Gå til innhold

Sensitiv informasjon på gammel telefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fire gamle smarttelefoner jeg ikke tør kvitte meg med fordi jeg ikke husker hva de inneholder av bilder og personlig data. Jeg klarer ikke å få liv i dem og slettet innholdet fordi jeg ikke har lader til dem. Hvis jeg knuser dem kraftig før jeg kaster dem i el-avfall, kan noen smarte datakyndige folk likevel klare å finne, evt misbruke innholdet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst Hjelp. Den ene har batteriet blåst seg opp på. Er redd den skal eksplodere og ta fyr eller noe.

Skrevet

Det er absolutt en sjanse for at telefonen eksplodere. Jeg så det skje med en gammel pc. 

Knus dem med en hammer og lever dem til en gjenvinningsstasjon. Der har de eget elavfall som blir destruert på riktig måte. 

Anonymkode: d11b0...a4c

Skrevet

Det er mye større risiko for at batteriet skal ta fyr enn at noen skal rekonstruere gamle data fra en random mobiltelefon. Det leveres inn titusener av gamle mobiler hvert eneste år. Tror du seriøst at interessen for hva som finnes på hver og en av dem er stor? 

Anonymkode: ed424...1cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mye større risiko for at batteriet skal ta fyr enn at noen skal rekonstruere gamle data fra en random mobiltelefon. Det leveres inn titusener av gamle mobiler hvert eneste år. Tror du seriøst at interessen for hva som finnes på hver og en av dem er stor? 

Anonymkode: ed424...1cd

Ser logikken. Men det finnes mange raringer der ute som sikkert har glede av  noe slikt 😅 

Skrevet

Ta ut batterier, knus telefonen med en hammer og lever inn til gjenvinningsstasjon

Anonymkode: 260dd...16e

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Knus dem med en hammer og lever dem til en gjenvinningsstasjon

Husk å ta ut batteriet først, ellers risikerer du både litiumbrann og lekkasje fra batteriet når du denger løs med hammer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...