Gå til innhold

Flytere på øyet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har fått flytere (vedvarende flekker som flyter) på det ene øyet og lurte på om det er noen som har erfaring med dette? Hvor lenge varer det?

Optikeren sa at det ikke var farlig, men jeg synes det er plagsomt og håper det snart går over.

Anonymkode: d628d...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det ofte av og til. Syns jeg får det mer når jeg er stresset eller ved intens lyspåvirkning. Varer ofte et par dager av gangen.

Anonymkode: dad81...ee7

Skrevet

Fikk de plutselig en dag for noen år siden, og der er de ennå. Men farlig er det ikke. 

Anonymkode: a40e6...54f

Skrevet

Jeg får det når jeg har en liten blødning men da varer det bare rundt en halvtime så er det borte og jeg er i form igjen. 

Hvis dette er noe som vedvarer så ville jeg fått de sjekket ut hos lege, da med en MR eventuelt en CT. Men hvis flytere er det eneste symptomet du har og ingen andre i det hele tatt så er det nok ikke noe.

Anonymkode: d9579...c3e

Skrevet

Jeg fikk slike på høyre øye når jeg bikket 40, har de fortsatt 3 år senere. Har vært hos øyelege, fikk beskjed om at det var helt ufarlig, bare irriterende. 

Anonymkode: 7add3...5de

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt sjekket hos optiker.

Så jeg risikerer at de aldri går bort??

Anonymkode: d628d...541

Skrevet

Ja.

Anonymkode: dad81...ee7

Skrevet

Har det også og fikk det for 3 år siden. Det var veldig irriterende i starten, men nå er det sjelden jeg legger noe merke til det. Er helt ufarlig hvertfall.

Anonymkode: c72ad...750

Skrevet

Jeg har det hele tiden, i varierende "mengde". Har mer i sterkt lys og veldig mye når jeg er sliten. Har hatt det hele livet og kommer aldri til å bli kvitt det. I mitt tilfelle er det følgeplage av grå stær (medfødt).

Anonymkode: 76037...b71

Skrevet

Det er ufarlige cellerester i glasslegemet. Jeg la merke til det for 3 år siden, da jeg ble 40. Gikk til øyelege som bekreftet at det var et normalfenomen som ofte kommer med alderen. Nå legger jeg ikke merke til dem. Faktisk så ser jeg dem ikke i det hele tatt, selv om de nok er der fremdeles. Hjernen har filtrert dem bort. 

Anonymkode: 5dd0d...f12

Skrevet

Har en slik greie på det ene øyet. Så den hver dag før, hele tiden i noen måneder. Nå dukker den bare opp ved stress den lille luringen 😝 Kanskje tull men slik jeg opplever det.

Anonymkode: 8a6cb...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...