AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Er jeg rar som i det hele tatt tenker på dette? Vi mødrene blir kjent gjennom barna. Vi snakker lett sammen, men livene våre er totalt forskjellige. Mens hun har doktorutdanning med en spesiell retning så er jeg i arbeid uten noe utdanning. Hun har A4 hjem, nydelig hus, flott mann og alt på stell. Mens jeg er alene med barn og leier en billig bolig. Er det fullt mulig for meg med et varig vennskap her likevel? Hun virker veldig interessert i å bli kjent og barna våre er bestevenner. Anonymkode: d9ee6...bd5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Personlig er jeg nok mer i din venninnes kategori, men har også venninner gjennom barselgruppe som har et ganske annet liv. Merker jo av og til at vi er veldig forskjellige, men det er jo ikke egentlig noe problem? Opplever at alle bare vil det beste for barna og holder seg oppdatert på hva som er bra av aktiviteter og utstyr så vi har derfor mye til felles. Uten barna tviler jeg nok på at vi hadde vært venner. Men slike felles faktorer har en jo stort sett alltid med venner, enten det er felles skole, venner, aktivitet, jobb, osv. Anonymkode: 90ec0...c13 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er jeg rar som i det hele tatt tenker på dette? Vi mødrene blir kjent gjennom barna. Vi snakker lett sammen, men livene våre er totalt forskjellige. Mens hun har doktorutdanning med en spesiell retning så er jeg i arbeid uten noe utdanning. Hun har A4 hjem, nydelig hus, flott mann og alt på stell. Mens jeg er alene med barn og leier en billig bolig. Er det fullt mulig for meg med et varig vennskap her likevel? Hun virker veldig interessert i å bli kjent og barna våre er bestevenner. Anonymkode: d9ee6...bd5 Det er fullt mulig å være venner uansett! Utdanningen din sier jo ingenting om hvem du er, annet enn hva du har valgt som yrke. Og å ende opp alene med barn kan skje enten man har doktorgrad eller om man ikke har utdanning. Hold hodet høyt hevet og vær stolt av den du er, det er jo veldig hyggelig å få seg nye venner som voksen 😊 Anonymkode: 3f208...cc9 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personlig er jeg nok mer i din venninnes kategori, men har også venninner gjennom barselgruppe som har et ganske annet liv. Merker jo av og til at vi er veldig forskjellige, men det er jo ikke egentlig noe problem? Opplever at alle bare vil det beste for barna og holder seg oppdatert på hva som er bra av aktiviteter og utstyr så vi har derfor mye til felles. Uten barna tviler jeg nok på at vi hadde vært venner. Men slike felles faktorer har en jo stort sett alltid med venner, enten det er felles skole, venner, aktivitet, jobb, osv. Anonymkode: 90ec0...c13 Jeg har ikke hatt slike venner før, redd hun egentlig ser ned på meg. Barna våre bruker samme klær og utstyr, så på de ser man ingen forskjell. Anonymkode: d9ee6...bd5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke hatt slike venner før, redd hun egentlig ser ned på meg. Barna våre bruker samme klær og utstyr, så på de ser man ingen forskjell. Anonymkode: d9ee6...bd5 Hun gjør ikke det når hun jo åpenbart tar initiativ osv. Kanskje hun er lei av folk som er opptatt av fasade? Kanskje hun slapper av i ditt selskap? Kanskje hun synes du virker som en person med samme type verdisett som henne? 🤷♀️ Anonymkode: a4e97...08d 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Ja, absolutt. Jeg måtte nå tenke på vennene mine, og om jeg kjenner noen som er i mer din situasjon, og det gjør jeg jo. Absolutt ikke noe jeg ofrer en tanke. Vi ble kjent fordi barna våre er gode venner. Anonymkode: aaa37...e4a 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Det fungerte ikke her. Vi hadde et vennepar som var langt over oss. Det ble forventet at vi skulle følge normer, regler og etikette som eksisterte i en verden som var helt ukjent for oss. Vi er enkle mennesker, gjerne litt "harry" kan man si. Vi prøvde å forklare dette, men det ble ikke godtatt, og vi opplevde stadig at vi ikke var bra nok for dem. Da de begynte å hakke på barnet vårt fordi hun ikke fulgte normer hun aldri hadde lært, så fikk vi nok. Men det kan jo gå fint for dere. Hun trenger ikke være som dem selv om hun bor i fint hus, og du trenger ikke være som oss selv om du bor i leid leilighet. Og mange godtar hverandre som de er selv om de er forskjellige. Anonymkode: 728e8...9f3 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Har ingenting å si for meg i hvert fall. Jeg har høyere utdanning og tjener godt, mens venninnene mine er enten uføre, eller har stort sett lavtlønte butikkjobber. Jeg har eget hus, de fleste leier. Jeg elsker dem så høyt uansett utdanning, boforhold og andre ting. De er fantastisk fine mennesker, og det er det som er viktig ❤️ Anonymkode: 45f78...493 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det fungerte ikke her. Vi hadde et vennepar som var langt over oss. Det ble forventet at vi skulle følge normer, regler og etikette som eksisterte i en verden som var helt ukjent for oss. Vi er enkle mennesker, gjerne litt "harry" kan man si. Vi prøvde å forklare dette, men det ble ikke godtatt, og vi opplevde stadig at vi ikke var bra nok for dem. Da de begynte å hakke på barnet vårt fordi hun ikke fulgte normer hun aldri hadde lært, så fikk vi nok. Men det kan jo gå fint for dere. Hun trenger ikke være som dem selv om hun bor i fint hus, og du trenger ikke være som oss selv om du bor i leid leilighet. Og mange godtar hverandre som de er selv om de er forskjellige. Anonymkode: 728e8...9f3 I alle dager, så overfladisk! Hva slags normer var dette? Anonymkode: 72187...bcf 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det fungerte ikke her. Vi hadde et vennepar som var langt over oss. Det ble forventet at vi skulle følge normer, regler og etikette som eksisterte i en verden som var helt ukjent for oss. Vi er enkle mennesker, gjerne litt "harry" kan man si. Vi prøvde å forklare dette, men det ble ikke godtatt, og vi opplevde stadig at vi ikke var bra nok for dem. Da de begynte å hakke på barnet vårt fordi hun ikke fulgte normer hun aldri hadde lært, så fikk vi nok. Men det kan jo gå fint for dere. Hun trenger ikke være som dem selv om hun bor i fint hus, og du trenger ikke være som oss selv om du bor i leid leilighet. Og mange godtar hverandre som de er selv om de er forskjellige. Anonymkode: 728e8...9f3 Jeg opplever henne som veldig jordnær og de har alle en annen felles interesse som jeg har. Jeg har vokst opp landlig og det har de også, så store forskjeller der, er det jo ikke. Begge liker aktivitet og friluftsliv. Anonymkode: d9ee6...bd5 1
Kontorotta Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 Det kan hende dere utvikler et vennskap som varer lenge, men det kan også være at det blir et vennskap som er mest levedyktig mens ungene leker/går sammen. Det betyr ikke at det trenger å gi seg når ungene blir større, og sannsynligvis gir det seg ikke på grunn av forskjellen på status, men heller fordi det bare forsvinner ut i sanden, da dere ikke trenger ha like mye kontakt når barna blir større. Jeg har både voksne barn og barn i barneskolealder. Når det gjelder de voksne barna, har jeg beholdt et par venninner som jeg ble kjent med på grunn av barna som lekte sammen. Disse har liksom blitt værende, selv om jeg flyttet til en annen kant av landet. Nå har jeg nye venninner blant mødrene til barna i klassen, og noen vil sikkert forbli venninner lenger, mens andre kommer jeg nok til å ha mindre kontakt med når barna vokser fra hverandre. Viss ikke barna også forblir venner til "evig tid". Men status har ingenting å si. Man kan være ganske så klok og artig å være sammen med, selv om man "bare" har lavtlønnsjobb, leier og er aleneforelder. Har vært der en periode. Det handler om deg og hvordan du oppfører deg. Det finnes også godt utdanna og rikere foreldre, som ikke er særlig smarte eller gode foreldre. Og høy utdannelse og rikdom, trenger ikke bety mange venner. Det viktigste er at dere har en kjemi som stemmer over ens. Om du trives sammen med henne, kos deg og bygg vennskapet. Ikke tenk på deg selv som at du står i lavere kurs. Se mennesket hun er og vis hvem du er. Kanskje varer vennskapet livet ut, eller kanskje de forsvinner hen når barna blir større, men det er ikke noe å bekymre seg for nå. Det er jo liksom livets gang. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: I alle dager, så overfladisk! Hva slags normer var dette? Anonymkode: 72187...bcf Vil ikke gå så mye i detalj i tilfelle hun er her inne. Men det gikk mye på fraser og at man hele tiden skal si og gjøre de riktige tingene på riktig tidspunkt. Vi prøvde så godt vi kunne, og vil si vi er normalt høflige til vanlig, men i deres øyne var vi nok nærmest huleboere. Et eksempel ang. barnet vårt: Hun hadde vært på besøk hos dem og sa "Takk for meg". Da fikk hun tilsnakk fordi hun heller burde ha sagt "Tusen takk for at jeg fikk komme, det var veldig hyggelig." og samtidig invitert deres barn til å besøke henne neste gang. Hun var da 6 år. Jeg mener ikke å si at vår måte er riktig og deres er feil altså, man kan sikkert ha det hyggelig på deres måte også, hvis man kan disse tingene. Men for oss ble det veldig slitsomt, vi levde rett og slett i forskjellige verdener og var for ulike. Anonymkode: 728e8...9f3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Skrevet 17. august 2021 Har dere noe til felles i det hele tatt? Anonymkode: a0acd...19b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vil ikke gå så mye i detalj i tilfelle hun er her inne. Men det gikk mye på fraser og at man hele tiden skal si og gjøre de riktige tingene på riktig tidspunkt. Vi prøvde så godt vi kunne, og vil si vi er normalt høflige til vanlig, men i deres øyne var vi nok nærmest huleboere. Et eksempel ang. barnet vårt: Hun hadde vært på besøk hos dem og sa "Takk for meg". Da fikk hun tilsnakk fordi hun heller burde ha sagt "Tusen takk for at jeg fikk komme, det var veldig hyggelig." og samtidig invitert deres barn til å besøke henne neste gang. Hun var da 6 år. Jeg mener ikke å si at vår måte er riktig og deres er feil altså, man kan sikkert ha det hyggelig på deres måte også, hvis man kan disse tingene. Men for oss ble det veldig slitsomt, vi levde rett og slett i forskjellige verdener og var for ulike. Anonymkode: 728e8...9f3 Hjelpes. Tror de lever i sin egen lille verden. Anonymkode: 90ec0...c13 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Skrevet 17. august 2021 Jeg har doktorgrad og har fått til masse som gjør at jeg nok fremstår ganske vellykket. Men jeg hater folk som er opptatt av fasade, og bryr med null og niks om folk har utdanning eller ikke, så lenge de er oppegående og hyggelige. Sliter med folk som er mindre intelligente, men man kan være smart selv om man ikke har riktig utdanning. Har venner som er uføre, i lavtlønnsyrker og andre som sliter med å komme inn i arbeidsmarkedet. Det som teller er om de er reflekterte og vi kan ha det hyggelig sammen. Anonymkode: 45ace...155 4
Snupps66 Skrevet 17. august 2021 #16 Skrevet 17. august 2021 Jeg tror det går fint jeg. Og det er jo kjempe flott å være en sammensatt gruppe venner. Da flyter samtaler lett og godt, og om det meste. For noen dog, er fasade viktig, og jeg tror det er der vennskap møter problemer. Fordi noe oppfattes som mere rett, enn noe annet. Og det gir jo egentlig ikke helt rom for at man kan være seg. Så vær deg sier jeg, de du trenger finner deg. De som tror de er bedre, trenger ikke du. lykke til
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #17 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har dere noe til felles i det hele tatt? Anonymkode: a0acd...19b Ja, flere ting 😊 Anonymkode: d9ee6...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå