AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Hei, Jeg er på ferie med typen og han klager på så mye at jeg blir mer og mer irritert for hver lille ting. Han er vant med å leie en Airbnb men nå er vi på hotellferie, veldig fint hotell, vel og merke - rett ved stranden med all inklusive. Det var jeg som fant hotellet da han ikke hadde tid til å se med meg. Vi har utsikt til havet og bassenget. Når han kom sa han at han følte seg «nøytral» , begge slitende vel og merke - men jeg ble helt lamslått av utsikten. Videre klager han på maten, kan være at han ikke drikker om drinken fordi den ikke er god nok. Maten er veldig variert, de har egne kokker overalt og maten lever opp til 5 stjerner til tross for at hotellet er 4. Spiser ikke opp pannekaken fordi sjokoladen på pannekaken ikke er «nutella». 60 % av småklaging på et eller annet. Vil legge seg klokken 23.00 - vi er 27 år begge to. Klager på solsengene jeg finner, har blitt sånn nå at jeg kan forutse hva han kommer til å klage på. Morsomme er at han er tysk. Leste anmeldelsene på hotellet fra gjestene, og de fleste var irriterte seg over tyskerene fordi de var så «frekke” - Til min store skrekk passer han rett inn i stereotypen. Han vil at vi skal snakke mer tysk men jeg vil helst av vi snakker engelsk da jeg nesten blir litt flau. Jeg har lyst til å si til han at nå må han f*** meg slutte å klage men er redd for å skape dårlig stemning, at han føler han ikke kan prate til meg om sin misnøye. Anonymkode: 6c644...3a8 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Høres ut som om han er tre år. Er han sånn hjemme også? Synes godt du kan reagere, så kan han drite i å "dele sin misnøye", evt. syte som en treåring. Anonymkode: 7f1c1...ebc 13
Carrot Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 jeg skjønner at du er frustrert men hva med å si det, når han klager - at du ikke har forståelse for klagingen, altså ikke sånn "slå ned på" men sånn" Jeg skjønner ikke problemet??" 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Tror du bør si slutte å klage. Hva er det verste som kan skje? Mer klaging? Anonymkode: c6b2b...e4f 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Han høres veldig barnslig og sutrete ut. Jeg hadde nok satt han på plass og sagt at hvis det er så ille, så får han reise hjem igjen, sånn at du kan kose deg alene der nede. Hvis du vil være med diplomatisk og unngå at han blir altfor sur, kan du si at du syns det ødelegger feriestemningen for deg når han klager og om dere ikke heller kan prøve å kose dere og gjøre det beste ut av det. Anonymkode: b03a0...91f 14
nomore82 Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Og dette skjedde plutselig over natten? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som om han er tre år. Er han sånn hjemme også? Synes godt du kan reagere, så kan han drite i å "dele sin misnøye", evt. syte som en treåring. Anonymkode: 7f1c1...ebc Nei, har ikke merket at det var så voldsomt som det er nå. Jeg er egentlig litt skuffet da jeg føler det nesten er litt blærete å arrogant å klage på en ferie som de fleste kunne drømt om. Jeg aldri vært på et så fint sted og hvis jeg var her med min familie, hadde vi smilt fra det minuttet vi kom her fordi det er virkelig utrolig vakkert her. Er ikke vant med slik klaging. TS Anonymkode: 6c644...3a8 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Jeg ville nok sagt som sant hadde vært at jeg ble så negativt påvirket og sur av klagingen at han måtte holde det for seg selv. Jeg orker ikke konstant klaging. Dårlig humør smitter, selv om han ikke innser selv at han påvirker deg. Selv om han tror han er blid, så vil en sur stemme smitte med dårlig stemning. Si ifra før du blir så irritert at du snakker på en ufin måte tilbake. Anonymkode: 9eb25...f73 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 nomore82 skrev (2 minutter siden): Og dette skjedde plutselig over natten? Ja, egentlig.. startet med at han ikke sa noe på utsikten når vi kom her, så har det vært ting hele tiden. I går startet det med var det at det ikke var blå himmel , at han håpet sola kom frem snart. Dette nevnte han kanskje 3 ganger. Jeg roterte oss til andre solsenger fordi det blåste litt (noe han klaget på) Da mente han at de andre solsengene var mye bedre. Ts . Herfra har det vært små veldig irriterende kommenterer hele tiden. Anonymkode: 6c644...3a8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville nok sagt som sant hadde vært at jeg ble så negativt påvirket og sur av klagingen at han måtte holde det for seg selv. Jeg orker ikke konstant klaging. Dårlig humør smitter, selv om han ikke innser selv at han påvirker deg. Selv om han tror han er blid, så vil en sur stemme smitte med dårlig stemning. Si ifra før du blir så irritert at du snakker på en ufin måte tilbake. Anonymkode: 9eb25...f73 Takk! Skal si det akkurat slik! TS Anonymkode: 6c644...3a8 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 Carrot skrev (13 minutter siden): jeg skjønner at du er frustrert men hva med å si det, når han klager - at du ikke har forståelse for klagingen, altså ikke sånn "slå ned på" men sånn" Jeg skjønner ikke problemet??" Dette har jeg gjort! Jeg har også dratt opp hvor privilegerte vi er som kan dra på en så fin ferie og at vi bør nyte det da det er mye dritt som foregår i verden nå . Så at den ene ostebiter du tok nå, at den er litt tørr er et idiotisk problem (med et smil om munnen og i en fin Tone vel og merke) - sa jeg til han i går. Men it continues today! TS Anonymkode: 6c644...3a8
Virrevirrevapp Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 Kanskje det er derfor han liker Airbnb? Da får han Nutella og riktig form på pannekakene fordi han ordner alt sjøl. Er sikkert bortkasta å bo på hotell med ham, bedre å leie et sted med fin utsikt og ordne all maten sjøl. Hvis han er tysk er det nok mer verdi for pengene i hans øyne. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Skrevet 16. august 2021 Jeg hadde sagt i fra om at nå er det nok! Og sagt at han kunne reise hjem hvis han ville, men at jeg planlegger å kose meg resten av ferien! Anonymkode: 19bd3...947 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #15 Skrevet 16. august 2021 Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Kanskje det er derfor han liker Airbnb? Da får han Nutella og riktig form på pannekakene fordi han ordner alt sjøl. Er sikkert bortkasta å bo på hotell med ham, bedre å leie et sted med fin utsikt og ordne all maten sjøl. Hvis han er tysk er det nok mer verdi for pengene i hans øyne. Da hadde jeg som hans kjæreste sørger for at HAN ordnet maten! Noe av poenget med ferie er å få ting servert spør du meg! Anonymkode: 19bd3...947 5
Drizzt Skrevet 16. august 2021 #16 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei, Jeg er på ferie med typen og han klager på så mye at jeg blir mer og mer irritert for hver lille ting. Han er vant med å leie en Airbnb men nå er vi på hotellferie, veldig fint hotell, vel og merke - rett ved stranden med all inklusive. Det var jeg som fant hotellet da han ikke hadde tid til å se med meg. Vi har utsikt til havet og bassenget. Når han kom sa han at han følte seg «nøytral» , begge slitende vel og merke - men jeg ble helt lamslått av utsikten. Videre klager han på maten, kan være at han ikke drikker om drinken fordi den ikke er god nok. Maten er veldig variert, de har egne kokker overalt og maten lever opp til 5 stjerner til tross for at hotellet er 4. Spiser ikke opp pannekaken fordi sjokoladen på pannekaken ikke er «nutella». 60 % av småklaging på et eller annet. Vil legge seg klokken 23.00 - vi er 27 år begge to. Klager på solsengene jeg finner, har blitt sånn nå at jeg kan forutse hva han kommer til å klage på. Morsomme er at han er tysk. Leste anmeldelsene på hotellet fra gjestene, og de fleste var irriterte seg over tyskerene fordi de var så «frekke” - Til min store skrekk passer han rett inn i stereotypen. Han vil at vi skal snakke mer tysk men jeg vil helst av vi snakker engelsk da jeg nesten blir litt flau. Jeg har lyst til å si til han at nå må han f*** meg slutte å klage men er redd for å skape dårlig stemning, at han føler han ikke kan prate til meg om sin misnøye. Anonymkode: 6c644...3a8 Du må si det du har tenkt å si og blir det dårlig stemning får han finne seg et sted med Airbnb og du forblir på hotellet. Hotellet høres bra ut ut fra din beskrivelse, Jeg tror ikke jeg ville orket være med en slik person ... 10
Zooey Skrevet 16. august 2021 #17 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville nok sagt som sant hadde vært at jeg ble så negativt påvirket og sur av klagingen at han måtte holde det for seg selv. Jeg orker ikke konstant klaging. Dårlig humør smitter, selv om han ikke innser selv at han påvirker deg. Selv om han tror han er blid, så vil en sur stemme smitte med dårlig stemning. Si ifra før du blir så irritert at du snakker på en ufin måte tilbake. Anonymkode: 9eb25...f73 Jeg støtter denne. Mikro-aggresjon er slitsomt i store mengder. Antageligvis tenker han ikke over hvordan det påvirker deg. Derfor bør du være tydelig på det og hva du ønsker han skal gjøre annerledes. 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #18 Skrevet 16. august 2021 Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Kanskje det er derfor han liker Airbnb? Da får han Nutella og riktig form på pannekakene fordi han ordner alt sjøl. Er sikkert bortkasta å bo på hotell med ham, bedre å leie et sted med fin utsikt og ordne all maten sjøl. Hvis han er tysk er det nok mer verdi for pengene i hans øyne. Ja, vi har alltid hatt Airbnb og her er han veldig fornøyd. Det var alltid han som bestemte at vi skulle ha Airbnb. Nå fant vi faktisk ut at det ville bli like dyrt å ha hotell med all inclusive (til min store glede) som å leie en Airbnb og gå ut å spise - der vi er nå. Derfor valgte vi all inclusive. Jeg syntes det bare blir så fisefint😂 Her får han servert goromet mat, egne kokker, 10 forskjellige deserter , alt av mulige drinker , to store bassenger og en Strand. Altså.. føler nesten at han klager på trass. TS Anonymkode: 6c644...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #19 Skrevet 16. august 2021 Zooey skrev (2 minutter siden): Jeg støtter denne. Mikro-aggresjon er slitsomt i store mengder. Antageligvis tenker han ikke over hvordan det påvirker deg. Derfor bør du være tydelig på det og hva du ønsker han skal gjøre annerledes. Ja, jeg skal ta en prat med han ved neste klagerunde om sikkert 2 timer. TS Anonymkode: 6c644...3a8 4
Virrevirrevapp Skrevet 16. august 2021 #20 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, vi har alltid hatt Airbnb og her er han veldig fornøyd. Det var alltid han som bestemte at vi skulle ha Airbnb. Nå fant vi faktisk ut at det ville bli like dyrt å ha hotell med all inclusive (til min store glede) som å leie en Airbnb og gå ut å spise - der vi er nå. Derfor valgte vi all inclusive. Jeg syntes det bare blir så fisefint😂 Her får han servert goromet mat, egne kokker, 10 forskjellige deserter , alt av mulige drinker , to store bassenger og en Strand. Altså.. føler nesten at han klager på trass. TS Anonymkode: 6c644...3a8 Han liker nok ikke denne typen ferie med alt servert. Ikke alle gjør det, de føler de mister kontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå