AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Hvordan er rutinene hjemme hos dere på morgenen? Våkner babyen av søskenet? Våkner søskenet av babyen? Får du som mor sove videre mens far tar søskenet? Tar du begge to? Hvordan legger dere opp morgenrutinen? Vil dere dele deres erfaringer og «rutiner» om morgenene med en nybakt baby og et søsken? Skriv gjerne alder på søskenet. Anonymkode: e7198...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Det vi gjorde var at far samsov med søskenet en periode, mens jeg sov med baby. Da fikk søskenet den nærheten det trengte i en ny situasjon, mens jeg slapp i irritere meg over at far ikke våknet når babyen gråt. (Babyen ville jo bare ha pupp, så far kunne ikke gjøre noe. Men når man er trøtt blir man irrasjonell). Jeg måtte opp med søsken for å følge i barnehagen, da far dro hjemmefra før barnehagen åpnet. Så da måtte også baby vekkes. Men dette gikk fint. Søskenet var 3 år da baby 2 kom, og de var 2.5 og 5 da tredjemann kom. Anonymkode: eec5a...491 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Vi har en på 6 uker og en på snart 3. Yngste sover på vårt soverom og eldste sover på eget rom med babycall. Eldste pleier å enten rope på oss eller komme inn til oss når hun våkner om morgenen. Pappaen står opp på morgenen med eldste og leverer i barnehage. Av og til må han tidlig på jobb og rekker ikke barnehage, så da gjør han klart det kan han, også leverer jeg med baby i vogn eller bæresele. Det blir gjerne en del amming om morgenen, så da setter jeg gjerne på noe på TVen til eldste mens hun må vente. Det er jo generelt lurt å legge frem så mye som mulig kvelden før Anonymkode: d7c6a...31a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Da vi fikk nr to tok far eldste barnet (2,5 år) om det våknet på natta. Han dro tidlig på jobb så jeg tok morgenstell og leverte i barnehagen. Eldste våknet én gang av babyen første natta vi var hjemme, ellers aldri våknet av babyen. Nå med nr 3 drar ikke far tidlig på jobb så han tar de to eldste på morgenen mens jeg står opp med babyen når den våkner i ni-tiden. De to eldste er 5 og 7. De har aldri våknet av babyen, og babyen har aldri våknet av de. Anonymkode: 00e9f...de2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå