AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Kjenner du på dårlig samvittighet for at barnet/ barna er i barnehagen? For at du ikke er sammen med dem nok? Lurer du på om barnet/ barna egentlig har det bra når du ikke er der? Eller har du det bra på jobb og tenker at de har det bra/ bra nok? Anonymkode: 56425...11a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Nei. Jeg vet at gutten min elsker barnehagen, og jeg føler jeg har nok tid med ham etter jobb og i helgene. Anonymkode: 04d35...353 3
Gjest BethD Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Avogtil. Når jeg feks ikke er på jobb for en eller annen grunn … er jeg på jobb har jeg ikke det.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Nei, han har veldig korte dager, så ingen dårlig samvittighet. Regner med de som prioriterer jobb og har barna fulle dager, kjenner på litt skam. Anonymkode: c7850...c75 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, han har veldig korte dager, så ingen dårlig samvittighet. Regner med de som prioriterer jobb og har barna fulle dager, kjenner på litt skam. Anonymkode: c7850...c75 Nei, jeg gjør ikke det faktisk Anonymkode: 04d35...353 14
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Nei absolutt ikke. Han stortrives i barnehagen, har fått seg gode venner som han alltid blir glad for å se og leke med, og han er også glad i de som jobber i avdelingen hans. Gir dem alltid klem når jeg leverer ham. Han får ut masse energi, leker, går på turer, lærer veldig mye. Vi er så klart med ham og leker og går turer med ham vi og, men de har et ordentlig opplegg i barnehagen og det er fint at han får lekt masse med jevnaldrende 😁 Anonymkode: 9d8e5...6de 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 jeg kan absolutt kjenne på det, men samtidig vet at jeg tror barna mine har det bra der, og de lærer så utrolig mye jeg ikke har "kapasitet" til å lære. Og jeg elsker å jobbe å få litt "egentid" på jobb. men jeg greier ikke ta en fridag uten å ta de ut av barnehagen, jeg føler de fortjener fri like mye som meg. Så jeg sliter litt med de som tar den fjerde ferieuka og sender barna i barnehagen mens de selv har ferie, og de som har enda lengre ferie enn 4 uker om sommeren kjenner jeg det i hvertfall på. Så jeg sier jo ikke noe til de, og det kan godt hende barna storkoser seg i barnehagen, men jeg kommer nok ikke til å gjøre det selv. Anonymkode: 47889...c22 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, jeg gjør ikke det faktisk Anonymkode: 04d35...353 Om du leverer 7 og henter nærmere fem, bør du faktisk skamme deg litt. Anonymkode: c7850...c75 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Nei. Jeg vet at det beste for mitt barn er en mor med litt overskudd. Har en mann som er syk Anonymkode: 05831...078
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Ja, jeg kan kjenne på det. Barnet er 2 år, og fortsatt ikke der at hun har SÅ mye glede av andre barn eller viser så stor interessa av å leke med andre barn. Men jeg stoler på de ansatte og vet jo at hun har det bra og blitt tatt vare på. Samtidig er hun en veldig hjemmekjær og gjentar stadig at hun vil være hjemme med mamma og pappa (det kan være at vi skal gjøre andre ting i helger også) Men når vi først gjør noe annet, så koser hun seg jo veldig og sånn er det nok i barnehagen også. Men vi får til å gi henne realativt korte dager og mange besteforeldre som stiller gledlig opp med henting osv, så det hjelper på. Anonymkode: 804d1...f61
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, han har veldig korte dager, så ingen dårlig samvittighet. Regner med de som prioriterer jobb og har barna fulle dager, kjenner på litt skam. Anonymkode: c7850...c75 Omformulerte den siste setningen for deg slik at budskapet ditt kommer bedre frem: «jeg synes at de som ikke har barna like korte dager i barnehagen som jeg har bør skamme seg». 