Gå til innhold

Hvorfor ser røyking så kult på gamle bilder samtidig som at det ikke ser kult på vanlige folk nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo litt pussig🤣

D8B697D8-742E-4E69-9AED-4977B097CE00.jpeg

9A68786E-6B4A-4A05-A4E4-95A43B640A78.jpeg

254781A9-363A-4FAB-ACAA-6BE3E919DE6E.jpeg

Anonymkode: 49aef...cf6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm godt spørsmål. Kanskje fordi vi vet mye mer om hvor skadelig det er nå i dag. Før i tiden visste man ikke skadeomfanget, og røyken ble sett på nærmest som en forlenget kroppsdel. Man røyker overalt, kokken på kjøkkenet sto med røyken i kjeften liksom. Og det var også sexy og sensuelt med kvinner som røyket. Ser man på bilder av røykende i dag så er jo det første som dukker opp i mitt hode "kreft, kullsorte lunger, dårlig kondis, røykhoste, røykånde, tidlig død - 

Anonymkode: ced86...ea5

• Liker 3
Skrevet

Fordi det bare er bermen igjen av røykere. De som tviholder på røyken, gjerne røyker mye, med et utseende deretter.

Anonymkode: cda64...d31

• Liker 4
Skrevet

Lady Gaga holder stilen 😋

lady-gaga-smoke.gif

• Liker 2
Skrevet

Det er dette med "alt til sin tid".  Man kan jo ofte beundre biler, hus, klær, eller vaner for den saks skyld fra en annen tidsepoke, men det betyr ikke at man vil ha det selv i dag, og hvis man ser noen som faktisk har eller gjør noe veldig gammeldags i dag, virker det litt pussig.

Så er vi mer opplyste nå og vet hva røyking fører til. Dessuten kjenner man ikke røyklukten på bilder. Man kjenner jo ikke den gamle, inngrodde røyklukten som de innrøykte kjekkasene sannsynligvis var omgitt av både i bil og hus. For ikke å snakke om klærne ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det bare er bermen igjen av røykere. De som tviholder på røyken, gjerne røyker mye, med et utseende deretter.

Så du mener 1/2 av befolkningen i "den tredje verden" tilhører bermen?

Skrevet
Hannah80 skrev (2 timer siden):

Lady Gaga holder stilen 😋

lady-gaga-smoke.gif

Hun røyker ikke. Hun tar røyk i munnen og slipper den ut igjen. Ser tåpelig ut.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det vises ikke på meg at jeg er en røyker! (Fått hørt det mange ganger, og er jo enig, huden min er glatt og fin den, ingen rynker, ingen gusten hud). Og legene sier lungene mine ikke ser ut som en røykers. Likevel har jeg røyka siden tenårene. Har riktig nok fått litt røykhoste nå, og har dermed valgt å ta steget mot å slutte. 

Anonymkode: 850cc...40f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det vises ikke på meg at jeg er en røyker! (Fått hørt det mange ganger, og er jo enig, huden min er glatt og fin den, ingen rynker, ingen gusten hud). Og legene sier lungene mine ikke ser ut som en røykers. Likevel har jeg røyka siden tenårene. Har riktig nok fått litt røykhoste nå, og har dermed valgt å ta steget mot å slutte. 

Anonymkode: 850cc...40f

Samme her, folk tror det ikke før jeg sier det til dem. Lungekapasiteten ligger i det øvre sjiktet sist jeg sjekket, og veninnene mine som elsker sol og solarium har langt flere rynker enn meg.

Anonymkode: 7efa0...40d

• Liker 1
Skrevet
OlsenHansen skrev (41 minutter siden):

Hun røyker ikke. Hun tar røyk i munnen og slipper den ut igjen. Ser tåpelig ut.

Joda. Men poenget var at Lady Gaga er en røyker 😋

Skrevet

Røyking ser fortsatt kult ut 🙂

B9D53F93-18F8-4BC7-A199-DE62BCE7063F.jpeg

3948991A-8246-4E9E-886B-82BD9BCCDA44.jpeg

73DC4947-FC00-45D8-97FC-8F83C25A09CE.png

D1159B99-7021-4131-97B6-8E21E2D45770.jpeg

Anonymkode: 8f412...5d0

• Liker 2
Skrevet

Det ser fortsatt kult ut på de rette folka. En sliten trebarnsmor som står utafor nav i joggingsen og sigger ser selvsagt ikke kul ut, men fine folk kler det fortsatt, de utgjør bare en mindre andel av de som røyker nå. 

Anonymkode: 4ffb5...b39

Skrevet

Har nok noe med at de tidligere generasjonene var kulere, det skjedde et skifte etter gen x, som nok var den kuleste generasjonen i menneskets historie.Etter det så har det vært skikkelig skralt.

Anonymkode: a3625...db3

• Liker 3
Skrevet
On 8/18/2021 at 8:42 PM, AnonymBruker said:

Har nok noe med at de tidligere generasjonene var kulere, det skjedde et skifte etter gen x, som nok var den kuleste generasjonen i menneskets historie.Etter det så har det vært skikkelig skralt.

Enig i at gen x nok er de kuleste som har levd i moderne tid, i sum kvinner+menn. Det var en del veldig kule menn på 30-50 tallet og, men da hadde ikke damene tatt helt av enda. 

Men røyk er kult sammen med kule mennesker, selv om det er noe dritt... 

Anonymkode: ec9bb...84a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 20.42):

686A6180-528A-4B56-BB00-8E01C9AD8348.jpeg

7B3EF27A-BB03-4468-9E7A-C9FB38539445.jpeg

Anonymkode: 49aef...cf6

• Liker 1
Skrevet

For noe tull. Røyking har ALDRI sett kult ut.

Hilsen Eks røyker.

Anonymkode: ab893...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...