Gå til innhold

Hvorfor har samfunnet og menn dårlig syn på alenemødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man blir alenemor snur folk ryggen til deg, vanskeligere å finne jobb og leilighet, folk snakker nedlatende, menn oppfører seg dårlig, vanskelig å finne en ny mann. Why?? Skjønner ikke greia med det

Anonymkode: 176f8...8b6

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal menn med en alenemor til? Hun har jo allerede fått barna sine.

Så da blir det bare til at han arbeider og betaler for barna til en annen mann. Menn ønsker ikke å gjøre det. Menn ønsker egne barn.

Anonymkode: 74748...f96

• Liker 23
Skrevet

Jeg har virkelig aldri kjent på disse fordommene som alenemor, før jeg begynte å lese innlegg på Kvinneguiden… 

Anonymkode: 7bec5...174

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når man blir alenemor snur folk ryggen til deg, vanskeligere å finne jobb og leilighet, folk snakker nedlatende, menn oppfører seg dårlig, vanskelig å finne en ny mann. Why?? Skjønner ikke greia med det

Anonymkode: 176f8...8b6

Det har blitt et mer konservativt samfunn spesielt for kvinnene. Jeg er selv skilt. De første årene slet jeg. Men man har to valg enten å bli i et dårlig forhold eller å gå. Mange velger å bli på grunn av barna og økonomi men jeg synes ikke at vi kvinner skal godta alt av en mann. Det er i mine øyne feil. Hva slags forhold er det hvis det er mye krangling. Hvis den ene parten setter seg selv først og tar ikke hensyn til den andre så blir det uholdbart i lengden 

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

vanskelig å finne en ny mann

Selvsagt er det vanskeligere å finne en kjæreste om man er aleneforelder. Noe annet ville jo vært rart. Både fordi barnet tar det meste av tiden din, og fordi de fleste vil ha egne barn og ikke oppdra andres. Men jeg har uansett ikke inntrykk av at det er spesielt vanskelig for alenemødre å finne noen da strengt tatt.

Mener du at menn skal tvinges til å ha andre preferanser?

Anonymkode: 0208a...4dd

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så da blir det bare til at han arbeider og betaler for barna til en annen mann. Menn ønsker ikke å gjøre det. Menn ønsker egne barn.

Hvorfor velger da noen menn å gå inn i et forhold når de vet at hun har barn i fra tidligere forhold. De vil ikke ta ansvar men velger å være sammen med en som har barn i fra tidligere forhold så kan man ikke være så ego at man kun tenker på sine. Man tar et valg og det valget og det valget må man stå for. 

• Liker 2
Skrevet
TLR skrev (1 minutt siden):

Hvorfor velger da noen menn å gå inn i et forhold når de vet at hun har barn i fra tidligere forhold. De vil ikke ta ansvar men velger å være sammen med en som har barn i fra tidligere forhold så kan man ikke være så ego at man kun tenker på sine. Man tar et valg og det valget og det valget må man stå for. 

Man må ikke stå for valget, man kan ombestemme seg. Akkurat som at kvinner som har valgt å få barn med en dårlig mann kan ombestemme seg, og velge å gå, og bli alenemor.

Alle valg gir konsekvenser. 

Ganske naturlig at de fleste ikke vil i et forhold med noen med barn fra før - da får man jo alle de negative sidene ved å ha barn, men ingen av de positive.

Anonymkode: ffd92...be6

• Liker 5
Skrevet

Hadde mannen tatt ansvar hadde de vel ikke vært alenemødre??? Man vet ikke alltid hva man går til.

Anonymkode: cd6e5...f5c

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Godt at ikke alle tenker sånn. Jeg er alenemamma å ifjor sommer ble jeg kjent med en mann som likte meg for den jeg er,å nå har vi vært sammen i  over ett år. Han er kjempe flink med barnet mitt å ser ikke på han som er byrde. Begge to ønsker seg ett barn til så om alt går som det skal i noen år til fremover,så blir det nok en fellesbarn også.

Anonymkode: a721b...0dc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man må ikke stå for valget, man kan ombestemme seg. Akkurat som at kvinner som har valgt å få barn med en dårlig mann kan ombestemme seg, og velge å gå, og bli alenemor.

Alle valg gir konsekvenser. 

Ganske naturlig at de fleste ikke vil i et forhold med noen med barn fra før - da får man jo alle de negative sidene ved å ha barn, men ingen av de positive.

Anonymkode: ffd92...be6

Det finnes tilfeller der hun har barn i fra tidligere og når de får barn sammen så velger han kun å ta ansvar for sine egne selvom de er samboer eller gift. 

• Liker 2
Skrevet

Det er vel cirka en generasjon siden det var noe skamfullt ved det å være alenemor? Jeg tenker aldri over det

Anonymkode: 222df...efd

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vel cirka en generasjon siden det var noe skamfullt ved det å være alenemor? Jeg tenker aldri over det

Anonymkode: 222df...efd

Mulig det er sånn ute i verden, men inne på KG vil ingen menn ta i en alenemor med ildtang engang. Det er mitt inntrykk.

Anonymkode: bec6c...adc

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig det er sånn ute i verden, men inne på KG vil ingen menn ta i en alenemor med ildtang engang. Det er mitt inntrykk.

Det at en person er aleneforelder gjør isolert sett at hen er mindre attraktiv for de fleste. Det betyr ikke at man må være perfekt for å få kjæreste. Er ikke dette ganske innlysende?

Det blir litt som å si at kvinner ikke liker lave menn på KG, derfor kan ingen lave menn få kjæreste.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ingen på kg vil jo heller ta i ei barnløs dame over 30, heller. Hun er jo verpesyk og fy og fy

Anonymkode: 8d0ef...a35

• Liker 7
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det da ytterst få som sier. Det de sier, er at om de får valget, vil de velge en kvinne uten barn, fremfor en med. Akkurat dette gjelder nok for begge kjønn, og svært mange alenemødre skriver her på forumet at de enten ønsker en mann uten barn, eller faktisk krever det.

Anonymkode: 73757...33a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Interessant, da de fleste menn ser ut til å mene at de forsørger både barn og ekskone gjennom bidrag, det skulle dermed ikke være noe igjen å betale for en ny mann.

Anonymkode: d0a42...049

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er det da ytterst få som sier. Det de sier, er at om de får valget, vil de velge en kvinne uten barn, fremfor en med. Akkurat dette gjelder nok for begge kjønn, og svært mange alenemødre skriver her på forumet at de enten ønsker en mann uten barn, eller faktisk krever det.

Anonymkode: 73757...33a

Da har du ikke lest de samme trådene som meg 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det at en person er aleneforelder gjør isolert sett at hen er mindre attraktiv for de fleste. Det betyr ikke at man må være perfekt for å få kjæreste. Er ikke dette ganske innlysende?

Det blir litt som å si at kvinner ikke liker lave menn på KG, derfor kan ingen lave menn få kjæreste.

Det sa jeg da heller ikke?

Skrevet

Samfunnet ser vel ned på alle som gjør dårlige valg. Kriminelle, røykere, alkoholikere, narkomane og ja alenemødre. 

Anonymkode: e0f61...43b

• Liker 3
Skrevet

Hvor i all verden er det du vanker? For jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det du påstår. Var alenemor i 7 år og fikk jobb, leide leilighet i 5 av de årene og fikk bare god hjelp av alle rundt meg. Datet også, og traff til slutt drømmemannen som jeg giftet meg med. De som har hatt fordommer har uansett ikke vært en del av min omgangskrets, så jeg lurer på hvor du finner din?

Anonymkode: 05c22...ff5

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...