Gå til innhold

FlyLady


Pepita

Anbefalte innlegg

Eller er det kun på engelsk?

Sånn som her:

Run some very hot water into the sink. Fill to the rim. Only do one side at a time. Then, pour a cup of household bleach into the hot water. Let it sit for 1 hour. Now, pull the plug with a pair of tongs. If you don't have tongs, then scoop some of the water out of the sink into the other sink and use your hand to pull the plug (wear gloves and don't get the bleach-water on your clothes).

Grønn skrift: Hva er dette? Klorin?

Blå skrift: På norsk vil det si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bleach er blekemiddel, men jeg er litt usikker på om hun mener klor eller vaskemiddel. Jeg anbefaler at du pusser vasken din med gloria pussemiddel.

pull the plug with a pair of tongs: dra opp proppen med tang. (ettersom blekemiddelet nok er ganske sterkt bruker du tang for å ikke skade fingrene dine)

Det finnes en norsk versjon, http://groups.yahoo.com/group/FLYingInNorway/ men det er ikke i nærheten av orginalen desverre. Jeg prøvde meg på den norske versjonen, men fant ut at selv om det er enkelte ord jeg ikke skjønner, så forstår jeg vanligvis hovedpoenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg også på den norske, men det var bar helt elendig synes jeg, så jeg holder meg til den engelske, og skjønner jeg ikke enkelte ord, ja så gjør jeg så godt jeg kan likevel.

Jeg er heller ikke helt sikker på det blekemiddelet, så det har jeg egentlig droppa, men vasken min ble fin alikevel (Den var jo ikke såååå ille i utgangspunktet så)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne er helt rå på blekemiddel, ikke spesielt miljøvennlig. For å gjøre vasken din ren så kan du ha i annet vaskemiddel, f.eks. oppvaskmaskinpulver. Forøvrig bruker jeg litt stålull og Jif som gjør at vasken skinner som bare det.

PS! Godt å se at det er andre som bruker FlyLady også! Vi hadde en link her inne for et år siden hvor vi ga hverandre hint og utfordringer (Flylady September osv). Kanskje vi skulle begynne med det? Noen som er med? Det er motiverende å utfordre hverandre litt...

Lykke til med rengjøringen (nå skal jeg gå til klesskapet og kvitte meg med litt klær, jeg får ikke lukket skuffen... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif bruker jeg også, og får det så rent så. Oppvaskmaskinpulver er genialt til alt mulig rart, bytt ut blekemiddelet med det ja :) (forøvrig, det er jo bare ved første gangs kjemperengjøring, senere skal man jo bare "shine" den :)

Sånn der tråd med utfringer eller å"rapportere" hva man har gjort av egnelagde lister/planer vil i alle fall jeg gjerne være med på. Det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes forøvrig også noe glanse og pussemiddel for veldig skitne vasker å få kjøpt i butikken. (med noe som liknet på sandpapir i). Det funker også ganske bra for første gangs rengjøring.

Rapportering kunne jeg også tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...