Gå til innhold

Hva mener du man bør ha av inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nysgjerrig bare, hva tenker dere er minimum samlet inntekt en husholdning med 2 barn bør ha? La oss si bo kostnader er på 18 000 (lån, strøm og Internett). 

Anonymkode: 33067...ce0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50k i måneden utbetalt gir en grei levestandard i dette tilfellet

Anonymkode: 39cdf...779

Skrevet

Som kvinne: 23k. Slik at hun kan betale for sin livsstil.

Som mann: 50-60k, minst. Slik at han kan betale for både hans og hennes livsstil.

Anonymkode: 96ae5...19f

• Liker 2
Skrevet

Nok

Anonymkode: abfee...dca

Skrevet

Jeg vil nok også si samlet min. 50.000,- etter skatt.

Vi har noe høyere bokostnader, ca 23.000,- og har utbetalt ca 70.000,- tilsammen. 
Vi har komfortabel økonomi, kan unne oss det vi vil og sparer en del, men det er ikke noe overdrevent luksus. Vi kunne gått litt ned i levestandard og sparing om det var nødvendig.

Anonymkode: 03c3a...25d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene med 40.000 og samme bokostnader, med kun ett barn (og han er riktignok 2). Det går helt fint det, men det hadde selvsagt vært mye bedre med 10.000 ekstra. Da hadde vi levd godt.

Anonymkode: c2fb4...d34

• Liker 1
Skrevet

Vi har 800 000,- samlet i året. Kunne aldri fått mer enn ett barn. Synes man minimum bør ha en million i årslønn om man skal ha flere barn. 

Anonymkode: 3bba2...821

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har 800 000,- samlet i året. Kunne aldri fått mer enn ett barn. Synes man minimum bør ha en million i årslønn om man skal ha flere barn. 

Brutto eller netto?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor?

Skrevet

Det varierer veldig etter hvor man bor og dermed hvilke utgifter man har ift lån, bil, bom osv. Men jeg tjener 615.000 og samboer 514.000 og har godt med penger til overs etter alle faste utgifter. 

Anonymkode: f195e...abc

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Et greit liv:  nok til utgiftene + 10.000xpersoner i husstanden.  Jeg har god erfaring med den formelen, alene og med familie.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Vi har 17.000 kr totalt innkludert bostøtte,barnetrygd og barnebidrag. Det er en voksen og ett barn. Det er hvertfall lite.

Anonymkode: d6c0d...3d9

• Liker 1
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Et greit liv:  nok til utgiftene + 10.000xpersoner i husstanden.

Jeg synes det høres veldig mye ut med 10 000 pr pers pr mnd! Vi er 4,5 i familien, og 45000 etter at alle utgifter er betalt verken har vi, eller trenger vi

Anonymkode: c88cc...ad0

• Liker 1
Skrevet

image.thumb.png.145ca341ad3756e5057445931da23aa3.png

Anonymkode: a2195...77c

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det høres veldig mye ut med 10 000 pr pers pr mnd! Vi er 4,5 i familien, og 45000 etter at alle utgifter er betalt verken har vi, eller trenger vi

Anonymkode: c88cc...ad0

Det avhenger jo av så mye. Noen klarer seg med mindre, og andre synes det er lite.  Jeg synes det gir frihet til å kunne være litt impulsiv og spare noen kroner.  Skulle gjerne ønske meg mer selv, så jeg kunne ha hjulpet de voksne barna mine litt mer.

Skrevet
Applehead skrev (22 minutter siden):

Hvorfor?

Fordi det er slik man skaper formuer - de som vet hva penger har å si for livskvaliteten får alltid så få barn at velferden i familien øker. Det er også greit å som forelder ta ansvar nok til at dersom ett eller flere barn ikke er i stand til å fø seg selv eller fungere i hverdagen så er man (som den som har født dem inn i verden) i stand til å tilby dem en helt ok livskvalitet. Det fordrer penger. 

Tenk enkelt på det: dine besteforeldre etterlater sitt ene barn 2 mill. Det ene barnet gifter seg og får ett barn, som det etterlater 2 mill pluss egne opptjente 2 mill. Neste generasjon har nå 4 mill - altså økt velstand. Hadde begge generasjoner fått 2 barn ville hvert barn fått 1 mill - altså nedgang i velstand. Veldig enkelt regnestykke som alle burde gjort seg.

Anonymkode: 271ad...31d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt nysgjerrig bare, hva tenker dere er minimum samlet inntekt en husholdning med 2 barn bør ha? La oss si bo kostnader er på 18 000 (lån, strøm og Internett). 

Det kommer jo ann på ting som boligforsikring, bilforsikring, helseforsikringer, barneforsikringer, hvordan spiser man (hjemmelaget eller fastfood) hvor mange telefoner med abb man trenger, alder på barn mtp aktiviteter osv osv.. 

Litt lite informasjon syns jeg for å ha en mening egentlig.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Brutto eller netto?

TS

Man snakker selvfølgelig alltid om brutto. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

image.thumb.png.145ca341ad3756e5057445931da23aa3.png

Anonymkode: a2195...77c

For eksemplet her mangler det 6000 til barnehage/SFO de neste 5 årene.

Og så var det feriebudsjett da? Og bil - mange må ha det med to barn.

Anonymkode: ba0cb...921

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For eksemplet her mangler det 6000 til barnehage/SFO de neste 5 årene.

Og så var det feriebudsjett da? Og bil - mange må ha det med to barn.

Anonymkode: ba0cb...921

Ferie er det ingen som MÅ ha! 

Anonymkode: d6c0d...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...