AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Har hatt ett langt forhold tidligere og opplevde også den gang at jeg er av den sjalu typen. Det er et trekk jeg helst ikke vil dyrke eller vise andre 😑 vil bli kvitt det! Nå har jeg en ny kjæreste og vi er enda i bli kjent-fasen... Situasjonen er sånn at han omgås mange kvinner i jobbsammenheng, noe jeg ikke er vant til at partneren min gjør. Av og til kjenner jeg at det går "en kule varmt" inne i meg. Jeg vet ikke helt hva det bunner i... Jeg stoler egentlig på ham. Men sjalusi er noe jeg fort kan plages av uansett. Jeg har sagt ifra at jeg kan bli ukomfortabel med visse ting, men jeg vil ikke fremstå kontrollerende og sykt usikker. Hvis jeg blir sjalu kan jeg føle for å trekke meg tilbake, og jeg vil ikke være sånn! Dere andre som er av sjalutypen: Hvordan tar dere grep om dere selv når dere blir sjalu??? Anonymkode: 66992...1e7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Jeg stopper opp, tar en timeout,trekker pusten og gjenkjenner problemet,som er min sjalusi. Ikke alltid like lett, men bedre enn å bare koke over. Anonymkode: 14713...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Finne ut hva det bunner i? Hvorfor denne usikkerheten, og jobb med det. Selv kjenner jeg også på sjalusi, og sier ofte til meg selv at det er meg - ikke han som gjør noe galt. Det er vanskelig å stole 100% på noen, når man hører så mye rart ift utroskap. Men siden han viser meg tillit, lar meg snakke om min usikkerhet og gjør sitt for at jeg skal føle meg trygg, så blir det mindre og mindre av det. Anonymkode: be84c...bb7 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt ett langt forhold tidligere og opplevde også den gang at jeg er av den sjalu typen. Det er et trekk jeg helst ikke vil dyrke eller vise andre 😑 vil bli kvitt det! Nå har jeg en ny kjæreste og vi er enda i bli kjent-fasen... Situasjonen er sånn at han omgås mange kvinner i jobbsammenheng, noe jeg ikke er vant til at partneren min gjør. Av og til kjenner jeg at det går "en kule varmt" inne i meg. Jeg vet ikke helt hva det bunner i... Jeg stoler egentlig på ham. Men sjalusi er noe jeg fort kan plages av uansett. Jeg har sagt ifra at jeg kan bli ukomfortabel med visse ting, men jeg vil ikke fremstå kontrollerende og sykt usikker. Hvis jeg blir sjalu kan jeg føle for å trekke meg tilbake, og jeg vil ikke være sånn! Dere andre som er av sjalutypen: Hvordan tar dere grep om dere selv når dere blir sjalu??? Anonymkode: 66992...1e7 For meg hjalp det å finne tryggheten i meg selv. Jeg sliter faktisk med tillit til andre, men jeg er trygg på at jeg klarer å være alene om noe dumt skjer. Det å vite at jeg kan ikke styre hva et annet menneske foretar seg, uansett hvor mye kontroll jeg har, hjelper meg. Jeg var gjennom utroskap i fjor, der min daværende samboer lå med sin eks på fylla. Han kom hjem og fortalte hva han hadde gjort. Han angrep meg for at graviditeten ble hard for han. Jeg hadde følt usikkerhet og sjalusi lenge. Jeg hadde vært kontrollerende rimelig lenge. All den kontrollen, ringe og sende han melding mens han var ute, det hjalp ikke. For meg ble jeg kvitt behovet for kontroll av dette. Så den store medisinen er å bli trygg på seg selv, tror jeg. Anonymkode: b3858...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå