Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har siden juni i fjor prøvd å bli gravide. Han jobber til sjøs og vi mister derfor noen eggløsninger. Hos gyn fikk jeg beskjed om at dette kunne ta opptil 2,5 år pga hans jobb. Jeg jobber et stykke unna hjemme og har vært der noen år nå. Jobber i det offentlige. Kom over en jobb jeg virkelig kunne tenkt meg i samme kommune som jeg bor og fikk beskjed like før helgen at jobben er min om jeg ønsker. Idag testet jeg positivt og er gravid. Jeg har enda ikke sagt opp min nåværende jobb og ikke skrevet under på den nye.

burde jeg takke nei til nyjobben? Burde jeg si noe til sjefen der? Hjelp. Jeg er så utrolig glad for at det endelig var vår tur til dette eventyret. Når jeg begynner i ny jobb vil jeg være 18 uker påvei

Anonymkode: 0942a...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! 

Anonymkode: 7437d...b9c

• Liker 1
Skrevet

Kjør på. Så vidt jeg vet må du bare ha pensjonsgivende inntekt minst 6 av siste 10 mnd, det er ikke krav at det er hos samme arbeidsgiver :) Takk ja og si at du er gravid når du føler for det. Arbeidsgiver har ingen rett på å få vite det allerede nå. Kan jo alltids diskuteres om man bør si det, men som sagt ikke noe krav til å vite det :) 

• Liker 1
Skrevet

Ta den nye jobben hvis det er den du har lyst på! 

Vi kvinner må slutte å være så "samvittighetsfulle" over for arbeidsgivere. Graviditet og fødsel skal ikke være en hindring for jobbmuligheter! 

Anonymkode: 6eae7...a0a

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer med graviditet og gratulerer med ny jobb! Du tar selvsagt den nye jobben og så informerer du om graviditeten etterhvert. Dette er ikke noen katastrofe, og en profesjonell arbeidsgiver vet at det kan bli permisjoner på yngre medarbeidere. I det lengre perspektivet betyr ikke en permisjon eller to så mye.

Det må jo også være mye bedre for deg med en mann som er mye bortreist at du har en jobb nærmere hjemme? Du vil jo bli sittende med mye aleneansvar for barnet og har derfor behov for en enkel hverdagslogisitikk. Og en jobb du trives med. 

• Liker 1
Skrevet

Gå for jobben, ikke noe å tenke på :) Sånn er det når man ansetter en kvinne i fertil alder. Skjønner at du føler på det, men ville virkelig gått for jobben. Tenk så deilig med en jobb nærmere når du får barn også :) 

Anonymkode: f175d...d53

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble ansatt i ny jobb i februar med oppstart i august. Rett etterpå oppdaga jeg at jeg var gravid. (Noe jeg informerte ny jobb om i løpet av våren).

Så da jeg startet jobben i august var jeg over 7 måneder på vei.. 

Men det gikk helt fint. Jeg jobbet bare en måned før jeg gikk ut i permisjon,  noe som jeg syntes var ukomfortabel- men samtidig betydde det jo at jeg ikke var vanskelig å erstatte med en vikar. Det var jo ikke akkurat som om jeg satt inne med uerstattelig kunnskap om jobben. 😂 (sånn sett var det verre for jobben da jeg ble gravid igjen noen år senere. Da var jeg jo faktisk vanskelig å erstatte). 

Jeg var ikke høy i hatten da jeg kom tilbake til jobben etter permisjonen, jeg hadde jo så vidt vært der følte jeg. Men det gikk fint. Og jeg har jobbet der siden. 😊

Alle vet at om man ansetter folk under 40 så kan det bli barn. Det er noe alle arbeidsgivere er forberedt på. 

Ta den nye jobben. Du skal jo tilbake dit etter permisjonen. 

Anonymkode: 51dc5...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...