🙄 Anonymkode: 42286...186 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du leverer 7 og henter nærmere fem, bør du faktisk skamme deg litt. Anonymkode: c7850...c75 Nå gjør jeg ikke det, men det synes jeg ikke. Det er ikke så lett for alle å korte ned dagene, noen har ingen partner som kan bidra til henting/levering, har lang reisevei til jobb, osv. Det er du som bør skamme deg som dømmer folk i andre situasjoner enn deg selv. Fordi du er så heldig at du kan ha barnet ditt korte dager i barnehagen, så er du rimelig kort dersom du tror det er like enkelt for alle andre. Anonymkode: 04d35...353 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om du leverer 7 og henter nærmere fem, bør du faktisk skamme deg litt. Anonymkode: c7850...c75 Så jeg skal føle på skam for jeg er alenemamma å dermed får sønnen min lange dager?? Føler absolutt ikke på skam! Jeg må jobbe for at vi skal ha ett sted å bo og så vi får mat på bordet. Barnet mitt stortrives i barnehagen så jeg vet han har det bra der. Anonymkode: 4d0d7...b5c 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, han har veldig korte dager, så ingen dårlig samvittighet. Regner med de som prioriterer jobb og har barna fulle dager, kjenner på litt skam. Anonymkode: c7850...c75 Så de som gir barna sine et godt pedagogisk og sosialt tilbud skal føle på skam? Hva mener du da de som velger å ha dem hjemme hos en mor/far som i de fleste tilfeller ikke engang har orket lese et par pensumbøker om barnepsykologi eller motorisk utvikling skal føle på? Barn blir ikke gode voksne bare fordi foreldrene "liker dem veldig godt". Det krever faktisk en nøye planlagt, faglig forankret faktisk oppdragelse. Og intet i undersøkelser av barns velferd tyder på at nordmenn flest gidder ta den jobben. Så man kan starte der. Ha ungene litt lengre i barnehagen og benytt anledningen til å lese en bok i måneden om å få dem opp å gå. Anonymkode: 65c88...07c 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #15 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så jeg skal føle på skam for jeg er alenemamma å dermed får sønnen min lange dager?? Føler absolutt ikke på skam! Jeg må jobbe for at vi skal ha ett sted å bo og så vi får mat på bordet. Barnet mitt stortrives i barnehagen så jeg vet han har det bra der. Anonymkode: 4d0d7...b5c Nei du skal ikke det ❤️ Anonymkode: 04d35...353 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #16 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå gjør jeg ikke det, men det synes jeg ikke. Det er ikke så lett for alle å korte ned dagene, noen har ingen partner som kan bidra til henting/levering, har lang reisevei til jobb, osv. Det er du som bør skamme deg som dømmer folk i andre situasjoner enn deg selv. Fordi du er så heldig at du kan ha barnet ditt korte dager i barnehagen, så er du rimelig kort dersom du tror det er like enkelt for alle andre. Anonymkode: 04d35...353 Det handler om planlegging og prioriteringer her i livet. Anonymkode: c7850...c75 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #17 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så jeg skal føle på skam for jeg er alenemamma å dermed får sønnen min lange dager?? Føler absolutt ikke på skam! Jeg må jobbe for at vi skal ha ett sted å bo og så vi får mat på bordet. Barnet mitt stortrives i barnehagen så jeg vet han har det bra der. Anonymkode: 4d0d7...b5c Hvorfor fikk du barn med en mann som ikke stiller opp? Og hvorfor fikk du barn uten å ha støtte i besteforeldre? Du har selv satt deg i den situasjonen. Alle kan gjøre bedre valg her i livet. Anonymkode: c7850...c75 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #18 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor fikk du barn med en mann som ikke stiller opp? Og hvorfor fikk du barn uten å ha støtte i besteforeldre? Du har selv satt deg i den situasjonen. Alle kan gjøre bedre valg her i livet. Anonymkode: c7850...c75 Så forferdelig slem og fordomsfull du er… Anonymkode: 91e67...ee4 20
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #19 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så forferdelig slem og fordomsfull du er… Anonymkode: 91e67...ee4 Sier bare min mening om de som har ungene 10 timer i barnehage. Burde vært ulovlig. Anonymkode: c7850...c75 2
AprilLudgate Skrevet 16. august 2021 #20 Skrevet 16. august 2021 Ja, hadde mye dårlig samvittighet osv. Men barnet mitt elsket barnehagen og forsåvidt skole også fra dag 1. Gråt når han måtte være hjemme fra barnehagen pga sykdom, for da fikk han ikke «treffe vennene/være med på ditt og datt». Når han var mindre og hadde vært hjemme noen dager eller hadde hatt ferie pleide han kjappe seg bort til favorittlekene osv ved levering, så jeg så jo han trivdes. Men jeg hadde lyst på lengre permisjon/korte dager osv hele veien. De gangene jeg gikk litt tidligere fra jobb for å hente (type 30-60 min) ble jeg sendt ut igjen - han var ikke ferdig med å leke 😅🤷♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå