AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Har søkt en praktisk jobb i forsvaret og skal på "seleksjon" - hvor vi skal ha med det vi trenger av tøy mv. Det er også et muntlig jobbintervju. Hva slags klær trenger man der, tror dere? Noen med erfaring fra forsvaret som kan si noe om dresscode på et slikt intervju? Tipper hettegenser og joggebukse blir for casual? Anonymkode: 7f432...4f3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 kanskje si noe om stilling siden det er "seleksjon som krever at du har med tøy" ? Personlig ville jeg tatt med det jeg bruker til vanlig om det ikke var en stilling som "gymlærer" som krevet treningstøy osv.. Anonymkode: cc5d1...d16
Ullvott Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Jeg har vært på vanlig muntlig intervju til en sivil stilling i Forsvaret. Da gikk jeg for helt nøytrale hverdagsklær. For meg var det en mørk bukse og en ganske enkel bluse/topp. Jeg fikk jobbtilbud, så jeg kunne umulig ha gjort helt feil klesvalg. Hva slags fysisk seleksjon man skal gjennom vil være avgjørende for hva slags tøy man tar med seg. Er det en praktisk yrkestest ville jeg tatt med meg arbeidsklær som er beregnet for yrket. Er det fysiske tester (styrke, utholdenhet osv) ville jeg tatt med meg treningstøy.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): kanskje si noe om stilling siden det er "seleksjon som krever at du har med tøy" ? Personlig ville jeg tatt med det jeg bruker til vanlig om det ikke var en stilling som "gymlærer" som krevet treningstøy osv.. Anonymkode: cc5d1...d16 Det er denne! https://www.forsvaret.no/jobb/ledige-stillinger/instruktor-militaer-idrett-og-trening Anonymkode: 7f432...4f3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Ville kanskje ringt/mailet og spurt om de ønsker at man stiller i treningstøy eller om det holder at man har det med seg. Om de sier ha det med seg ville jeg tatt på vanlige pene hverdagsklær. Pen bukse (ikke jeans) og skjorte om jeg var gutt, bluse/topp/enkel genser om jeg var jente. Og så tatt med treningstøy. Ber de dere møte i treningstøy ville jeg tatt med vanlige klær også tilfelle det er intervju etterpå og mulighet for å skifte, så man slipper sitte i svett treningstøy på intervju.. Anonymkode: d694a...c22
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 jeg hadde tatt med meg litt fint treningstøy. det står også krever at du har med tøy, så da regner jeg med at det er mulig å skifte. de vil vel teste ut de ulike søkerene i tråd med stillingen. Anonymkode: 4fd55...038
Ullvott Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er denne! https://www.forsvaret.no/jobb/ledige-stillinger/instruktor-militaer-idrett-og-trening Anonymkode: 7f432...4f3 I stillingsannonsen er det oppgitt hvilke fysiske krav som gjelder for stillingen, så hvis jeg skulle gjettet ville jeg trodd at seleksjonen blant annet ville innebære testing i disse kravene. I dette tilfellet treningstøy til inne- og utebruk, samt svømmetøy. Men altså: akkurat dette må det være lov å kontakte en av kontaktpersonene for å spørre om.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Påkledning er nok forventet, ja. Du mente kanskje "hva slags bekledning"? Jeg vet ikke om du er mann eller kvinne, men kle deg pent og normalt, ikke for stivt, men heller ikke collegegenser eller hettegenser. Skjorte om du er mann, en fin bluse om du er kvinne. Vanlige klær uten hull noe sted, rene og pene. Det er alt. Anonymkode: c1c14...04f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Påkledning er nok forventet, ja. Du mente kanskje "hva slags bekledning"? Jeg vet ikke om du er mann eller kvinne, men kle deg pent og normalt, ikke for stivt, men heller ikke collegegenser eller hettegenser. Skjorte om du er mann, en fin bluse om du er kvinne. Vanlige klær uten hull noe sted, rene og pene. Det er alt. Anonymkode: c1c14...04f Haha, ja påkledning er nok å forvente på de fleste intervjuer. Takk for korreksjon! haha. Anonymkode: 7f432...4f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå