AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Har du et sted du stadig kommer tilbake til? Et sted du har vært 10 år på rad på ferie fordi du trives så godt der? Eller MÅ du ha nye sted og spenning hver gang? Anonymkode: 0e9c3...c6a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Liker nye steder, men av en eller annen grunn havner vi ofte innom en by i Finland nesten hber sommer på et eller annet tidspunkt. Ikke i år da, pga reiserestriksjonene 😕 Det er veldig fint der, og vi er kjent der, gode treningsforhold, "faste" spiseplasser osv... Anonymkode: 3427e...d6c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Må alltid på nye plasser. Kan dea til samme landet flere ganger, men må på en ny destinasjon. Det er så mange land og steder å utforske, at livet er for kort til å reise tilbake til samme plassen hver gang. Anonymkode: 02967...7f7 1
Kontorotta Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Ja takk, begge deler. Kjenner det er hoteller jeg gjerne vil tilbake til. Samtidig elsker jeg å oppleve nye steder. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Begge deler her også. Savner den tiden det var en selvfølge å få dra dit man ville, så lenge man hadde råd. Jeg har mange favorittsteder som jeg vil tilbake til hvis det åpner opp igjen. Men også flere nye spennende steder å oppdage. Får håpe det blir mulig. Anonymkode: 407c4...469
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 Jeg vil gjerne oppleve nye steder hver gang, men han liker godt å besøke steder vi har vært før. Derfor gjør vi litt av begge deler. Anonymkode: 7360d...99e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Mye faste steder, men som regel ikke samme ruta hver gang. Har vært mye på bilferie. Noen ganger har vi kun dratt til Tyskland og innom en bestemt park. Andre ganger har vi reist til Frankrike, Luxembourg og så innom parken i Tyskland. Da barna ble eldre (16 og17) ville de ennå innom High Chapparal i Sverige fordi det var der barndomsminnene deres lå. Anonymkode: b2aa3...1bd
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Vi har pleid å dra til øya Islay i Skottland om somrene. Ikke hvert eneste år, men i alle fall annenhvert år. Bare kjøreturen fra Edinburgh gjennom alle småbyene vi pleier å stoppe i, frem til fergeleiet, gjør at det bruser innimeg av forventning. Spise middag på samme puben. Handle inn haugevis med mat og god drikke på supermarkedet før ferjeleiet. Barna henter de samme påleggene som de er vant til fra tidligere ferier, som vi ikke har i Norge. Det er en egen hygge i nostalgi og gjenkjenning, og vi koser oss selv om det regner hele uka. Mannen kjenner etter hvet folk på whiskeydistilleriene. Barna elsker å gå på det samme museet, den samme lekeplassen, og se de samme seriene på engelsk barne-TV som vi så sist vi var der. På grunn av at vi ofte er i Skottland om sommeren, har vi ofte sydenferie i høstferien, slik at vi får litt sol og varme da, og slipper å stresse hvis det regner om sommeren. Anonymkode: e97bb...973
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Kombinasjonen. Besøker nye land og byer hvert år. Men har også byer jeg har beskt 20+ ganger, som London, og Køben. Og land jeg har vært i 10+ ganger bare på nye steder, som Spania og Italia. Anonymkode: 0a30c...65c
LeneXCII Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 Kontorotta skrev (På 16.8.2021 den 12.05): Ja takk, begge deler. Kjenner det er hoteller jeg gjerne vil tilbake til. Samtidig elsker jeg å oppleve nye steder. Skriver under på denne. Fordelen med kjente steder er at man bruker mindre tid på å finnet av saker og ting. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Tror den eneste plassen vi har vært flere ganger er Italia, fordi vi har hus der. Ellers har vi oppsøkt nye destinasjoner hvert år. Har vært i USA, Sør-Amerika, Australia, Asia, Europa. For noen år siden reiste vi fire måneder rundt i Asia. Vi har barn og tenker at de har godt av å se at utlandet ikke er ensbetydende med grillede skandinaviere på Kreta. Anonymkode: 8b30b...9a6
enkefru Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 For sommer, sol og avslapning, foretrekker jeg kjente, eller mer eller mindre kjente steder. Har noen greske øyer jeg veksler mellom... synes det er ålreit å være kjent, orientert osv. For byferier/storbyweekender liker jeg å utforske nye byer/steder, selv om jeg også har noen gjengangere der
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 Begge deler her også. Det er noe med roen som senker seg når vi ankommer vårt faste sted og lykken jeg alltid kjenner når vi er der. Samtidig som jeg elsker å opplever nye steder, og har mange byer/land på lista som jeg håper vi kommer til etter hvert. Husker jeg før tenkte at det måtte være kjedelig å dra til samme hotell og spise på samme restaurant, men det var visst før vi fant stedet vårt 😊 Anonymkode: 8d515...f79 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #14 Skrevet 21. august 2021 Liker å dra til nye steder. Det er alt for mange land og byer og steder jeg aldri har besøkt ennå, så vil ikke tilbake til samme plass. Anonymkode: 2bef7...c08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå