AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 1 år. Vi har det veldig fint, men når han drikker oppstår det ofte store problemer. Han ENDRER personlighet i fylla, drar fra meg, har knust telefonen min, kastet ting på meg, kalt meg uendelig med stygge ting og vært en skikkelig drittsekk. Dette er bare når han drikker. Han har flere ganger hisset seg, reist seg opp og gått mot meg uten å gjort meg noe da jeg har holdt meg rolig. Øynene hans blir intens og mørke når han er full. Jeg har flere ganger sagt ifra om dette, og han lover å ikke drikke sprit men gjør dette likevel. Her om dagen hadde vi fest hjemme, og alt gikk bra. Plutselig kommer noen han kjenner inn døren, og virker helt normal. Etter 30 minutter begynner ene kompisen å hallusinere, slå rundt seg og oppføre seg helt merkelig (tydelig ruset). Jeg får da vite av kjæresten min at både min kjæreste og han har inntatt ett stoff hjemme hos oss, bak ryggen min. Jeg har sagt til kjæresten min at jeg går på flekken om han rører narkotika, og likevel har han altså gjort dette. Jeg får alle kastet ut, men han som hallusinerer står og hamrer på døren og vil inn igjen. Jeg ber han komme seg til helvete bort, og da kommer kjæresten min og tar tak i meg (ikke spesielt hardt). Jeg kjenner i det øyeblikket at begeret renner over for meg, og jeg tar tak i nærmeste gjenstand jeg finner (sko) og slår han i ansiktet så han blør neseblod. Jeg er så sjokkert og flau og kvalm av at jeg gjorde dette! Jeg går bort fra kjæresten min og plutselig blir jeg kastet ned i gulvet. Det gjør så vondt, og jeg løper ut. Neste dag kjenner jeg noe er alvorlig galt med håndleddet mitt, og jeg får konstantert at han har kastet meg så hardt i gulvet at håndleddet knakk. Jeg kjenner ikkje meg selv igjen, og ikke kjæresten min. Jeg forstår at han kastet meg i gulvet siden jeg slo han (noe jeg aldri har gjort i tidligere forhold og jeg blir redd meg selv av å tenke på det). Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Han er verdens snilleste person i hele verden, men når han drikker blir han helt idiot. Han har igjen lovet meg å ikke drikke mer, men jeg kjenner faktisk at det at jeg slo han er det som bekymrer meg mest. Hva bør jeg gjøre? Trenger jeg hjelp som har gjort dette? Ingen av oss er voldelig i edru tilstand, og jeg pleier heller aldri være det når jeg drikker. Jeg VET at dette ikke er noe han kommer til å gjøre igjen, og jeg vet også at jeg ALDRI kommer til å slå han igjen for det er helt motbydelig oppførsel av meg. Anonymkode: 21306...e31 1
Populært innlegg Carrot Skrevet 16. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 16. august 2021 Du forstår at han kastet deg i fulvet fordi du slo? Hvilken rasjonell person forsvarer vold på denne måten? Greit nok, du slo og det er IKKE greit, men det er heller ikke OK å svare på vold med mere vold. Jeg syns du skal holde truslene dine og gå. Dette kan det ikke komme noe godt ut av. 81
Momma Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Enkelte mennesker tåler ikke alkohol, kjæresten din er en av dem. Be ham om å kutte ut alkoholen helt, eller så får han pakke sakene sine. 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 16. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Han er verdens snilleste person i hele verden, men når han drikker blir han helt idiot. Rart hvordan så og si alle voldsutsatte partnere kommer med denne setningen. Alle de voldelige folkene er altså merkelig nok VERDENS SNILLESTE PERSON.......... Anonymkode: 69179...778 73
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rart hvordan så og si alle voldsutsatte partnere kommer med denne setningen. Alle de voldelige folkene er altså merkelig nok VERDENS SNILLESTE PERSON.......... Anonymkode: 69179...778 Men jeg er jo også en voldelig person som slår kjæresten min så han begynner å blø. Jeg klarer ikke å se på meg som noe bedre og vet han aldri hadde gjort dette dersom ikke jeg var voldelig først. Jeg blir helt kvalm av meg selv. Anonymkode: 21306...e31 5
Måneskinn Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Vel, du klikka og det skjønner jeg godt. Den slags oppførsel du ble vitne til er jo helt forkastelig - og du har også sagt at narkotika ikke er lov i ditt hjem, hvilket ikke ble respektert. Hvordan vet du at han ikke kommer til å gjøre dette igjen? Han har sagt før at han ikke skal drikke sprit mer og allikevel skjer det gang på gang... Tror du skal stikke fingeren i jorda, kjenne på hva som er bra og ikke. Du bør gjøre det du har sagt før, gå dersom han gjentar slike handlinger. Ikke bli fanget i et dårlig forhold. (jo, det er det dårlig forhold når partner drikker ting han ikke tåler og blir en drittsekk...) Gå, før noe verre skjer neste gang.. 13
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Du trenger hjelp ja, til å komme deg langt unna denne voldelige mannen. Anonymkode: a0ff3...818 23
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Momma skrev (2 minutter siden): Enkelte mennesker tåler ikke alkohol, kjæresten din er en av dem. Be ham om å kutte ut alkoholen helt, eller så får han pakke sakene sine. Han har lovet meg å ikke drikke alkohol mer, eller gå ut mer. De eneste gangene han kan drikke er om vi deler en flaske vin hjemme, og holder han ikke dette er forholdet ferdig. Det har jeg gjort helt klart for han. Anonymkode: 21306...e31 1
Måneskinn Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg er jo også en voldelig person som slår kjæresten min så han begynner å blø. Jeg klarer ikke å se på meg som noe bedre og vet han aldri hadde gjort dette dersom ikke jeg var voldelig først. Jeg blir helt kvalm av meg selv. Anonymkode: 21306...e31 du er ikke voldelig fordi du slo han en gang. Jeg forsvarer deg ikke akkurat, men kan forstå deg i den situasjonen som oppsto der og da Greit at du har samvittighetskvaler pga. dette - men se på hele situasjonen før du dømmer deg selv nord og ned. Av og til gjør man ting fordi man er frustrert og har fått nok - av og til gjør man ting fordi man er dust... Tror ikke du er dust, for å si det sånn 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 Håpe, håpe at det ikke skjer igjen? Anonymkode: f7f54...bfd
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg er jo også en voldelig person som slår kjæresten min så han begynner å blø. Jeg klarer ikke å se på meg som noe bedre og vet han aldri hadde gjort dette dersom ikke jeg var voldelig først. Jeg blir helt kvalm av meg selv. Anonymkode: 21306...e31 Det høres ut som om dere gjør hverandre verre. Du spør hva du bør gjøre, og vi sier AVSLUTT FORHOLDET! Anonymkode: a68fc...b0f 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Skrevet 16. august 2021 Måneskinn skrev (1 minutt siden): Vel, du klikka og det skjønner jeg godt. Den slags oppførsel du ble vitne til er jo helt forkastelig - og du har også sagt at narkotika ikke er lov i ditt hjem, hvilket ikke ble respektert. Hvordan vet du at han ikke kommer til å gjøre dette igjen? Han har sagt før at han ikke skal drikke sprit mer og allikevel skjer det gang på gang... Tror du skal stikke fingeren i jorda, kjenne på hva som er bra og ikke. Du bør gjøre det du har sagt før, gå dersom han gjentar slike handlinger. Ikke bli fanget i et dårlig forhold. (jo, det er det dårlig forhold når partner drikker ting han ikke tåler og blir en drittsekk...) Gå, før noe verre skjer neste gang.. Jeg vet ikke at han ikke kommer til å gjøre det igjen, men jeg vet at jeg går dersom det skjer igjen. Jeg hadde ALDRI trodd at han skulle ta narkotika, og jeg hadde sagt ifra flere ganger at dersom han rører noe sånt er jeg ferdig. Likevel gjorde han det og jeg ble så sinnsykt skuffet. Det var til og med poser med narkotika som var igjen her, og jeg har kjæledyr og hadde hun fått i seg noe hadde hun sannsynligvis død. Jeg gikk egentlig fra han dagen etterpå, ikke pga han kastet meg i bakken men pga narkotikaen og at det alltid blir slik når han drikker ofte (altså oppførselen hans). Men likevel er det vanskelig da jeg vet og kjenner meg trygg på at han ikke er slik edru. Han venter også på hjelp fra henvisning av lege for disse problemene når han drikker, og han lover å ikke røre alkohol mer annet enn når vi er hjemme sammen og skal kose oss med mat. Anonymkode: 21306...e31
Hannah80 Skrevet 16. august 2021 #15 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du trenger hjelp ja, til å komme deg langt unna denne voldelige mannen. Anonymkode: a0ff3...818 Hva med at hun slo han i ansiktet med en sko? De stiller temmelig likt, tenker jeg:) 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #16 Skrevet 16. august 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Hva med at hun slo han i ansiktet med en sko? De stiller temmelig likt, tenker jeg:) Hun reagerte på å bli tatt tak i av en mann som oppfører seg følgende; "Han ENDRER personlighet i fylla, drar fra meg, har knust telefonen min, kastet ting på meg, kalt meg uendelig med stygge ting og vært en skikkelig drittsekk." Vil si det er en normal fryktreaksjon. Anonymkode: a0ff3...818 35
Carrot Skrevet 16. august 2021 #17 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gikk egentlig fra han dagen etterpå, ikke pga han kastet meg i bakken men pga narkotikaen og at det alltid blir slik når han drikker ofte (altså oppførselen hans). Men likevel er det vanskelig da jeg vet og kjenner meg trygg på at han ikke er slik edru. Han venter også på hjelp fra henvisning av lege for disse problemene når han drikker, og han lover å ikke røre alkohol mer annet enn når vi er hjemme sammen og skal kose oss med mat. Anonymkode: 21306...e31 du kødder nå? Hva er som gjør det "litt vanskelig" i denne situasjonen egentlig? Alle "er snill når...." poenget er at dere sammen ikke er en god greie for noen av dere slik det er nå. 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #18 Skrevet 16. august 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Hva med at hun slo han i ansiktet med en sko? De stiller temmelig likt, tenker jeg:) Ja er nettopp dette jeg også føler. Jeg er jo ikke noe bedre, min oppførsel er jo vemmelig! Jeg forstår ikke hvordan jeg hadde dette inni meg. Æsj blir dårlig av å tenke på det. Jeg vet jo at han ikke hadde kastet meg i bakken om jeg ikke slo han, selv om han selvfølgelig ikke burde gjort dette uansett Anonymkode: 21306...e31 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #19 Skrevet 16. august 2021 Dette må jeg visst ha inn med teskje: hvordan er dette motbydelig av DEG? Man blir redd i sånne situasjoner. Anonymkode: ddf8b...93d 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #20 Skrevet 16. august 2021 Carrot skrev (Akkurat nå): du kødder nå? Hva er som gjør det "litt vanskelig" i denne situasjonen egentlig? Alle "er snill når...." poenget er at dere sammen ikke er en god greie for noen av dere slik det er nå. Det er jeg helt enig i, og jeg forstår godt hva du mener. Det er derfor han har måttet love meg å ikke drikke alkohol mer, og han vet at jeg går dersom han ikke klarer å holde dette . Han har alkoholikere i familien og har oppsøkt hjelp for dette, men venter fortsatt på å få komme til. Han har til og med forklart situasjonen til foreldrene og lovet de det samme Anonymkode: 21306...e31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå