. Klokken ble stengetid, og hun ville ha ham med hjem. Han var mer tilbakeholden. Jeg fikk ham under fire øyne, og fortalte ham rett ut at hun åpenbart liker ham, og er fullstendig klar. Det er forsåvidt ikke noe å fundere på, hvis han også er interessert. Han svarte at ja, han var veldig interessert, men denne gangen skulle han "gjøre det rett". Som tydeligvis betyr å ta det heelt rolig, selv om hun er gira som jeg aldri har sett noen før. Whatever. Gentleman av første sort, kanskje. Vel, kanskje ikke. De gikk ikke hjem sammen den kvelden, men det ble noen dates, og etter ganske kort tid var de et par. I starten var det et avstandsforhold, og alt var rosenrødt. Jeg fikk stadig høre om hvor fantastisk han var, og var virkelig glad på hennes vegne. Så flyttet de sammen, og hun ble gradvis mindre sosial. Kanskje særlig overfor meg, ettersom han tydeligvis hadde en god dose sjalusi i min retning. Akkurat det brydde meg forsåvidt ikke i noe særlig grad, men ut ifra den lille kommunikasjonen jeg fremdeles hadde med henne fikk jeg inntrykk av at hun ble mer og mer miserabel. At hun omtrent ikke var sosial i det hele tatt, utenom skole og jobb. Han var ikke voldelig, takk og pris, men veldig manipulerende og emosjonelt kynisk - etter min oppfatning, men jeg kjenner kun hennes perspektiv. Etter ett år som samboere raknet forholdet, og hun flyttet ut, men etter hva hun fortalte meg senere var forholdet dødt lenge før den tid. Hun brukte lang tid på å bearbeide dette forholdet i ettertid. I dag er hun lykkelig gift med en mann som er hands down awesome, og de er perfekte for hverandre. De har nydelige unger, hus, gode jobber begge to, og generelt alt på stell. Og for min egen del er jeg veldig glad for at han hele veien har vært trygg nok på seg selv til å ikke se meg som en trussel - men min rolle i denne historien er ikke det vesentlige. Moralen her er at selv om enkelte menn kan være uærlige om sine hensikter, så kan noen av oss være stikk motsatt: ridder i skinnende rustning og genuint ha de beste intensjoner - for det innbiller jeg meg fremdeles at han eksen hadde i starten - men likevel vise seg å være en frosk forkledd som prins når alt kommer til stykket. Og det nytter ikke å gå gjennom livet og være redd for å bli såret, for det kommer du til å bli før eller siden. Kanskje flere ganger. Lev livet, men ta en lekse fra min venninne og kom deg til helvete vekk når du ser skriften på veggen og det er åpenbart at det du har ikke er ment å vare. Da kan du komme deg videre raskere, og det går jo aller helst bra til slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Å? Jeg ble med hjem første date, ble sex også. Vi endte opp som samboere og har barn Anonymkode: cb132...a01
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Det er ikke sant. Det er ikke usant heller, det avhenger av personen. Vet om flere forhold som har begynt med at de møttes på byen og hadde sex samme kveld. Hadde selv et fire år langt forhold som begynte på den måten. Anonymkode: e8680...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 Jeg tenker at her er det litt forskjell på om man møtes på byen e.l., får god kjemi og ender opp med å gå hjem sammen, eller om man har møttes på feks Tinder og avtaler å møtes hjemme til første date. Har man tilbrakt noen timer sammen først på byen så har man en liten føling med personen i det minste. Om man inviterer rett hjem uten å ha møtt personen først så løper man som kvinne en enorm risiko. Det vet både menn og kvinner. Uansett. når man møtes hjemme er sjansen for sex betydelig større. Om det er første møtet eller 5. for den saks skyld. Anonymkode: 6390f...61e
NysgjerrigPiken Skrevet 17. august 2021 #11 Skrevet 17. august 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at her er det litt forskjell på om man møtes på byen e.l., får god kjemi og ender opp med å gå hjem sammen, eller om man har møttes på feks Tinder og avtaler å møtes hjemme til første date. Har man tilbrakt noen timer sammen først på byen så har man en liten føling med personen i det minste. Om man inviterer rett hjem uten å ha møtt personen først så løper man som kvinne en enorm risiko. Det vet både menn og kvinner. Uansett. når man møtes hjemme er sjansen for sex betydelig større. Om det er første møtet eller 5. for den saks skyld. Anonymkode: 6390f...61e Man løper vel ikke akkurat en «enorm risiko». Men, det er nok ofte slik at hjemmedater har et «mål» om sex. Det kommer dog an på personene, relasjonene og forventningene i forkant. Jeg har vært på to hjemmedater som første date. Begge var hyggelige og ingen endte med sex. Jeg fikk ikke inntrykk av at sex «lå i kortene» i forkant av disse datene. Hvis jeg tar feil og mennene tenkte det, så har de i så fall ombestemt seg underveis. Ja, man skal være forsiktig og ta noen forhåndsregler, men å avtale en hjemmedate er fullt mulig (eventuelt med presisering om at sex er utelukket, om det er det, eller med forslag til en aktivitet utenom «Netflix and chill»). De fleste jeg kjenner har vært på en hjemmedate eller to, helt uproblematisk og stort sett uten sex. Om man vil være ekstra forsiktig kan man alltids sende navn og nummer til en venninne med beskjed om at du ringer innen kl x eller lignende. Sånn sett vet man gjerne mer om en Tinderdate enn et ons på byen, og man har gjerne snakket mye mer i forkant med førstnevnte.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Skrevet 17. august 2021 Vi hadde ikke sex på første daten, men det var rene tilfeldigheter som spilte inn. Vi har snakket om det mange ganger og er enige om at det garantert hadde skjedd ellers. Nå er det to barn og maaaaaange år siden. Anonymkode: 494b4...238
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Skrevet 17. august 2021 Det tok oss 3 forsøk før vi klarte å møtes, han måtte kjøre i 3 timer😅Det ble en hjemmedate med overnatting, men uten sex, for han var en gentleman 😍 Sex på 3 møte og her sitter vi 3 år senere 🤗 Alle gode ting er 3 sier nå jeg 🤩💖 Anonymkode: 9777a...67e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 Jeg tror man bare må være ærlige om grenser og forventninger til første date. Jeg har alltid vært klar på at jeg ikke ønsker sex ved første date, og de som er noe å satse på har alltid godtatt det. Var hjemme hos han på første date med min nåværende samboer (vi møttes på tinder og jeg sa ifra på forhånd via chat at jeg ikke ønsket sex på første date). Bar først, så hjem til han, noe som var planlagt da han skulle lage mat til oss (noe jeg syns var koselig). Han gjorde ingen forsøk på noe seksuelt og respekterte det jeg hadde sagt på forhånd om at jeg ville vente. Han er dog noen år eldre enn 22 da (29 den gangen), men regner med det finnes evige ungkarer blant alle aldersgrupper. Anonymkode: 58444...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå